ایمیل در میان کاربران جوان اینترنت مرده است!

email-dead

شاید شما نیز معتقد باشید که با ظهور اپلیکیشن‌های پیام رسان، استفاده کاربران از ایمیل بسیار محدودتر از گذشته شده است و اکثر کاربران ترجیح می‌دهند به جای استفاده از ایمیل از اپلیکیشن‌های پیام رسان استفاده کنند؛ به تازگی نتایج یک تحقیقات منتشر شده است که بیان می‌کند ایمیل برای کاربران جوان دیگر جذابیتی ندارد و تقریبا یک فناوری مرده محسوب می‌شود. این نتایج توسط App Annie منتشر شده و نشان می‌دهد کسانی که در رده سنی 13 تا 24 سال قرار دارند، 3.5 برابر بیشتر از کاربران بالای 45 سال از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان استفاده می‌کنند و در عوض کاربران مسن‌تر ترجیح می‌دهند از توابع دسکتاپی هم‌چون وب‌گردی و ایمیل استفاده کنند.

این داده‌ها با بررسی یک جامعه آماری بزرگ از کاربران واقعی به‌دست آمده‌اند که با دیتابیس App Annie همراه شده‌ است، این بررسی تنها کاربران اسمارت‌فون‌های اندرویدی که در ایالات متحده هستند را بررسی می‌کند و با اضافه کردن کاربران iOS شاید نتایج تغییرات چشم‌گیری پیدا می‌کرد، هرچند ممکن بود نتایج کلی بازهم همین‌گونه به‌دست می‌آمد.

مطابق نتایج به‌دست آمده کاربرانی که بدون داشتن اسمارت‌فون بزرگ شده‌اند، تمایل دارند از اسمارت‌فون هم‌چون یک کامپیوتر شخصی کوچک استفاده کنند، این کاربران که اکثرا در رده سنی بیش از 45 سال هستند زمان بیش‌تری را در 5 مرورگر برتر اندروید به نسبت کاربران جوان صرف می‌کنند، هم‌چنین این گروه زمان بیشتری را در برنامه‌های ایمیل به نسبت مسنجرها می‌گذرانند.

older-mobile-users-traditional-services

این درحالی است که این آمار برای کاربران جوان برعکس است، در سال 2015 کاربران رده سنی 13 تا 24 سال بیش‌تر وقت خود را در برنامه‌های پیام‌رسان می‌گذرانند و از اپلیکیشن‌های ایمبل کم‌تر استفاده می‌کنند، این اختلاف آمار بسیار فاحش است و این موضوع به خوبی در نمودار قابل مشاهده است.

این آمار نشان دهنده یک تغییر در فرهنگ کاربران جوان است و از آن‌جایی که کاربران جوان در آینده تبدیل به کاربران بزرگسال می‌شوند اهمیت اپلیکیشن‌های پیام‌رسان را بیش از پیش می‌شود، از همین رو اکثر کمپانی‌های اینترنتی بزرگ برای رسیدن به رهبری در این زمینه بیش‌تر کرده‌اند، فیس‌بوک یکی از اولین کمپانی‌های اینترنتی است که در این زمینه قدم گذاشته است و با ایجاد اپلیکیشن‌هایی هم‌چون مسنجر و یا خرید واتس‌اپ در این زمینه قدم گذاشته است، البته کاربرد این نوع اپلیکیشن‌ها بسیار بیشتر از یک پیام‌رسان ساده است و می‌تواند در زمینه‌های مختلف تجاری و تبلیغاتی کاربرد داشته باشد.

در بازارهای دیگر نیز اپلیکیشن‌هایی هم‌چون لاین، ویچت و یا KakaoTalk بسیار محبوب هستند و هرکدام سهم بزرگی از بازار را در اختیار دارند، در واقع اپلیکیشن‌های پیام‌رسان درحال تبدیل شدن به بخش بزرگی از دنیای اینترنت هستند و می‌توانند جایگزین دیگر بخش‌ها از جمله وب‌گردی، جستجو در گوگل و یا حتی شبکه‌های اجتماعی عمومی هم‌چون فیس‌بوک شوند.

younger-mobile-users-video

البته کاربران جوان اینترنت علاوه بر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در زمینه اپلیکیشن‌های استریمینگ ویدیو نیز بسیار فعال هستند، این گزارش می‌گوید کاربران در رده 13 تا 24 سال دو برابر بیش‌تر از کاربران بالای 45 سال وقت خود را در 5 اپلیکیشن برتر استریمینگ ویدیو می‌گذرانند. App Annie می‌گوید میانگین بازدید مراجعه کاربران به این نوع اپلیکیشن‌ها در بین کاربران جوان 4 بار در روز است.

younger-mobile-users-shopping

اپلیکیشن‌های فروشگاهی نیز بیش‌تر میان کاربران با میانگین سنی 25 تا 44 سال محبوب است و کاربران جوان و هم‌چنین میانسال تقریبا سهمی مشابه در بازار اپلیکیشن‌های خرده فروشی دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH