باتری گوشی‌ها شاید هرگز به عمر 2 یا 3 روزه نرسد!

battery-crack-640x425عمر باتری همیشه عاملی موثر در خرید گوشی بوده است و کاربران انتظار دارند که گوشی‌های جدید، دارای باتری با عمر بیشتر باشند. به عنوان مثال، شاید بتوان گفت که سامسونگ گلکسی S7 یک گوشی کامل است، ولی باتری آن، انتظارها را براورد نکرده است. عمر باتری‌ها، موضوع Reddit AMA نیز بوده‌اند.

در یک نشست مجازی، دی استرند، مسئول ارشد علمی شرکت Wildcat Discovery Technologies، نیز درباره باتری‌های لیتیوم-یون صحبت کرد. همانطور که شاید حدس زده باشید، زمان زیادی طول نکشید تا بحث گوشی‌های هوشمند پیش کشیده شود. یکی از کاربران ردیت این سوال را مطرح کرد که چه زمانی انتظار می‌رود که عمر باتری گوشی‌ها با استفاده زیاد روزانه به 2 تا 3 روز برسد؟! جواب آقای استرند شاید چندان امیدوارکننده نباشد. او گفت:

من این سوال را دوست دارم. اول از همه، من هیچ گوشی یا شرکت خاصی را مخاطب قرار نمی‌دهم و همه چیزهایی که می‌گویم کلی است. جواب ممکن است هرگز باشد «استفاده سنگین روزانه» می‌تواند شامل خیلی چیزها باشد». با هر بهبود در باتری، شرکت سازنده می‌خواهد ویژگی‌های بیشتری به گوشی اضافه کند (کاربران نیز همین تقاضا را دارند!): صفحه نمایش بزرگتر و روشنتر، نقشه‌های بیشتر، ویژگی‌های بیشتر برای صفحه لمسی و … . همه این ویژگی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا به طور خوشبینانه، یک روز دوام بیاورند و در شب شارژ شوند. باتری‌ها به طور مداوم بهبود خواهند یافت، ولی گوشی‌ها نیز به طور مداوم پیشرفته‌تر می‌شوند. باتری گوشی شما، اگر از خیلی از ویژگی‌های آن استفاده نکنید، تا چند رو دوام خواهد آورد. از طرف دیگر اگر شما، واقعا خواهان «استفاده سنگین» هستید، برای هر گوشی مشکل خواهد بود که باتری آن تا چند روز دوام بیاورد.

متاسفانه، جواب بسیار قانع‌کننده است. باتری‌ها در چند سال گذشته، بهبود زیادی یافته‌اند، ولی با این حال، دوباره هرشب گوشی خود را شارژ می‌کنیم. دستگاه‌های اندروید اولیه، صفحات نمایش کوچک و با دقت کم داشتند و بر داده‌های 3G اتکا داشتند اما گوشی‌های امروزی، صفحات نمایش بزرگ  و با دقت بالا دارند و اینترنت آنها نیز  LTE است. اما به هر حال، می‌توانیم روز را با آنها سر کنیم. تنها کاری که می‌توانیم بکنیم این است که انتظار داشته باشیم بهبود در باتری‌ها از بهبود ویژگی‌های گوشی‌ها پیشی بگیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH