سونی موبایل آمریکا دفتر مرکزی خود را از آتلانتا به سان‌فرانسیسکو منتقل می‌کند

gsmarena_001سواحد موبایل سونی در آمریکا، دفتر مرکزی خود را از آتلانتا به سان‌فرانسیسکو منتقل کرده است و در  هنگام پروسه تعداد نامعلومی از کارمندان خود را اخراج کرده است. گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که کونیهیکو شیومی، که قبلا رییس بخش توسعه موبایل آمریکا بوده، به ریاست کل این واحد رسیده است. این تغییر در رهبری در ژانویه اتفاق افتاده است.

سونی در چند سال اخیر در حال دست‌ و پا زدن در بازار موبایل آمریکا بوده است. بر طبق آمار موسسه تحقیقات بازار IDC، سهم سونی از بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا از سال 2012 تا به‌حال کمتر از یک درصد بوده! البته شاید بتوان این امر را تا حدودی در بازارهای دیگر نیز درست دانست. چیزی که واضح است این است که عملکرد سونی در بازار گوشی، چندان موفقیت‌آمیز نبوده!

از این حرکت می‌توان دو نتیجه گرفت. اول اینکه، ظاهرا استراتژی «دوری و دوستی» در بازار تکنولوژی چندان صادق نیست. اگر به خاطر داشته باشید، مدتی پیش نیز سونی اعلام کرده بود که بخش پلی‌استیشن خود را برای عقب نیفتادن از دنیای بازی، از ژاپن به آمریکا منتقل می‌کند. سان فرانسیسکو و یا به عبارتی سیلیکون ولی نیز همچنان رهبر بی‌چون و چرای دنیای تکنولوژی است و احتمال کمی دارد که این وضعیت در آینده نزدیک تغییر کند. گرچه شهرهایی همچون آستین در تکزاس سعی دارند که خود را به عنوان هاب تکنولوژی مطرح کند، اما تا آن زمان راه درازی در پیش است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH