این چنگال الکتریکی بدون نمک، شوری ایجاد می‌کند!

electric-fork-salty-600x324چه کسی نمک می‌خواهد، زمانی که شما الکتریسیته دارید؟ این فرضی است که محققان ژاپنی با ساختن «چنگال طعم‌دهنده الکتریکی» داشته‌اند، و قصد دارند که غذا را برای کسانی که رژیم کم‌نمک یا بی‌نمک دارند، لذت‌بخش‌تر کنند. نمونه آزمایشی که توسط هیرومی ناکامورا در آزمایشگاه رکیموتو دانشگاه توکیو ساخته شده است شامل یک باتری شارژشدنی و یک مدار الکتریکی است. هنگامی که سر چنگال را در دهان خود قرار می‌دهد، می‌تواند با فشردن یک دکمه سه درجه از جریان الکتریکی را انتخاب کند که سه درجه از شوری را می‌دهد. طعم هایی مانند فلفل و سیر کمک می‌کنند که مزه بیشتر شبیه شوری باشد تا ترشی. گزارشگر تحقیق می‌نویسد: «هنگامی که سعی کرده که میزان شوری را افزایش دهم، مزه فلز، قوی‌تر از مزه شوری شد.»

نسخه آزمایشی که ضد آب هم نیست، بدون احتساب چنگال، 18 دلار هزینه ساخت داشته است. باتری این چنگال، شش ساعت دوام خواهد داشت.

این اولین باری نیست که ناکامورا نشان داده که الکتریسیته می‌تواند شوری یا شیرینی را تهییج کند: در سال 2012، در کنفرانس برهم‌کنش انسان و ماشین در آستین تگزاس، او نمونه اولیه این چنگال را به نمایش گذاشت. این نمونه که از نمونه اولیه بسیار کاراتر است، حاصل شش‌سال تحقیق است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH