FBI: بعد از آیفون 5C قادر به هک کردن اسمارت فون‌های اپل نبودیم!

Cronus01جنگ حقوقی اپل و FBI ممکن است حالا تمام شده باشد، اما باعث بحث زیادی درباره حریم شخصی و امنیت کاربران شده است. اپل استدلال کرد که اگر در پشتی بسازد،‌ دولت درخواست دریافت اطلاعات کاربران را خواهد کرد. FBI با این استدلال مخالفت کرد و سرانجام توانست با کمک شرکت‌های دیگر این گوشی خاص را هک کند. این کار به ترس‌هایی انجام شد و ممکن است که این روش بر روی دیگر آیفون‌‌ها نیز بکارگرفته شود.

حال رییس FBI، جیمز کامی، گفته است که این روش فقط برای بازه محدودی از گوشی‌ها کار می‌کند و برای آیفون‌های 6S و 5S کار نخواهد کرد. او که در کالج کنیان در اوهایو سخنرانی کرد و گفت که FBI ابزاری را از شرکتی خریداری کرده است که کمک می‌کند تا اطلاعات گوشی مورد نظر را بخواند.

وقتی از او درباره اینکه آیا FBI این روش را با اپل در میان خواهد گذاشت یا نه، سوال کردند، چنین گفت:

اگر به اپل بگوییم، آن‌ها این مشکل را رفع خواهند کرد و ما دوباره به پله اول خواهیم رسید. ممکن است که این کار را انجام دهیم، ولی هنوز تصمیمی برای آن نگرفته‌ایم.

البته اینطور که بنظر می‌رسد، این داستان به اینجا ختم نخواهد شد و همچنان ادامه خواهد داشت. هنوز مسایلی مانند مرز بین حریم شخصی و امنیت ملی، مزیت‌های رمزگذاری و … ، حل نشده باقی مانده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH