اپل و سفارش 100 میلیون پنل OLED سامسونگ برای سال 2017

gsmarena_002بر اساس آخرین شایعات، اپل در اوایل آوریل، سفارش 100 میلیون پنل 5.5 اینچی OLED را به سامسونگ داده است. این نمایشگرها، نسل ششم OLED‌های A3 با اندازه 1500*1850 میلیمتر هستند و میزان تولید این نوع نمایشگرها را از 1.5 میلیون عدد در ماه به 12 میلیون می‌رساند و نیازمند سرمایه‌گذاری 8.7 میلیون دلاری سامسونگ است. شروع این قرارداد از ماه مه 2017 و به مدت سه سال خواهد بود. احتمالا این نمایشگرها برای نسخه 2017 آیفون پلاس هستند. زمان این سفارش نشانگر این است که نمایشگرهای OLED برای مدل آیفون 7S هستند و به آیفون 7 نمی‌رسند.

این اخبار از منبعی بدست آمده که نسخه چینی روزنامه وال استریت ژورنال به آن ارجاع داده است. این روزنامه همچنین گفته که سامسونگ خط تولیدی در کارخانه Asan خود برای اینکار ایجاد کرده است. در حالیکه اخبار استفاده اپل از OLED سامسونگ چندان جدید نیست، اما اخبار قبلی زمان اینکار را سال 2018 اعلام کرده بودند نه 2017.

مینگ چی کو، تحلیلگر KGI نیز نظر مشابهی دارد. اما او می‌گوید تقریبا مطمئن است که آیفون پلاس 2017، نمایشگر 5.8 اینچی دارد.

دلیلی که اپل خواهان استفاده از OLED است، این است که در حال حاضر هزینه تولید آن از LCD کمتر است. البته اخبار دیگر نیز حاکی از آن است که اپل، سفارشی مشابه به ال‌جی نیز داده است. تا حالا سامسونگ اصلی‌ترین همکار اپل در تولید نمایشگرهای آیفون است.

سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که این حرکت برای سامسونگ چه پیامدی دارد؟ تا به حال، سامسونگ یکی از مزیت‌های گوشی‌های خود نسبت به اپل را در نمایشگرهای OLED می‌دانسته و یا به عبارت مدیریتی، مزیت رقابتی گوشی‌های سامسونگ نسبت به آیفون، همین نوع نمایشگر بوده است اما استفاده اپل از OLED، این مزیت را از بین خواهد برد و سامسونگ باید به فکر راه‌های دیگری برای تمایز گوشی‌های خود از آیفون باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH