عرضه اینترنت وایرلس بجای گوگل فایبر در مناطق روستایی

google-fiber-map-640x467-1در پنج سال گذشته، گوگل فایبر رقیب سر سختی برای اپراتورهای اینترنتی در ایالات متحده بوده است. اما مکان‌های روستایی محیط امنی برای انحصار اپراتورها بوده است، چون هزینه ساخت زیرساخت‌های اینترنت فیبری بسیار گران است و برای گوگل، یک کابوس مالی خواهد بود. اما این وضعیت قرار است تغییر کند. امروز کرگ بارات، معاون ارشد آلفابت، در مصاحبه‌ای گفت که آلفابت قرار است در جاهایی که هزینه راه‌اندازی فیبر گران است، اینترنت وایرلس عرضه کند. بارات، که مسئول پروژه‌های فیبری آلفابت نیز هست، همچنین گفت که این شرکت در حال آزمایش چند تکنولوژی مختلف وایرلس است.

اگر از منظر تاریخی نگاه کنیم، تکنولوژی وایرلسی که معمولا جای فیبر نوری را می‌گیرد، سرعت کمتری نسبت به آن دارد. اما گوگل از تکنولوژی جدیدی برای اینکار استفاده می‌کند و اخیرا، پتنتی را برای استفاده از طیف‌های بازه 3.5 گیگاهرتز به ثبت رسانده است. گوگل در حال آزمایش این تکنولوژی در شهر کانزاس، اولین شهری که اینترنت پرسرعت گوگل در آن عرضه شد، است.

این حرکت بسیار جسورانه است و به همین دلیل بارات از ارایه هرگونه اطلاعات خاص مانند زمان یا مکان‌هایی که قرار است این تکنولوژی وارد شود، خودداری کرد. در هر حال، انتظار می‌رود که بزودی اینترنت گوگل را در جاهای بیشتری ببینیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH