اپلیکیشن Huawei Backup به گوگل‌پلی می‌آید

Huawei-Backup-AH-1-1600x1067هواوی با اپلیکیشن‌های از پیش نصب‌شده‌اش در Emotion UI یا EMUI (پوسته هواوی برای اندروید) سرو صدای زیادی به پا کرده است. کاربران بسیاری از این اپلیکیشن‌ها استفاده نمی‌کنند یا آنها را نمی‌خواهند و همین عاملی برای نخریدن گوشی‌های این برند است. حالا هواوی تصمیم گرفته است که Huawei Backup را به گوگل پلی بیاورد و آن را از گوشی‌هایش جدا کند. این کار چند خوبی دارد. اول اینکه، کاربران حق انتخاب پیدا می‌کنند که آن را نصب کنند یا نه. دوم اینکه اگر آپدیتی برای آن ارایه شد، می‌توان آن را از گوگل پلی دانلود کرد و نیازی به آپدیت کل گوشی نیست.

این خبر را اولین بار، تیم ویمبرلی در گوگل پلاس انتشار داده است و  بر اساس بازخوردها،‌ احتمالا اپلیکیشن‌های بیشتری از EMUI در گوگل پلی دیده شوند. البته هواوی در این کار از قافله عقب است، چون بسیاری از رقیبانش مثل موتورولا، اچ‌تی‌سی و حتی گوگل اینکار را انجام می‌دهند. همانطور که گفتیم، آپدیت آن نیازی به آپدیت کل گوشی ندارد که می‌تواند فرایندی پر پیچ و خم باشد، به خصوص در ایالات متحده که اپراتورها نیز در این پروسه نقش دارند. همچنین می‌توانید Huawei Backup را اگر از پیش نصب شده است، غیر فعال کنید.

به دلایلی که واضح است، این اپلیکیشن فقط بر روی گوشی‌های هواوی کار می‌کند، اما گوگل پلی برای چند گوشی دیگر نیز امکان نصب را نشان داده است، که احتمالا ناشی از باگ گوگل پلی است. Huawei Backup به شما اجازه می‌دهد که از اطلاعات گوشی خود مثل تماس‌ها، پیامک‌ها، عکس‌ها، فایل‌های صوتی، ویدئوها، اسناد، اپلیکیشن‌ها و …، پشتیبان تهیه کنید. این اپلیکیشن اجازه انتخاب برای ایجاد پشتیبان به شما می‌دهد و اگر شما نخواستید از قسمتی پشتیبان تهیه کنید، می‌توانید آن را انتخاب نکنید. البته فقط می‌توانید از اطلاعات گوشی خود پشتیبان تهیه کنید و نمی‌توانید از اطلاعاتی که در فضای ابری یا کارت حافظه دارید، بک‌آپ بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH