مایکروسافت پتنت یک جوی‌استیک مجهز به فورس‌تاچ و اسکنر اثر انگشت را ثبت کرد

msr_nub_story

هرچند دنیای امروز در سلطه نمایشگرهای لمسی است اما در گذشته‌ای نه چندان دور گشت و گذار در یک محیط مجازی به وسیله لپ‌تاپ‌ها و یا تلفن‌های همراه بسیار دشوار بود. جوی‌استیک یا بنابر گفته مایکروسافت پویتینگ‌استیک یکی از وسایلی بود که برای جابه‌جایی در نمایشگرهای غیر لمسی مورد استفاده قرار می‌گرفت. هرچند جوی‌استیک‌ها دیگر کاربرد چندانی ندارند اما مایکروسافت به‌تازگی پتنتی را ثبت کرده است می‌تواند جوی‌استیک را بار دیگر مورد توجه کاربران قرار دهد.

درخواست مایکروسافت برای ثبت این پتنت به ماه دسامبر سال گذشته بازمی‌گردد و به تازگی این پتنت به نام مایکروسافت به ثبت رسیده است. برخلاف جوی‌استیک‌ها که ابعادی بزرگ و نه‌چندان زیبا داشتند پوینتینگ استیک ظاهری مدرن دارد و از متریالی تازه استفاده می‌کند؛ البته این دستگاه امکانات بسیار جالب دیگری نیز دارد. پوینتینگ استیک می‌تواند اثر انگشت کاربر را تشخیص داده، بنابراین کاربر با استفاده از این وسیله می‌تواند بدون نیاز به اسکنر اثر انگشت جانبی از ویژگی‌هایی هم‌چون ویندوز هلو استفاده کند. از دیگر قابلیت‌های جالب پوینتینگ استیک می‌توان به تشخیص میزان فشار وارد شده توسط کاربر اشاره کرد، این ویژگی چیزی هم‌چون فناوری فورس‌تاچ مورد استفاده در محصولات اپل خواهد بود.

هرچند این ویژگی‌ها بسیار جالب به نظر می‌رسند اما هنوز مشخص نیست مایکروسافت این محصول را چگونه خواهد ساخت و یا در چه دستگاه‌هایی از آن استفاده خواهد کرد، البته می‌توان انتظار داشت پوینتینگ استیک یک گجت جانبی برای مایکروسافت سرفیس باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH