برنامه چین برای اکتشاف در مریخ تا سال 2020

name-marsآیا فضا سر حد نهایی است؟ هنوز زود است که به این سوال پاسخ دهیم، اما به هر حال چین قصد دارد آن را اکتشاف کند. دولت چین اخیرا اعلام کرده است که قصد دارد تا سال 2020 ماموریتی فضایی به مریخ داشته باشد. این برنامه در ژانویه امسال توسط مقامات این کشور تایید شده است. در کنفرانسی خبری، زو داژه، رییس سازمان ملی فضای چین، گفت: «چیزی که ما می‌خواهیم این است که در یک ماموریت، دور مریخ بچرخیم، فرود آییم و مریخ‌نورد را مستقر کنیم، که این کاری بسیار دشوار است.» البته او نیز تایید کرد که این کار چالشی بزرگ خواهد بود و اگر موفقیت آمیز باشد، جهشی بزرگ برای برنامه فضایی چین است.

چین نیز مانند آمریکا و دیگر کشورها، قصد دارد که سطح مریخ مانند خاک و اتمسفر را بررسی کند و به دنبال رگه‌های آب نیز بگردد. زو اضافه می‌کند: «تحقیق در این موضوعات، در واقع تحقیق در انسانیت و ریشه‌های حیات است. تنها با اتمام این ماموریت است که می‌توان گفت چین به اکتشاف فضای دوردست پرداخته است.»

تا به حال، ناسا شواهدی از آب بر سطح مریخ یافته است. چند سال قبل بود که آب خنثی بر روی سطح مریخ پیدا شد و یافته‌های جدید، نیز از جاری بودن آب بر روی سطح مریخ خبر می‌دهد، البته اینکه این آب، نوشیدنی است یا نه، معلوم نیست.

این اولین بار نیست که چین از علاقه خود به اکتشافات فضایی سخن گفته است. چندی پیش نیز، چین از برنامه خود برای بررسی قسمت تاریک ماه، پرده برداشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH