آیفون SE بازار هواوی و شیائومی را در چین به خطر انداخته است!

بازار تلفن‌های هوشمند در چین یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اکثر شرکت‌های فناوری برای رقابت با سایر کمپانی‌هاست. از گذشته تا امروز کمپانی‌های مطرح دنیا از اپل گرفته تا سامسونگ و هواوی و حتی تازه‌واردی همچون شیائومی به دنبال تصاحب این بازار پویا و پرجمعیت بوده‌اند. پیش‌ازاین شرکت‌های چینی توانسته بودند بر امپراتوری دو شرکت مشهور اپل و سامسونگ بر این بازار خاتمه داده و خودشان در صدر فروش تلفن‌های هوشمند در کشور چین قرار بگیرند اما به نظر می‌رسد اپل با تلفن هوشمند 4 اینچی جدید خود آیفون SE مجددا این بازار را از آن خود کرده است.

Apple-iPhone-SE--the-official-images-gallery

گوشی آیفون SE با ابعاد کوچک و قابلیت‌های خود توانسته دل چشم‌بادامی‌ها را برده و حدود ۳.۴ میلیون دستگاه در چین پیش‌فروش داشته باشد. موفقیتی که زنگ خطر را برای شرکت‌های چینی همچون هواوی، شیائومی Oppo و Vivo به صدا درآورده است.

 آیفون SE از لحاظ سخت‌افزاری تغییر ویژه‌ای را نسبت به گوشی‌های هوشمند گذشته اپل شاهد نبوده است؛ چیپست A9، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی، قابلیت اپل‌پی، فناوری لمس سه‌بعدی و تاچ آی‌دی ازجمله ویژگی‌های نه‌چندان جدید آیفون SE به شمار می‌آیند.

Xiaomi-building_2

بااین‌حال محبوبیت آیفون جدید شرکت اپل به‌قدری است که حتی تولید‌کنندگان اصلی تجهیزات موبایل چینی و تایوانی اعلام کرده‌اند که به غیر از اپل دیگر برای سایر کمپانی‌های فعال در عرصه تلفن‌های هوشمند سخت‌افزار تولید نمی‌کنند. هرچند که این شرکت‌ها از همکاری با کمپانی‌های تولیدکننده گوشی موبایل در چین راضی نیستند چراکه سال گذشته این شرکت‌ها باوجود دریافت سفارش ماژول‌های دوربین تنها 70 تا 80 درصد این سفارش‌ها را به فروش رسانده و کمپانی‌های تولیدکننده تلفن همراه چینی به وعده خود برای خرید همه آن‌ها وفا نکردند.

حال باید دید باوجود تصاحب بازار پرجاذبه چین توسط گوشی آیفون SE واکنش سایر شرکت‌های فناوری در مقابل اپل چه خواهد بود؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH