کاهش 95 درصدی سود LG Display

lg-curved-edge-display-2-710x471در چند روز گذشته، اخبار درآمد شرکت‌های مختلف سازنده نمایشگر کره‌ای، اعلام شده است. البته این اخبار چندان خوب نبوده است. سامسونگ که همچنان در حال دست و پا زدن در بازار LCD است. حال نیز اخبار مرتبط با ال‌جی منتشر شده که البته چندان امیدوارکننده نیست،‌ ولی توانسته از پیش‌بینی‌های تحلیلگران بهتر عمل کند.

سود عملیاتی بخش نمایشگر ال‌جی، در سه‌ماهه اول سال 2016 با کاهش 95 درصدی به 34.43 میلیون دلار رسیده است. این بدترین کاهش در چهار سال گذشته بوده است. ال‌جی علت این کاهش را رشد کم اقتصادی و پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا عنوان کرده است. ال‌جی همچنین گفته که مساحت کل نمایشگرهای فروخته‌شده، 7.7 درصد و قیمت متوسط فروش، 17 درصد کاهش داشته است. به همین دلیل ال‌جی توجه خود را به نمایشگرهای 60 اینچ و بالاتر معطوف کرده که حاشیه سود بالاتری دارند. دان کیم، مدیر ارشد مالی ال‌جی ‌می‌گوید:

فروش پنل‌ها در سه‌ماهه دوم سال 2016 نسبت به دوره قبل از آن، رشد تک رقمی دارد.

انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده، فروش نمایشگرهای با اندازه بزرگ، افزایش یابد، بخصوص که المپیک 2016 نیز در راه است.

از آنجایی که درآمد هر دو شرکت ال‌جی و سامسونگ رو به کاهش است، این دو شرکت باید منابع دیگری برای سود خود پیدا کنند. سامسونگ بخش اعظمی از بازار OLED دنیا را در اختیار دارد و با سفارش اپل، درآمد سامسونگ بیشتر هم خواهد شد،‌ چون سفارش اپل احتمال در تعداد بالا و برای چند سال پیاپی ادامه دارد. ال‌جی تماما بر نمایشگرهای بزرگ OLED متمرکز شده و نمایشگرهای کوچکتر را فراموش کرده است. گرچه ال‌جی در برخی از گوشی‌های خود از فناوری‌های جدیدتر استفاده کرده، اما ال‌جی G5، نمایشگر LCD داشت. البته مقیاس تولید اسمارت‌‌ فون‌های ال‌جی و سامسونگ، قابل مقایسه نیست و با اوضاع فروش ال‌جی، چندان امید نمی‌رود که بتواند نمایشگرهای کوچک را در مقیاس صنعتی و مقرون به صرفه تولید کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH