MIT مبلغ ۵ میلیارد دلار برای پروژه‌ای با عنوان “کمپینی برای دنیای بهتر” هزینه می‌کند

ابتکار جدید MIT که “کمپینی برای دنیای بهتر” نام دارد، به دنبال مهار کردن برخی چالش‌های بشر و کره زمین است. با توجه به این که این کمپین هدف بسیار بزرگی را انتخاب کرده، در نتیجه هزینه زیادی را هم متحمل می‌شود؛ مبلغی برابر با ۵ میلیارد دلار!

این موسسه پروژه‌های مختلف خود را تحت ۶ اولویت عمده این کمپین دسته بندی کرده است:

نخستین اولویت تحقیقات پایه است که شامل مطالعاتی بر روی پیر شدن مغز، سیاره‌های خارج از منظومه شمسی و فعل و انفعالات پروتئین‌هاست. اولویت دوم مربوط به تحقیقات محیط زیستی مانند تقاضا برای مصرف انرژی‌های تجدید پذیر و  راه‌کارهای مناسب برای مقابله با تغییرات آب وهوایی است. سومین دسته با سلامت بشر سر و کار دارد و پروژه‌هایی همچون اصلاح ژن‌ها به وسیله CRISPR-Cas9، کنفرانس‌هایی در حوزه بیولوژی و تست‌هایی برای مقابله با سرطان را در خود جای داده است. همچنین MIT بخشی از بودجه اختصاص یافته به این کمپین را برای کمک به تاسیس موسسه‌ای آموزشی اختصاص داده که ارایه راه‌های نوین آموزشی، افزایش منابع برای کمک‌های مالی و بهبود امکانات تحقیقاتی از جمله تلاش‌هایی است که برای جلب دانش آموزان جدید در این موسسه انجام خواهد شد.

L. Rafael Reif، رئیس MIT می‌گوید:

بشریت با چالش‌های اضطراری مواجه است، چالش‌هایی که راه‌ حل آن‌ها به همیاری امکانات فنی و علمی پیشرفته و درک عمیق از پیچیدگی‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی جهان است. ما “کمپینی برای دنیای بهتر”را راه اندازی کردیم تا به رفع این چالش‌ها و سرعت دادن به تغییرات مثبت کمک کرده باشیم. در این کمپین ما به دنبال حمایت از شرکای با انگیزه‌ای هستیم که حس مسئولیت و امکانات بی‌نهایت ما را با دیگران به اشتراک بگذارند. با همراهی هم و از طریق این کمپین ما فکرها و نیروهای با استعداد بسیاری از جامعه MIT را به دست خواهیم آورد که نیروی محرکه ما خواهند بود و تمرکز ما بر روی تاثیر گذاشتن بر جهان بیشتر می‌شود.

تاکنون MIT حدود ۲.۶ میلیارد دلار از این مبلغ را صرف رسیدن به اهدافش کرده اما هنوز مبلغ بسیار زیادی از این بودجه، یعنی حدود ۲.۴ میلیارد دلار آن باقی مانده است، اما بلند پروازی‌های خیرخواهانه این موسسه ممکن است بیش از این‌ها خرج داشته باشد،‌ بنابراین راه برای کمک‌های انسان دوستانه مردم هم باز است و همه افراد هر زمان که بخواهند می‌توانند در این راه به MIT کمک مالی کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH