گزارش مالی اچ‌تی‌سی در سه ماهه نخست ۲۰۱۶ و کاهش ۶۴ درصدی درآمد

ظاهرا اوضاع در اچ‌تی‌سی چندان خوب نیست. این کمپانی به تازگی گزارش مالی خود را در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۶ منتشر کرده است و اوضاع بسیار ناامیدکننده است. ضرر این شرکت در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۶، ۸۰ میلیون دلار بوده است. درآمد این شرکت ۴۵۶ میلیون دلار کاهش داشته که نسبت به سه‌ماهه قبل از آن، ۶۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

البته چند نکته را در نظر داشته باشید. پرچمدار این شرکت، اچ‌تی‌سی ۱۰، به تازگی رونمایی شده است و در این آمار گنجانده نشده است. هدست واقعیت مجازی Vive نیز همین وضعیت را دارد. فروش اچ‌تی‌سی One M9 نیز در این آمار نیامده است. این آمار چندان تعجب‌برانگیز نیست، چون اچ‌تی‌سی مدتهاست که در حال از دست دادن درآمد و مشتری است و سعی می‌کند که با بازسازی ساختارش، خود را احیا کند.

اچ‌تی‌سی چگونه خود را بازسازی می‌کند؟ همانطور که حدس زدید، این شرکت می‌کوشد که هزینه‌ها را پایین بیاورد و درآمد را بیشتر کند. این شرکت اخیرا مقداری از دارایی‌ها و زمین‌های خود را فروخته است و قصد دارد برای سودآوری، عملیات خود را کاهش دهد. چیلین چنگ، مدیر ارشد مالی این شرکت می‌گوید که هدست واقعیت مجازی Vive بخش مهمی از سود‌آوری این شرکت در امسال و سال‌های آینده است. آنها امیدوارند که کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد با فروش اچ‌تی‌سی ۱۰ و Vive، ماه‌های بهتری را برای آنها به ارمغان بیاورد. چیلین می‌گوید که هدف اچ‌تی‌سی این است که در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۶، ضرر در بخش اسمارت فون را به صفر برساند.

HTC-revenue-profit-q1-2016

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH