نوکیا: ما با ویندوز فون متمایز هستیم!

زمانی که سیستم عامل محبوب نوکیا یعنی سیمبین در گرداب سقوطی که اندروید و آی‌او‌اس برایش به پا کرده بودند دست و پا می زد، همگان (همانند خود من!) به این نتیجه رسیده بودند که نوکیا با همکاری با گوگل و ارایه اندروید بر روی محصولاتش می‌تواند حداقل از سقوط خودش جلوگیری کند و دوباره تبدیل به غول دنیای موبایل شود. حتی بسیاری نیز منتظر بودند تا نوکیا اولین اسمارت فون اندرویدی خودش را عرضه کند تا آن‌ها که گوشی موبایل را به نام نوکیا می‌شناختند اولین محصول اندرویدی خود را بخرند (البته این قضیه بیشتر در بین کاربران ایرانی است که تعصب و گاها عدم آگاهی، آن‌ها را به برندهای خاصی سوق می‌دهد!). حال نوکیا در این بین چه کرد؟ به نظر بسیاری (باز هم مانند من!) نوکیا در آن زمان به ستاره بخت خودش (اندروید) پشت پا زد و به جای انتخاب اندروید با مایکروسافت شروع به همکاری نمود تا ازاین به بعد شاهد اسمارت فون‌های نوکیا مجهز به سیستم عامل ویندوزفون باشیم. در ابتدای این همکاری نیز آینده نوکیا بسیار تاریک بود چون هیچ اتفاق ویژه و محصول خاصی در کار نبود. حتی زمانی که لومیا 920 معرفی شد باز هم شاهد کنفرانس خسته کننده‌ای بودیم و بعد از این کنفرانس هم شاهد سقوط سهام نوکیا در بازارهای بین المللی! اما ماجرا به این جا ختم نمی‌شود. لومیا 920 و لومیا 820 وارد بازار شدند و به نسبت آن چه پیش بینی می‌شد استقبال بسیار خوبی از این دو محصول صورت گرفت و سهم نوکیا و ویندوز فون پس از ارایه این دو گوشی بنا بر نمودارها و گزارشات رو به افزایش نهاد (البته از عددی نزدیک به صفر به چیزی حدود دو درصد بازار رسید که خب این عدد کوچک با توجه به وجود تنها 3 گوشی هوشمند مجهز به ویندوز فون عددی قابل قبول است).

002

حال پس از مدت‌ها از وصال ویندوز فون و نوکیا، مدیرعامل این کمپانی فنلاندی، یعنی “استفن الوپ” در مصاحبه با بلومبرگ علاوه بر ستایش ویندوزفون و نام بردن از آن با لقب بهترین “سیستم عامل” اعلام نموده است که نوکیا به این دلیل ویندوز فون را انتخاب کرده‌ است تا نسبت به دیگر رقبا متفاوت باشند و آقای استفن الوپ از ویندوز فون به عنوان یک نکته کلیدی برای رسیدن به این تمایز یاد کرده است.

به نظر شما همچنان نوکیا و مایکروسافت بهترین شرکای تجاری هم باقی خواهند ماند؟ آیا نوکیا می‌تواند با ویندوز فون به جایگاه گذشته خودش باز گردد و آبروی از دست رفته‌اش را دوباره به‌دست بیاورد؟ به نظرتان نوکیا با اندروید موفق‌تر نبود؟

3 در مورد “نوکیا: ما با ویندوز فون متمایز هستیم!”

  1. نوکیا چاره دیگری نداشت و به نظرم بهترین حرکت رو انجام داده

    به دلیل اینکه قدرت لازم و زمان کافی برای جا انداختن سیستم عامل میگو رو نخواهد داشت ( به تنهای یک بروسسه بسیار زمان بری خواهد بود)

    از طرفی درصورت که وارد بازار اندروید میشد به دلیل اینکه دیر شروع کرده از رقبای با تجربه چند سالی عقب هست (ایجاد یک رابطه کاربری بی نقص مختص به خود )

    این رو هم باید در نظر داشت که سهم ویندوز در بازار کم هست و برای نوکیا ویندوز یک امتیاز بزرگ محسوب میشه

    و چیزی که این وسط خیلی مهم هست غول نرم افزاری ” ماکروسافت ” پشت این سیستم عامل هست .

  2. دو تا دلیل. دیگه من فکر کنم باشه1 نوکیا خودش رو قدیمی و اصیل میدونه و مغرور هس 2 استفان الوپ قبلا برا مایکروسافت کار میکرد

  3. به نظر من که با اندروید موفق نمیشد چون یه شرکتی مثل سامسونگ تو بازار اندروید واسه خودش برو بیایی داره و حتی اچ تی سی و سونی هم که مدت هاست گوشی های خودشونو با اندروید میزنن نتونستن با سامسونگ رقابت کنند چه برسه به نوکیایی که واسه اولین بار میخواد یه گوشی با اندروید بزنه پس ورود نوکیا به بازار اندروید کار عاقلانه ای نیست سیمبین هم که دیگه توان رقابت با رقبا رو نداره آی او اس هم که فقط مختص به محصولات اپل میشه پس میمونه ویندوز فون تونم چه ویندوزفونی .یه سیستم عامل ساده کارآمد و فوق العاده سبک با امنیت بالا از همه مهم تر که غول نرم افزاری دنیا یعنی مایکروسافت پشت یه همچین سیستم عاملی هست.پس هیچ سیستم عاملی مثل ویندوزفون به درد این اوضاع بحرانی نوکیا نمیخوره و دیدیم که نوکیا تو این زمینه موفق شد و الان پرچمدار گوشی های ویندوزفونی لومیا 920 در صورتی که اگه وارد اندروید میشد نمیتونست بین سه سیستم عامل ویندوز فون اندروید و آی او اس پرچمداری داشته باشه فقط من یه چیزیو متوجه نمیشم اونم اینه که چرا میگو رو کنار گذاشت؟؟؟چقدر طولانی شد ولی تجزیه و تحلیل به سبک خودم بود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH