درآمد ایسوس در سه ماهه نخست سال جاری ۷.۷ درصد افزایش یافته است

شرکت تایوانی ایسوس، روز چهارشنبه ۱۱ مه گزارش مالی سه ماهه نخست سال جاری را منتشر کرد. بر اساس این آمار ۶۶ درصد از درآمد ۳.۳۸ میلیارد دلاری شرکت از فروش کامپیوتر‌های شخصی بوده است; در حالی که ۱۷ درصد آن مربوط به فروش گوشی‌های هوشمند، ۱۴ درصد این مبلغ حاصل از فروش قطعات کامپیوتری محبوب گیمر‌ها شامل مادربورد‌ها، کارت‌های گرافیک و دیگر قطعات سخت‌افزاری است و ۳ درصد نیز مربوط به درآمد حاصل از دستگاه‌های IoT یا همان اینترنت اشیا بوده است.

این کمپانی محبوب طراح و تولید کننده سری لپ‌تاپ‌های زن‌بوک، گوشی‌های هوشمند اندرویدی زن‌فون، تبلت‌های زن‌پد و سری ساعت‌های هوشمند زن‌واچ است و قطعات کامپیوتری تولید این شرکت همواره مورد تایید و توجه کاربران حرفه‌ای قرار گرفته است. با نگاهی دقیق‌تر به گزارش مالی سه ‌ماهه نخست سال ۲۰۱۶ کمپانی ایسوس‌تِک مشخص می‌شود که درآمد کمپانی با رشد ۷.۷ درصدی نسبت به دوره‌ مشابه سال گذشته و افزایش ۱۱.۲۴ درصدی نسبت به سه ‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ روبه‌رو بوده است. ایسوس اعلام کرده ۴۸ درصد درآمد شرکت مربوط به آسیا و ۳۵ درصد مربوط به اروپا است. سهم آمریکای شمالی نیز در کسب درآمد ۱۷ درصد گزارش شده است. همچنین درآمد عملیاتی در مقایسه با سه‌ ماهه نخست سال ۲۰۱۵ با ۰.۱۲ درصد کاهش روبه‌رو بوده است، اما سود خالص در مقایسه با دوره‌ مشابه سال گذشته افزایش ۱۳.۰۷ درصدی داشته است. طبق اعلام رسمی سود خالص ایسوس در سه ‌ماهه نخست امسال ۱۲۷.۶۹ میلیون دلار بوده است.

با وجود نتایج خوب ایسوس در سه ‌ماهه نخست سال ۲۰۱۶، به‌نظر می‌رسد که درآمد سه ‌ماهه دوم سال برای سرمایه گذاران خیلی مطلوب نباشد. بر اساس آمار منتشر شده توسط ایسوس، درآمد سه‌ماهه‌ دوم سال احتمالاً حدود ۳ میلیارد دلار خواهد بود که نشان از کاهش حدود ۱۱ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته می‌دهد. بر طبق اعلام کمپانی در سه ‌ماهه دوم سال، احتمالاً درآمد این شرکت از بخش کامپیوتر‌های شخصی با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی و در بخش قطعات کامپیوتری با کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی نسبت به سه‌ماهه‌ نخست روبه‌رو خواهد شد؛ اگر‌چه با توجه به این آمار، درآمد این دو بخش نسبت به دوره‌ مشابه سال گذشته، ۵ درصد افزایش خواهد یافت.

Asus-Q1-2016-Earnings-Digitimes It resan Hamed Feshki

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH