تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ، هوشمندتر شدند!

نشست خبری معرفی تلویزیون‌های هوشمند 2012 سامسونگ دوشنبه 22 خرداد ماه با حضور مدیران دفتر سامسونگ ایران و سام‌الکترونیک در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.
هیون جونگ پارک مدیر کل دفتر سامسونگ در ایران، آرین سیف هاشمی مدیر محصولات صوتی و تصویری دفتر سامسونگ و نوید قنادان مدیر بازاریابی شرکت سام‌الکترونیک در این نشست قابلیت‌های تازه و هوشمند تلویزیون‌های سامسونگ را تشریح کردند و سوالات خبرنگاران را در این مورد پاسخ دادند.
مدیر کل دفتر سامسونگ در ایران در این نشست با اشاره به اینکه با سیاستگزاری‎های صحیح و منحصر به فرد، شرکت سامسونگ توانسته در 7 سال گذشته سهم اول بازار جهان را در حوزه تلویزیون از آن خود کند گفت: سامسونگ در حال حاضر بیش از 30 درصد از بازار تلویزیون‌های جهان را به خود اختصاص داده است و قصد دارد امسال حداقل 50 میلیون دستگاه تلویزیون تولید کند که 20 میلیون دستگاه از این تعداد مربوط به تلویزیون هوشمند و 20 میلیون دستگاه مربوط به تلویزیون‌های سه‌بعدی خواهد بود. وی همچنین با اشاره به ادامه تولید داخلی در کشور ایران افزود که سامسونگ قصد دارد با قدرت بیشتر به کار خود ادامه دهد.
وی با بیان اینکه با نسل جدید تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ و دسترسی به سرگرمی‌های گوناگون و کیفیت تصویر بالا، آینده همین حالا در مقابل شماست گفت: سامسونگ الکترونیکس، به عنوان برند پیشتاز در بازار لوازم الکترونیک، ورود نسل جدید تلویزیون‌های هوشمند و سه‌بعدی LED و پلاسما را به بازار ایران اعلام می‌کند.
مدیر کل دفتر سامسونگ در ایران اعلام کردکه هدف سامسونگ ایجاد هماهنگی بین تمامی دستگاه‎های قابل اتصال و بی‌سیم به تلویزیون‎های هوشمند است تا بتوان راحتی بیشتری را برای مصرف‌کنندگان خود ایجاد کند. وی همچنین اضافه کرد که سامسونگ به دنبال این است تا بتواند تلویزیون‎های هوشمند را به عنوان یک دستگاه مرکزی “HUB” در خانه‎های مصرف‌کنندگان معرفی کند به طوری که کاربران بتوانند توسط سیستم Cloud-storage و All share به تمامی اطلاعات خود از قبیل فیلم، عکس و موزیک، حتی در خارج از منزل خود دسترسی داشته باشند.
وی افزود: سامسونگ با بیش از 375 نرم‌افزار کاربردی شامل 47 برنامه فارسی در گروه‌های بازی، اطلاع رسانی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، آموزشی و … در بخش نرم‌افزارهای تلویزیون هوشمند پیشتاز است و کاربران می‌توانند به سادگی با به روز رسانی Smart HUB‌ به تمامی این نرم‌افزارها به صورت رایگان دسترسی داشته باشند.
پارک با بیان اینکه سامسونگ با طراحی تلویزیونی با پردازنده دو هسته‌ای، سرعت و قدرت پردازش تصویر خود را به طرز شگفت انگیزی افزایش داده است افزود: این فناوری کمک می‌کند تا تصاویر زیباتری بر روی صفحه تلویزیون ظاهر شود و در زمانی که از دیگر امکانات هوشمند مانند دانلود اپلیکیشن‌ها استفاده می کنید با کندی سرعت مواجه نشوید و به تماشای برنامه خود ادامه دهید.
مدیر کل دفتر سامسونگ ایران درباره طراحی تلویزیون‌های جدید سامسونگ گفت:‌ تلویزیون‌های سری ES 8880 با قابلیت کنترل صوتی، حرکتی و تشخیص چهره، قاب بسیار باریک، نمایش رنگ مشکی واقعی و پخش تصویر سه‌بعدی Full HD به عنوان مدل پیشتاز در صنعت تلویزیون‌های هوشمند در سال 2012 شناخته خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه امسال، سامسونگ در ادامه نوآوری‌های خود باز هم تکنولوژی جدید را به خانه مصرف‌کنندگان ایرانی می‌آورد گفت: سامسونگ اعتقاد دارد که تلویزیون وسیله‌ای مهم در هر خانه است و با این تفکر، نسل جدید تلویزیون‌های هوشمند خود را در جهت ایجاد نزدیکی و دوستی هر چه بیشتر در میان اعضای خانواده به بازار معرفی کرده است.
پارک سه قابلیت جدید تلویزیون‌های جدید سامسونگ را تعامل هوشمند، محتوای هوشمند و ارتقای هوشمند خواند و گفت: در بخش محتوای هوشمند، سامسونگ سه محتوای جدید خود را برای اولین بار امسال معرفی کرده است. محتوای نخست در مورد کودکان است که سرگرمی‌های متعدد آموزشی برای کودکان با امکان کنترل عملکرد آنان توسط والدین فراهم شده است. محتوای بعدی در زمینه سلامت است که این بخش شامل برنامه‌های رژیمی، غذایی و حرکات ورزشی جهت سلامت جسمانی و ذهنی است که به صورت عملی در مقابل تلویزیون توسط دوربین داخلی آن کنترل می‌شود و هر روز کاربران می‌توانند وضعیت سلامتی بدن خود را پیگیری کنند. بخش سوم مربوط به خانواده می‌شود که امکانی برای نزدیک‌تر شدن اعضا به یکدیگر از طریق ایجاد فضایی برای به اشتراک‌گذاری عکس، چت و ارسال پیام و ارتباطی مدرن با یکدیگر فراهم می‌شود.
وی با معرفی فنآوری جدید، شامل ارتقای هوشمند یا Smart Evolution در تلویزیون‌های سامسونگ افزود: با استفاده از این فناوری کاربران دیگر در سال آینده نیازی به خرید تلویزیون جدید نخواهند داشت و تنها با داشتن یک کیت الکترونیک می‌توانند نرم‌افزار و سخت‌افزار تلویزیون خود را به روز کنند. این کیت به شما کمک می‌کند که پردازنده دوهسته‌ای تلویزیون را به پردازنده چهارهسته‌ای ارتقا دهید و از سرعت بالای عملکرد در نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای و دیگر فعالیت‌ها لذت ببرید.
مدیر دفتر سامسونگ در ایران همچنین به معرفی Smart Interaction یا تعامل هوشمند گفت: این فناوری شامل قابلیت‌های کنترل حرکتی، کنترل صوتی و تشخیص چهره می باشد. با استفاده از کنترل صوتی کافی است کلمه Hi TV را بگویید تا تلویزیون آماده فرمان برداری از شما شود. این قابلیت‌ها به شما امکان می‌دهد که با صدا کردن تلویزیون عملکردهایی از جمله تنظیم منوی تلویزیون، روشن کردن تلویزیون، تغییر کانال‌ها و دسترسی به نرم‌افزارها بدون اینکه دکمه‌ای را فشار دهید انجام شود، یا با گفتن Web Browser یک صفحه اینترنتی برایتان باز می‌شود و می‌توانید در آن کلمه یا جمله مورد نظر خود را جستجو کنید. با قابلیت کنترل حرکتی نیز می‌توانید با حرکات دست خود کم و زیاد کردن صدای تلویزیون، عوض کردن کانال و منوی تنظیمات تلویزیون را کنترل کنید. قابل ذکر است که زبان فارسی نیز در شش ماهه دوم سال میلادی اضافه می‌شود. تمامی این امکانات توسط دوربینی با دو میکروفون که در تلویزیون تعبیه شده در دسترس می‌باشد و از تمامی حرکات و صداهای شما فرمان برداری می‌کند. همچنین قابلیت تشخیص چهره در این تلویزیون می‌تواند چهره شما را شناسایی و بر اساس تنظیمات اولیه، دسترسی به امکانات مختلف را برای شما امکان‌پذیر کند.
بر اساس این گزارش، با استفاده از این فناوری‌ها شما دیگر نیازی به ریموت کنترل نخواهید داشت، خصوصا هنگامی که در حال استراحت بر روی مبل راحتی خود هستید و یا ریموت کنترل در دسترس نیست و آن را پیدا نمی‌کنید.
نوید قنادان مدیر بازاریابی شرکت سام‌الکترونیک همچنین از همکاری سامسونگ در تولید یک سریال در شبکه خانگی خبر داد که قرار است قسمت هایی از آن به صورت سه‌بعدی تهیه شود و گفت: این سریال با حضور هنرمندان محبوب و مشهور ایرانی از جمله رضا کیانیان، مهران مدیری، رضا عطاران، هدیه تهرانی، هانیه توسلی، حسین یاری، پژمان بازغی و . . به تازگی کلید خورده است.
در این نشست همچنین وی از ارایه نرم‌افزار خلیج فارس بر روی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ خبر داد و گفت: از دیگر نرم‌افزارهای فارسی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ که در Samsung Apps قرار گرفته است می‌توان به نرم‌افزارهای قرآن کریم، خبرخوان، فرودگاه مهرآباد، ترافیک تهران، فکر بکر، 504 words، دیوان حافظ و لیگ فوتبال ایران اشاره کرد. همچنین کاربران می‌توانند مجلات و روزنامه‌های گروه همشهری را روزانه و به صورت رایگان در تلویزیون هوشمند خود مطالعه کنند که این مجلات شامل همشهری آنلاین، همشهری معماری، همشهری دانستنی‌ها و مجله تندرستی می‌شود.
گفتنی است شرکت سامسونگ الکترونیکس، به عنوان پیشتاز در صنعت و بازار دستگاه‌های الکترونیک، با بیش از 190500 کارمند در 206 دفتر مستقر در 68 کشور جهان توانسته با معرفی تلویزیون‌های LED، هوشمند و سه بعدی FULL HD خود گام بلندی در ارتقای این فناوری در دنیا بردارد.
در حاشیه
در این مراسم مسئولین سامسونگ بر خلاف گذشته تاکید خاصی بر روی قابلیت‌های سه‌بعدی نمایشگرهای خود نداشتند و بیشتر از هر چیزی می‌خواستند بر روی توانایی‌های هوشمند تلویزیون‌هایشان مانور دهند (برخلاف رقیب این شرکت که تمرکز زیادی بر روی محتوای سه‌بعدی دارد).
مدیر عامل سامسونگ در بخشی عنوان کرد که سامسونگ 51 درصد بازار ایران را در اختیار دارد، اما آیا رقبا چنین عددی را قبول دارند؟!
قنادان در بخشی از صحبت‌هایش عنوان کرد که ممکن است برخی شرکت‌های چینی! و سایر رقبا نیز به زودی اقدام به داشتن هاب‌هایی نظیر هاب سامسونگ نمایند.
در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در ارتباط با وارد کردن تکنولوژی به‌جای کالا به داخل کشور، مسئولین سامسونگ ادعا کردند که تمامی قطعات تلویزیون‌ها به جز پنل در داخل کشور تولید می‌شود و از خبرنگاران دعوت نمودند تا هر زمانی که تمایل داشتند برنامه‌ای را برای بازدید از کارخانه در نظر بگیرند.

 

2 در مورد “تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ، هوشمندتر شدند!”

  1. سلام اقای پیمان گل کار لطف کنید به سوال من هرچه سریع تر پاسخ دهید
    این تبلتی که ایران ساخته خوب هست یا نه؟کاربوردش چطورهست؟

    1. پیمان گل‌کار

      دوست عزیز فکر نمی‌کنم اینجا محل چنین سوالی باشد! در بخش آزمایشگاه بررسی این تبلت صورت گرفته و می‌تونید پس از مطالعه، سوالتون را در همان جا بپرسید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH