هیولاهای کاغذی! بررسی بازی Paper Monsters (ارایه شده برای موبایل و کامپیوتر)

Paper-Monsters

بازی Paper Monsters در ماه ژانویه سال گذشته برای سیستم عامل محبوب اپل یعنی آی‌او‌اس منتشر شد و سپس با اندکی تاخیر این بازی برای سیستم عامل محبوب گوگل یعنی اندروید نیز در ماه نوامبر ارایه گشت. تقریبا این بازی محبوب از یاد ما رفته بود که چندی پیش اتفاقی نسخه PC آن را دیدم و جذب آن شدم و تصمیم گرفتم تا یک نقد و بررسی از این بازی محبوب داشته باشم. Paper Monsters یک بازی پلتفرمر 2.5 بعدی با ظاهر و محیطی کارتونی و کاغدی است.

گیم پلی

در این بازی، هدف کاربر این است که با فرار از دست دشمنان خود تمام دکمه‌ها و گیره‌های کاغذی موجود در محیط را جمع کند تا به انتهای مرحله برسد. در هر مرحله ،دکمه‌هایی نقره‌ای رنگ در سراسر مرحله پخش شده‌اند و اگر شما بتوانید تعداد 50 عدد از این دکمه‌ها را به دست آورید، یک دکمه طلایی کسب خواهید کرد. البته در هر مرحله، تعدادی دکمه طلایی تقریبا پنهان نیز وجود دارد. این دکمه‌ها بعدا می‌توانند به عنوان سرمایه در خرید آیتم‌ها و سفارشی سازی ظاهر کاراکتر شما مورد استفاده قرار گیرند.

علاوه بر دکمه‌هایی که درهر مرحله وجود دارند، گیره‌های کاغذی نیز هستند که البته چندان آشکار نبوده و باید برای پیدا کردنشان، قدری بیشتر پیکسل به پیکسل اطراف محیط را بگردید!

003

دشمنان همه جا هستند و برای اینکه از شرشان خلاص شوید، تنها راه ممکن این است که از رویشان بپرید. البته بعضی از آن‌ها به هیچ طریقی شما را رها نمی کنند و فقط باید از دست آن‌ها فراری باشید!

مراحل بازی به دو صورت طراحی شده‌اند، علاوه بر مراحل زمینی، بازی دارای مراحل زیر آبی هم است. در این مرحله‌ها، موجودات دریایی هستند که می‌خواهند شما را بکشند و باز هم باید از دست آن‌ها فرار کنید. خوشبختانه منبعی ناتمام از موشک در اختیار شماست که می‌توانید با آن به جنگ دشمنان خود بروید.

محیط ساید اسکرولینگ بازی (محیط بازی به گونه‌ای طراحی شده است که با جلو رفتن شما در بازی، به تدریج بخش گسترده‌تری از محیط ظاهر می‌شود) به نظر دوبعدی می‌آید، اما المان‌هایی در همین محیط وجود دارند که معمولا در بازی‌های دو بعدی دیده نمی‌شوند (این گونه المان‌‌ها را در حال حاضر می‌توانید در اکثر بازی‌های پلتفرمر در پی‌سی مشاهده کنید، همانند سری بازی Trine). در حین مراحل مختلف بازی، مراحل جانبی هم هستند که با مراحل اصلی بازی متفاوت هستند و محیط و زاویه دوربین قدری با محیط اصلی که در آن مرحله است متفاوت است.

گیم پلیِ بازی سرگرم کننده و لذت بخش است. شاید در ابتدا بازی قدری برایتان بچه گانه و خسته کننده به نظر بیاید، اما در ادامه خواهید دید که بازی برای شما چالش‌هایی جدی پیش بینی کرده است که حسابی سر گرم‌تان خواهد نمود. درجه سختی بازی به مرور و عادلانه زیاد می‌شود، به گونه ای که مراحل نسبت به مرحله قبلی خود، خیلی سخت‌تر و عذاب‌آورتر نیستند. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بازی همین تلاش شما برای انتخاب دقیق زمان پریدنتان و از طرفی فرار از دشمن و از سوی دیگر جمع کردن دکمه‌ها است. این مورد علاوه بر جذابیت ممکن است در صورت دقت نداشتن شما باعت اعصاب خوردی هم در تکرارهای پیاپی بشود!

002

چهار حالت مختلف در این بازی وجود دارد. یکی از آن‌ها که همان بخش اصلی بازی است و دوتای دیگر که با نام‌های Punkin Time و Heartbreak Shakedown شناخته می‌شوند، پکیج‌های تکمیلی فصلی هستند که یکی در روز هالووین و دیگری در روز ولنتین عرضه می‌شوند و گیم‌پلی آن‌ها مشابه همان بخش اصلی بازی است.

علاوه بر این 3 مورد ذکر شده، یک بخش کوچک نیز در بازی تعبیه شده است به نام Drag ‘N Dash که در آن شما صرفا باید در یک مرحله نامحدود پیش بروید و دکمه جمع آوری کنید و تنها کاری که می‌کنید پرش است (همانند بازی Rayman که قبلا برای شما بررسی نمودیم). البته لازم به ذکر است که متاسفانه به دلیل مشکلات نرم افزاری، این مد در نسخه اولیه اندروید از کار افتاده است!

004

صدا و گرافیک

شکل کاغذی کارکترها بسیار گیرا و جذاب است اما در مقایسه با دیگر عناوین گرافیک این بازی حرف آن چنانی برای گفتن ندارد. پس زمینه بازی و مراحل نسبتا خوب است و می‌توان آن را به عنوان یکی از امتیازهای این بازی دانست. در مورد صدا گذاری و موسیقی هم باید گفت که متاسفانه، صدای افکتهای صوتی بازی و موسیقی‌های متن آن چندان خوب و با کیفیت نیستند.

005

سخن پایانی

اگر تا به حال این بازی را دریافت نکرده‌اید، باید بگوییم که یکی از بازی‌های سرگرم کننده و بسیار جذاب را از دست داده‌اید. گیم پلی Paper Monsters پر از موارد جذاب و گیرا است. تنها مشکل این است که بخش Drag ‘N Dash برای سیستم عامل اندروید غیرفعال شده که امیدوار هستیم به زودی مشکلش حل شود.

نمره آی‌تی‌رسان: ۷ از ۱۰

 

دانلود نسخه اندروید از گوگل پلی

 

دانلود نسخه iOS از آی‌تونز

6 در مورد “هیولاهای کاغذی! بررسی بازی Paper Monsters (ارایه شده برای موبایل و کامپیوتر)”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH