در حال حاضر حداقل یک کمپانی به‌دلیل استفاده آیفون ۷ از نمایشگر OLED در حال سود بردن است!

در حال حاضر حداقل یک کمپانی به دلیل استفاده آیفون ۷ از نمایشگر OLED در حال سود بردن است! شواهد حاکی از آن است که درخواست از Applied Materials Inc که تولیدکننده اصلی تجهیزات سازنده نمایشگرهاست، ۴ برابر شده است، چون تولیدکنندگان اپل در حال آماده شدن برای تولید نمایشگرهای OLED آیفون ۷ هستند.

جین مانستر، تحلیلگر Piper Jaffray، می‌گوید:

این تجهیزات و ماشین‌آلات بیشتر برای پاییز ۲۰۱۷ است چرا که آیفون در این سال بیشترین تغییرات را به خود می‌بیند.

سخنگوی اپل از اظهارنظر درباره این موضوع خودداری کرده است. اپل به ویژگی‌های جدیدتری نیاز دارد تا بتواند رشد فروش آیفون را بیشتر کند. برای اولین بار فروش آیفون در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۶ کاهش داشته است. اما سرمایه‌گذاران در علت این کاهش مردد هستند. برخی معتقدند که کاهش، نشان از انتظار افراد برای خرید آیفون جدید است. برخی نیز می‌گویند که این کاهش به دلیل اشباع بازار است.

نمایشگر جدید ممکن است به اپل کمک کند تا رشد خود را افزایش دهد. مدیریت Applied Materials معنقد است که این سفارش یکباره نیست. رقم سفارشی که این شرکت دریافت کرده است، ۷۰۰ میلیون دلار است که این برابر با سفارش برای یکسال است! سفارش در همین بازه زمانی در سال گذشته، ۱۸۰ میلیون دلار بوده است. گری دیکرسون، مدیرعامل Applied Materials، می‌گوید:

این یک سفارش یکباره نیست بلکه رشدی پایدار است. همه ما به خوبی می‌دانیم که چه کسی رهبر بازار موبایل است.

Applied Materials مطمئن است که این نمایشگرها برای سال ۲۰۱۷ هستند چرا که ساخت،‌ تحویل و نصب ماشین‌آلات، ۹ ماه زمان می‌برد. نمایشگرهای OLED از آن جهت باریک‌تر هستند که نیازی به نور پشت ندارند. آنها رنگ‌ها را واضح‌تر نشان می‌دهند و مصرف انرژی کمتری دارند که ممکن است به افزایش عمر باتری آیفون نیز کمک کند. ال‌جی، شارپ و سامسونگ که تولیدکنندگان این نمایشگرها برای اپل هستند، همگی خبر از سرمایه‌گذاری‌های جدید داده‌اند. شارپ ۲۰ درصد، ال‌جی ۳۰ درصد و سامسونگ ۴.۸ درصد درآمد خود را مدیون اپل هستند. این کار شاید برای سامسونگ راحت‌تر باشد، چون از همان نمایشگرهایی بهره می‌گیرد که پیش‌تر در پرچم‌داران خود مانند گلکسی S7 استفاده کرده بود.

OLED‌ها نیازی به نور پشت ندارند، چون از خاصیت روشنایی‌زایی طبیعی برخی مواد آلی برای پاسخ به جریان الکتریکی استفاده می‌کنند. این به این معناست که OLED‌ها باریک‌تر،‌ دارای مصرف باتری کمتر و کنتراست بیشتری هستند که منجر به تولید تصاویر با کیفیت بالا می‌شود. این تکنولوژی همچنین ساخت نمایشگرهای منعطف را امکان‌پذیر می‌کند. OLED‌ها به این دلیل که ساخت آنها پیچیده‌تر است، دیرتر مورد استفاده قرار گرفته‌اند. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH