اپل و ساخت اسپیکر Siri برای رقابت با گوگل و آمازون

اپل در حال کار بر روی اسپیکری بر اساس Siri است تا با آمازون Echo و گوگل Home رقابت کند. علاوه بر این کار، اپل از این پس Siri را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا بر اساس آن بتوانند اپلیکیشن‌های خود را توسعه دهند.

بر اساس گزارشات رسیده، ساختن رقیب برای دو محصول یادشده، پروژه بلند مدت اپل است، در حالیکه باز کردن Siri برای توسعه‌دهندگان را به‌زودی شاهد خواهیم بود. در حقیقت شاید بتوان گفت که Siri SDK ممکن است در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل در ماه ژوئن ارایه شود. البته برخی شرکت‌ها همچون Yelp، هم اکنون از Siri استفاده می‌کنند، اما این بر اساس قراردادهایی اختصاصی بوده است که این شرکت‌ها با اپل دارند. ارایه Siri SDK به هر توسعه‌دهنده‌ای اجازه می‌دهد که از دستیار صوتی اپل استفاده کند.

این گزارش می‌گوید که اسپیکر Siri مدت‌ها پیش از آمازون Echo در حال توسعه بوده است. چند ویژگی تایید شده آن عبارتند از: خاموش و روشن کردن هر وسیله خانه که از پلتفرم HomeKit اپل پشتیبانی می‌کند و برخی از کارهایی که در حال حاضر بات‌ها انجام می‌دهند. همانند دستیار M فیسبوک و بات‌های دیگر که توسط اپلیکیشن‌هایی همچون تلگرام توسعه داده می‌شوند، Siri بازسازی‌شده، بسیار کمک‌کننده خواهد بود و به سرویس‌های اپل مانند فرستادن پیام و زنگ ساعت وابسته نیست. مفیدبودن Siri بیش از این‌ها نیز می‌شود، چون اپل قصد دارد نسخه مخصوص مک آن را هم ارایه کند.

این اخبار زمانی منتشر می‌شود که بازار خانه‌های هوشمند بیش از پیش با سرویس‌های ابری و محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی در هم تنیده شده است. آمازون با دستیار صوتی Alexa و Echo فعلا در صدر جدول قرار دارند. گوگل نیز هفته پیش در کنفرانس سالانه خود، از دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی با نام گوگل Assistant و اسپیکر Home خود رونمایی کرد. گرچه آمازون برای اولین بار چنین اسپیکری را ارایه کرده است و در حال حاضر نیز رهبر بازار است، اما برتری استراتژیک اپل در چند زبانه بودن Siri است، در حالیکه آمازون Echo تنها از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند.

موفقیت آمازون مدیون آن است که Alexa را می‌توان به اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های سوم شخص متصل کرد. به عنوان مثال شما می‌توانید از آن برای صدا کردن تاکسی‌های اوبر، سفارش غذا، چک‌کردن حساب بانکی، پرداخت قبض‌های مختلف، بازی و بسیاری از کارهای دیگری که آمازون نمی‌تواند انجام دهد، استفاده کنید. موفقیت گوگل نیز که پر واضح است، حاصل اطلاعات بسیار زیادی است که گوگل از ما دارد. گوگل حتی پیش از ما می‌داند که چه اطلاعاتی را می‌خواهیم! گوگل هنوز SDK برای بلندگوی خود ارایه نکرده است، اما ممکن است تا پایان سال این کار را انجام دهد.

در حال حاضر Siri هیچ‌کدام از این کارها را انجام نمی‌دهد، اگر اپل می‌خواهد که Siri مفید باشد، باید بسیاری از این امکانات را به آن اضافه کند.

اسپیکرهای مبتنی بر هوش مصنوعی تا زمانی که توسعه‌دهندگان بتوانند قابلیت‌هایی فراتر از آنچه سازنده در آنها قرار می‌دهد را توسعه دهند، چندان استفاده‌ای نخواهند داشت. گوگل Assistant می‌تواند سوالاتی بپرسد و جواب‌های بهتری به ما بدهد و هچنین قادر است کارهای پیچیده‌تری از Alexa یا Siri انجام دهد. در حال حاضر Siri این کارها را به مایکروسافت بینگ محول می‌کند! برای اینکه اپل بتواند در این فضای رقابتی بماند و سهمی را که از دست داده است،‌ پس بگیرد، باید آن را بازتر و قدرتمندتر سازد. برای اینکار اپل باید اسپیکری بسازد که کاربران بخواهند آن را در خانه خود قرار دهند.

1 در مورد “اپل و ساخت اسپیکر Siri برای رقابت با گوگل و آمازون”

  1. این اسپیکر چیز جالبی میتونه باشه. کاش زودتر معرفی بشه تا ببینیم چه ویژگی هایی داره و چه کارهایی میتونه انجام بده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH