ویرگول: چرا هیچ وقت یک اکسپریا نمی‌خرم!

virgool

سونی را می‌توان یکی از کمپانی‌هایی دانست که از گذشته‌های دور به ساخت محصولات با کیفیت و نوآورانه مشهور بوده است. این کمپانی ژاپنی از سال ۱۹۴۶ کار خود را آغاز کرده و تا به امروز یکی از مهم‌ترین کمپانی‌های فعال در عرصه تکنولوژی بوده است. گذشته از همکاری این کمپانی با اریکسون و عرضه گوشی با برند سونی‌اریکسون؛ سونی از سال ۲۰۰۸ اقدام به عرضه تلفن‌های هوشمندی با برند اکسپریا کرد، اولین نسخه اکسپریا با برند سونی اریکسون عرضه شد و شروع راهی برای خانواده هوشمند اکسپریا، مسیری که شاید امروزه منجر به مقصدی اشتباه شده است.

خانواده اکسپریای سونی هم‌اکنون ده‌ها عضو دارد و پرچم‌داران این خانواده همیشه به عنوان یکی از کاندیداهای برترین اسمارت‌فون سال بوده‌اند اما شخصا هیچ‌ گاه حاضر به خرید یکی از اعضای این خانواده نخواهم بود، شاید اسمارت‌فون‌های ساخته سونی معمولا قیمت مناسب‌تری نسبت به پرچم‌داران سایر کمپانی‌ها داشته باشند، ضد آب باشند و از کیفیت ساخت خوبی برخوردار باشند اما تاکنون هیچ مدلی از این خانواده نتوانسته نظر مرا به خود جلب کند. دلایلی که در زیر آورده شده موجب شده است که من هیچ‌گاه یک اکسپریا نخرم:

رابط‌کاربری دوست نداشتنی

xperia-m4-aqua-android-lollipop

هر چند عده زیادی از شما ممکن است با این موضوع مخالف باشید اما اگر بخواهیم نگاهی منصفانه به رابط کاربری سونی (حتی در جدیدترین نسخه) داشته باشیم، متوجه می‌شویم که هیچ‌گونه هماهنگی میان طراحی این رابط کاربری با طراحی اسمارت‌فون وجود ندارد. این موضوع بیش‌تر در طراحی آیکون‌ها به چشم می‌خورد که هیچ تناسبی با نحوه طراحی کلی اسمارت‌فون ندارند، باور کنید یا نه این موضوع به هیچ وجه نمی‌تواند سلیقه‌ای باشد زیرا عدم تناسب میان دو چیز را هیچ سلیقه‌ای نمی‌پسندد. هم‌چنین در خود این رابط‌کاربری هیچ‌گونه همانگی وجود ندارد و بخش‌های مختلف اینترفیس، طراحی متفاوتی با یکدیگر دارند. متاسفانه سونی حتی زحمت تغییر تمام بخش‌ها را به خود نداده و اکثر قسمت‌ها دقیقا مشابه با اندروید خام هستند و این موضوع سبب افزایش بی نظمی در این رابط‌کاربری شده است. البته نرم‌افزار دوربین سونی را می‌توان نقطه قوت رابط کاربری دانست که امکانات خوبی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

هم‌چنین طراحی سونی به هیچ وجه امروزی نیست و هنوز شاهد رابط‌کاربری یک‌دست، مطابق با طراحی فلت در اسمارت‌فون‌های اکسپریا نیستیم. در رابطه با امکانات نیز اوضاع به همین منوال است، شاید بهترین قابلیت سری اکسپریا در استامانیا آن بود که در اندروید مارشمالو دیگر شاهد آن هم نیستیم. البته طراحی معدود آیکون‌هایی را که سونی زحمت طراحی آن‌ها را کشیده به خوبی انجام پذیرفته و نوازش‌گر چشمان کاربران هستند.

گذشته از طراحی، رابط‌کاربری سونی بر خلاف ظاهر و تصور افراد بسیار سنگین است و حجم زیادی از رم را اسغال می‌کند و این موضوع در اسمارت‌فون‌های با میزان رم پایین به شدت احساس می‌شود.

سخت‌افزاری قدرت‌مند، اما تنها روی کاغذ

sony-expria

پرچم‌داران اکسپریا همیشه از جدیدترین نسخه پردازنده اسنپدراگون، دوربین با مگاپیکسل بالا، حافظه رم زیاد و هم‌چنین در برخی موارد نمایشگر ۴K بهره می‌برند، تمام این‌ها هر ساله از پرچم‌داران این کمپانی یک اسمارت‌فون رویایی را تداعی می‌کنند اما در واقعیت این‌گونه نیست. سال گذشته سونی چند مدل اسمارت‌فون را با چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ عرضه کرد و متاسفانه هیچ‌کدام از آن‌ها آن‌طور که باید نبودند و در نهایت استفاده از این چیپست موجب شد سونی سال ۲۰۱۵، ضعیف‌ترین پرچم دارانش را به بازار عرضه کند. البته مقصر اصلی این مشکل بیش‌تر از سونی، کوالکام است که با انتشار نتایج آزمایش‌هایی نه چندان واقعی در نمایش قدرت این چیپست، موجب شد کمپانی‌های تولیدکننده، از آن در محصولات خود استفاده کنند؛ اما در دیگر موارد انتخاب‌های نامناسب سونی موجب شده پرچم‌‌داران ساخت این کمپانی نتوانند در بنچمارک‌ها خوش بدرخشند.

البته در بخش نمایشگر، سونی چندان موافق با بازی اعداد نیست و چند نسل است که نمایشگر اسمارت‌فون‌هایش را با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل عرضه می‌کند، در عوض با استفاده از فناوری‌های نوین سعی می‌کند تصویری واقعی‌تر را برای کاربران به ارمغان بیاورد. یکی از کارهای عجیب سونی در ارایه Z5 پریمیوم بود که نمایشگری ۴K را در دل خود جای داده است، وجود این میزان پیکسل در نمایشگری با ابعاد کوچک به معنای واقعی اتلاف انرژی است و کوچک‌ترین تغییر ملموسی را در خروجی تصویر ایجاد نمی‌کند.

مدتی پیش سونی بیانیه‌ای را منتشر کرد که مطابق آن قابلیت ضد آب بودن محصولاتش تنها در حدی بسیار ابتدایی است و اعدادی که پیش‌تر در تبلیغات خود از آن‌ها بهره می‌گرفت، تنها در حد تبلیغات بوده و واقعیت نداشته است، این بیانیه در زمان انتشار سر و صدای زیادی را به پا کرد و باعث کاهش اعتماد کاربران به این برند شد.

پرچم‌دارانی که زود بازنشسته می‌شوند

یکی از سیاست‌های سونی که تاکنون به فلسفه آن پی نبرده‌ام، معرفی پرچم‌دار در بازه‌های زمانی کوتاه مدت است که موجب می‌شود نسل‌های قبلی به سرعت بازنشسته شوند و به نوعی از رده خارج محسوب شوند. این موضوع خصوصا برای کاربرانی که مایل هستند همیشه جدیدترین ورژن پرچم‌داران را داشته باشند، بسیار آزاردهنده است. بهتر می‌بود سونی به‌جای معرفی پرچم‌دار در بازه‌های شش ماهه و حتی کم‌تر، زمان معرفی دو پرچم‌دار را کمی فاصله می‌بخشید و زمان بیش‌تری را روی طراحی، سخت‌افزار و رابط کاربری اسمارت‌فون‌هایش کار می‌کرد.

چند قلوهای ژاپنی

شاید شنیده باشید که ژاپنی‌ها همگی شبیه به یکدیگر هستند، اما باید بدانید این موضوع در اسمارت‌فون‌های ژاپنی نیز به شدت دیده می‌شود، خصوصا در اسمارت‌فون‌های ساخته سونی که باید خیلی نکته بین باشید تا بتوانید دو مدل مختلف را از یکدیگر تشخیص دهید. متاسفانه سونی علاقه چندانی به تغییر طراحی ندارد و یکی از دلایل افت فروش و در معرض تعطیلی قرار گرفتن بخش تلفن‌همراه این کمپانی همین موضوع است.

تا قبل از معرفی گلکسی S6 و G5، سامسونگ و ال‌جی نیز مشکلی مشابه با سونی را داشتند اما با اقدامی به جا و مناسب توانستند خطر را از خود دور کنند و پایه‌های امپراطوری خودشان را بیش از پیش استحکام بخشند، اما کسی نمی‌داند که چرا سونی به طراحی فعلی خود این‌قدر پایبند است؟!

نکاتی در رابطه با ویرگول:

  • این مطلب یک رپورتاژ آگهی نیست، بنابراین نگارش این مطلب بدون هرگونه تعصب انجام پذیرفته است.
  • ویرگول مطلبی ثابت و هفتگی است که هر هفته، پنجشنبه ساعت ۲۱ می‌توانید آن‌ را در آی‌تی‌رسان مطالعه کنید.
  • لطفا در بیان نظرات خود، اعتدال را رعایت و از تعصب بی‌جا و غیر منطقی خودداری کنید.

109 در مورد “ویرگول: چرا هیچ وقت یک اکسپریا نمی‌خرم!”

  1. شاید زرق و برق سامسونگ و برند های دیگه رو در سونی نبینید اما اصالت و دوام سونی رو هیچ برندی دیگه ای نداره و سونی بدون کپی کردن به طراحی با اصالت خودش پایبنده. نه مثل سامسونگ و اچ تی سی و هوآوی که اپل رو الگوی خودشون قرار دادن. جالبه که بدونید سنسور دوربین های 80 درصد گوشی های بازار مثل پرچم داران سامسونگ. اپل. هوآوی رو سونی میسازه.

  2. سلام من زد ۵ پریمیوم دارم یکی از اقوامم آیفون ۶ اس پلاس داشت، اینقدر این گوشی بد دست و سنگین بود نمیتونست یه دستی سلفی بگیره گوشی من ۱۸۰ گرمه مال اون ۱۹۵ خداوکیلی بدجور حس میشد سنگینه اما گوشی من هر کسی دست گرفته نگفته سنگینه حتی دوستم اس ۷ ایج داره خیلی دوست داره گوشیم و خلاصه سونی هرچی هست مثل سامبمب نارنجک نمیده دست مردم یا مثل هواوی اسباب بازی چینی نمیده دست مردم که بعد دوماه هنگ کنه مجبورشی فلش بزنی، من شیش ساله اکسپریا استفاده میکنم با این گوشی الانم با هر گوشی اندرویدی بخوایید مقایسه میدم قسم میخورم روش تو سرعت دوربین کیفیت نمایشگر، دوتا عکس میزارم تو کیفیت نمایشگر مقایسه کنید اون موقع میفهمید زد ۵ پریمیوم چیه این مطالب مزخرف و نگید زشته خداوکیلی خلاصه حاضرم با هر گوشی مقایسه بدم چون قبلا با اس۷ دادم بهتر نباشم بدتر نیستم تو همه نظر، یاعلی

  3. سلام.
    من این مثلا مقاله رو تازه می خونم و دیدم. خیلی جالبه. نظر شخصی یک نفر به عنوان مقاله منتشر شده. شما تعریفت از رابط کاربری چیه؟ رابط کاربری یعنی چی؟؟ عدم هماهنگی یعنی چی؟ اینا رو بیشتر توضیح می دادید. اگر شما علمی نسبت به دنیای موبایل داشته باشی متوجه میشی رابط کاربری اصولی چیه. تمام برنامه های سونی متریال دیزاینه و جالبه ک شما قید کردی حتی طراحی فلت نیست. آیا فرق متریال دیزاین و طراحی فلت براتون آشکاره؟؟؟ می دونین این دو تا باهم فرق دارند؟
    برتری رو کاغذ؟؟؟؟؟
    زشته واقعا. برندی مثل هواوی هم دیگه این کار رو نمی کنه. چه برسه به شرکت بزرگی مثل سونی. خیلی مسوولین آی تی رسان باید حواسشون جمع تر باشه تا هر چیزی رو تایید نکنند. این مطلب کاملا غیر علمیه….
    برای تمامی گفته های این نوشته می تونم با دلیل حرف بزنم و نقض کنم

    یا علی

  4. با سلام به مدیریت IT رسان

    به شخصه یکی از پوچ ترین راه های هدر کردن عمر را جدال بر سر اثبات برتری برندی نسبت به برندی دیگر میدانم !
    اعتراض کاربران به مطلب منتشر شده طبیعی و درست است.
    به نظر بنده انتشار و تایید انتشار این مطلب ، حرکتی غیر حرفه ای و نا پخته است که به اسم IT رسان تمام می شود!

    آقای امید بکتاش در نظرات گفتند و اصرار داشتند که این مطلب یک نظر شخصی است و تحلیل و بررسی رسمی نیست ، باشد ، نظر شخصی شما این است اما آیا نظر شخصی یک فرد باید در قالب یک مطلب برگزیده از سایت معتبر آی تی رسان منتشر شود؟ و در این تریبون اینقدر بزرگ نمایی شود(به خاطر بازدیدکنندگان بسیار)
    آیا هر نظر شخصی ای حق اعلام در قالب یک مقاله (قاعدتا پر بازدید) را دارد؟ یا نظر شخصی فردی دیگر که کاملا عکس برداشت شما هست ، فرصت دیده شدن در این ابعاد را پیدا می کند؟

    در متن به وضوح بر خلاف گفته آقای امید بکتاش که نظری شخصی است، با لحنی تند(با توهین) برند سونی به چند مورد متهم می شود و قضاوت صورت می گیرد و به وضوح القا می شود که محصولات برند سونی را نخرید !!

    این مقاله به هیچ عنوان یک نظر صرفا شخصی نبوده و توهینی آشکار به شعور مخاطب است

    امیدوارم مدیران جلوی انتشار این قبیل پُست ها را بگیرند

    در پناه حق…

    1. امید بکتاش

      سلام با تشکر از دیدگاه شما
      راحع به نظر شخصی بودن همانطور که مشاهده کردید بنده صراحتا اعلام کردم این مطلب نظر شخصی بنده است. در مورد اینکه ایا نظرات مخالف میتوانند به این تریبون دست پیدا کنند بد نیست بدانید دو روز پس از انتشار این مطلب مقاله ای با دیدکاه مخالف بنده توسط همکار عزیزم منتشر شد و اتفاقا در بخش برگزیده قرار داشت. اگر مشکلی در این مطلب مشاهد میکنید بدانید این کاستی مطلقا ارتباطی با ای تی رسان نداشته و به من مربوط میشود. با تشکر

  5. بابا بسه خودتونو کشتید البته منم با این پست اصلا موافق نیستم من خودم Z5 دارم اتفاقا بسیار بسیار سریع هست و من تا حالا لگی داخلش ندیدم و شما گفتید بازی با عدد سونی فقط تو دوربین اینکارو میکنه اگه بازی با عدد باشه که سامسونگ ۴ گیگ رم داره یا شرکتای چینی ۶ گیگ یا صفحه Qhd که فقط باتری میخوره در رابطه با رابط کاربری سلیقه ای هست من خودم رابط سونی رو خیلی خیلی دوس دارم و اپل برعکس از سامسونگ و الجی اصلا خوشم نمیاد یه جورایی انگار بچگونس رابطشون و الکی سنگینه طراحی سونی درسته تکراری اما خدایی خیلی گوشیای زیبایی میزنه واسه من Z5 gold هست اصلا نگاش که میکنم حال میکنم در دوربین هم توی مقایسه ای که خودم کردم با Note 5 و ۶s در شب با فلش اول note بعد Sony بعد اپل بدون فلش اول سونی بعد نوت بعد اپل در روز هم از نظر دقت رنگ و شارپ بودن اول سونی توی جزعیات سامسونگ و اپل هم یه حد متعادل داشت و توی صفحه هم بی اغراق سونی خودم عالی بود و رنگارو طبیعی تر و قشنگتر نشون میداد سامسونگ که فقط پر رنگ بود و سفیدش کمی زرد میزد آیفون هم خوب بود در حد گوشی خودم بود در کل به نظرم سونی واقعا گوشیه خوبیه و شک نکنین در خرید پرچمدارش و اصلا واسه گوشی خریدن به بررسی سایتا توجه نکنین تا وقتی خودتون با گوشی کار نکنین نمیفهمین چی به چیه موفق باشید دوستان

  6. بد نیست بدونید که هر سال گوشی های سونی جوایز طراحی IF Design و Red Dot رو مال خودشون می کنن ، قابل توجه دوستانی که از طراحی ایراد می گیرن ، به قول شاعر “عرضی ندارم دادا صرافی بستست ” 🙂

  7. آقای بکتاش طرفدارای سونی حق دارن بگن سامسونگی هستید چون هرجا از سونی بد میگن و انتقاد منفی می کنن تقریبا منظور اینطور رسونده میشه که سامسونگ از سونی برتره!!!
    خودم که طرفدار سونی هستم وقتی رفتم گوشی بخرم انقدر تبلیغ سامسونگو کردن که حالم بهم خورد!
    خلاصه دل ما سونی بازا خیلی پره!!!
    به بزرگی خودتون ببخشین.همه کاسه کوزه هام همیشه تو سر سونی خراب میشه.

  8. تعداد کمی از برند های سونی کارایی و قابلیت خوبی دارن
    سونی بیشتر تو لوازم دیجیتال یکی از ابر قدرت هاست
    علارغم این که ۴ برند گوشی سونی یکی از پرچمدار های سال بود

  9. آقا ما تو خونه هر چی از سامسونگ گرفتیم ناراضی بودیم. حتی از یخچالم هم راضی نیستم. تلویزیونش که اصلا نگو. سوخت. الان رفتم ۲۰ تومن دادم یه تلویزیون سونی گرفتم که واقعا راضی‌ام ازش. خداییش توی طراحی سونی بی نظیره. نمیدونم چرا میگن طراحی تکراری یه ایراده؟ بابا سونی الان ۵۰ ۶۰ ساله لوگوی خودشو عوض نکرده اونوقت توی این ۶ سال طراحی گوشیش رو عوض کنه؟ به شخصه تمام گوشی های پرچمدار سونی رو دستم گرفتم و باهاشون کار کردم. اون هم به مدت طولانی. وقتی باهاشون کار میکنی متوجه میشی که چقدر طراحی از هر گوشی به گوشی بعد بهتر و بهینه تر شده و چقدر کار کردن باهاش راحت تر هست. با گوشی های دیگه هم کار کردم و دیدم هیچ کدوم طراحی آرگونومیک سونی رو نداشتن. البته قبول دارم که هنوز ایرادهایی توی طراحیش هست. ولی برای مثال شما فقط جای دکمه پاور و توی این آخری جای سنسور اثر انگشت رو نگاه کنین ببینین واقعا کدوم شرکت تونسته یه جای بهینه براش پیدا کنه. اچ تی سی گذاشته بالاش که نمیشه فشارش داد بعد رفته دابل تپ تو ویک رو گذاشته روش. ال جی که گذاشته پشتش. اون یکی گذاشته اون بالا سمت چپ. یکیشون فکر نکرده که سمت راست وسط بهترین جاشه چون با هر دست یا یه دستی یا دو دستی بگیریش همیشه دم دستته. بقیه موارد طراحی حالا هیچی.

  10. دوستانی که در مورد تبلیغات حرف میزنن و میگن ضغیفه

    توصیه من خوندن مصاحبه مدیر خاورمیانه سونی هستش

    بخشی از این مصاحبه ذکر شده که

    تبلیغات چرا زیاد نیست

    پاسخ ایشون

    ما به تولید خودمان اطمینان داریم و از عالی و کم نقص بودن آن هم همچنین.. دلیلی نداره که تبلیغات بسیار کنیم… مصرف کننده خود با توجه به منطق خودش انتخاب میکنه و اگر منطقی باشه از محصولات ما استفاده میکنه…

    در ضمن ی تجربه شخصی بنده حقیر گویای این مطلبه که

    هر چیزی که تبلیغات بیشتری داره از همه لحاظ ناقصه

    مشک آن است ک خود ببوید….

    وسلام

  11. من دقیقا بخاطر رابط کاربری و طراحی میرم سمت سونی و صد البته کیفیت ساخت بسیار بالا … چون تو این دو مورد سامسونگ بشدت ضعیف بود … بود …. بعد S6 edge بهتر شد و باعث شده به گزینه های سامسونگی هم فکر کنم… ولی قبلا شدیدا عذاب میکشیدم وقتی مجبور بودم با سامسونگ کار کنم

  12. من نمیدونم چرا به اصطلاح این مقاله تایید مدیریت شده؟!!!
    یعنی همه جوره سعی در قبولاندن عدم اعتماد مردم در کوشی های اکسپریا در این مقاله دیده میشه
    در مورد رابط کاربری کاملا مخالفم و خود بنده بخاطر رابط کاربری ۳ سال هست که سونی استفاده میکنم و بسیار هم سبک هست و همیشه مدیریت رم عالی بوده

    در مورد سخت افزار علاوه بر اینکه روی کاغذ در عمل هم کاملا قدرتمند ظاهر شده و همچنین کیفیت دوربین عالی و رنگها برخلاف بعضی برندها کاملا طبیعی هست اما کمی نویز داره که اونهم فدای غیرطبیعی بودن رنگها نکرده
    اما در مورد بازنشسته شدن تا حدودی میشه هم موافق بود هم مخالف
    و در آخر میرسیم به تکراری بودن طراحی
    این تقصیر سونی نیست که دوسال زودتر از بقیه برندها طراحی لوکس (شیشه و فلز) از خود ارائه کرد!!!
    وقتی طراحی رو سال ۲۰۱۳ به بهترین نحو انجام داد کسی نگفت به به و چه چه
    اما وقتی ۲ سال بعد شرکت محبوبتان از این طراحی استفاده کرد چنان به بَه بَه و چه چه افتادید که هرکی ندونه فکر میکرد اولین طراحی تاریخ موبایل هست!!!
    وقتی در طراحی سال به سال شاهد پیشرفت سونی هستیم چرا باید بهش ایراد وارد کرد؟!!! مگر اینکه بگیم چون از اولین ها بود که این طرح رو انجام داد
    متاسفانه این مقاله از روی نظرشخصی که محترم هم هست نوشته شده اما دلیلی نمبینم که در رسانه گذاشته بشه آن هم به این تندی!!!
    اینجا مقصر مدیر سایت هست که اجازه میده هرکس هرچی دلش خواست انتشار بده
    نظر همه محترم اما به عنوان نویسنده حق این جور مقاله ها اصلا داده نمیشه
    واقعا تاسف که سه ساله توی این رسانه فعاایت میکنم
    در آخر نویسنده هم به هدف خودش رسید
    آمار کامنتها گویا هست
    جمله آخر: اگه دیدی پستهات و مقاله هات بیننده ای نداره، از سونی بنویس!

    1. امید بکتاش

      در مورد اینکه نویسنده چرا نظرات خودش رو میاد و توی سایت بیان میکنه باید بگم که اگه این مطلب با عنوان یک مطلب تحلیلی بیان می‌شد حرف شما کاملا درست درست بود اما همون‌طور که می‌بینید این مطلب یکی از قسمت‌های ویرگول هست که قراره نشون دهنده نظرات شخصی نویسنده باشه. در ضمن ویرگول نماد تامل و مکث است بنابراین بهتره به جای مخالفت کمی بیش‌تر بیندیشیم! شاید در برخی موارد حق با طرف مقابل باشه.
      در مورد تعداد دیدگاه و … هم باید بهتون بگم هرچند آی‌تی‌رسان تعداد کامنت کم‌تری نسبت به سایر وب‌سایت‌های فناوری داره اما سیاست‌های این سایت هیچ‌گاه روی تعداد کامنت نبوده و نخواهد بود، در غیر این صورت مثل سایت‌های همسایه با ایجاد بحث‌های بی معنی بین کاربران و یا انتشار مطالب زرد، تعداد کامنت‌ها رو افزایش میداد. از اینکه دیدگاهتون رو با کمال ادب بیان کردید تشکر می‌کنم؛ امیدوارم روزی برسه که همه بتونن نظراتشون رو بدون توهین بیان کنن. موفق باشید

      1. امیدجان اینکار شما دقیقا هون کاریه که سایت همسایه اینکارو میکنه از یه برند بد بنویس تا توجه بهش جلب بشه جدا عرض میکنم من خودم عاشق انتقاد هستم ولی انتقادی درست و با اساس مثلا شما عرض کردید که سونی روی کاغذ قویه و در عمل هیچه ولی قبلش بهتر بود با یه سرچ ساده کلیپ های تست سرعت گوشی های سونی رو میدیدین ساید در اعداد بنچمارک چنگی به دل نزنه اونم به خاطر تقلب نکردن این برند هستش تو بازی با اعداد ولی در سرعت بالا اوردن بازی برنامه با سایر رقبا که اعداد بیشتری داشتن خوش میدرخشه و مورد دوم این بود که گفتین رابط کاربری جالب نیست ولی یادمان نره که سبک ترین رابط رو داره مدرک هم در همون ویدیو های تست سرعت در یوتیوب موجوده که با ۳گیگ رام رغیب های ۴گیگی خودش رو میبره پس کاملا بهینه شده ui سونی نباید ایرادی گرفت چون نظرات ویگولی حداقل باید نزدیک به واقعیت باشه ولی برای مثال در تولید گوشی نزدیک به هم و طراحی خوب و صحیح نوشتین پس بهتر بود چند اصلاحیه برای این پست ایجاد بشه با تشکر

        1. امید بکتاش

          من واقعا در رابطه با سونی بد نگفتم به نظرم جو نظرات موجب شده اکثر کاربران گمان کنند این مطلب ضد سونی است. در واقع این مطلب یک نقد دلسوزانه برای کمپانی است که سالهای سال به عنوان یکه تاز فناوری شناخته می‌شده اما سیاست‌های سونی موحب شده این کمپانی هم اکنون در جایگاهی باشه که برازنده برندی به اصالت سونی نیست.

      2. جالبه چون اولش ویرگول هست پس هرچی دلت خواست میتونی بنویسی؟!!
        باشه قبول. شما میتونی نظرات شخصی خودتون رو بیان کنید اما نظراتی که حقیقت داشته باشه
        در مورد رابط کاربری و همچنین طراحی میتونن سلیقه ای باشن اما شما حتی تاکید کردید که به هیچ عنوان سلیقه ای نیست حتی در سبک بودن اون هم مردم رو گمراه کردید مطمئن باشید خیلی ها با این نوشته نظرشون نسبت به برند سونی عوض میشه
        پس شما باید علاوه بر نظر شخصی باید حقایق رو بگید
        بهتر بود میگفتید این رابط کاربری مناسب سلایق بنده نیست تا اینکه اینقدر بکوبید و از اشغال کردن رم صحبت کنید!!!
        بنده کاستی های سونی رو به خوبی آگاهی دارم اما متاسفانه تمام مواردی رو که شما به اون اشاره کردید هیچ کدام دلیل بر ضعف سونی نیست
        شما میتونستید از سیاست های معرفی گوشی و فاصله ای که بین معرفی تا به بازار اومدنش هست صحبت کنید
        یا اینکه مطابق میل خودتون میتونستید درمورد رابط کاربری ساده صحبت کنید هرچند که اشاره کردید
        یا مثلا دیر اضافه کردن حسگر اثر انگشت میتونه یکی از سیاست های غلط باشه
        اما متاسفانه دلایل شما بسیار احساسی هست و ذکر اونها در رسانه کاملا غلط هستش
        در آخر خواهشی دارم لطفا قبل از انتشار مطلب چندبار اون رو مطالعه کنید تا شاید منصرف انتشارش بشید

        1. امید بکتاش

          به اول و اخرش نیست این مطلب خاصه! اگه قسمت های قبلی ویرگول رو خونده باسید متوجه میشید این مطلب با بقبه تفاوت داره. بدیش اینه شما الان به دید یک مطلب مشاوره نگاه میکنید اما ویرگول یه مطلب نشان‌کر نظر شخصی نویسنده و تحلیل شخصیش پیرامون یک موضوعه

  13. من سه سال میشه Xperia TX دارم، هنوز هم بعد این سه سال سالم سالم هست، باور کنید انگار یک سال استفاده شده، الآن m5 خریدم و گوشی قبلی هم هنوز نگه داشتم
    گوشی های سونی واقعا با کیفیت و مستحکم هستن
    طراحیش ساده ولی بسیار شیک و خوش دست هست
    باور کنید تعصب ندارم ولی دو روز پیش از دوستم که s6 edge داشت پرسیدم چطوره گوشیت؟ بیا مقایسه کنیم، اصلا گوشیو دستم نداد، فقط پرسید مال تو هنگ میکنه؟ گفتم نه، گفت خوب مال من خیلی هنگ میکنه
    ظاهرش که خیلی زشت بود مثل قوطی حلبی های زرد رنگ که زیر آفتاب مونده بود زردی از سر و صورتش نمایان بود و حس بدی به آدم منتقل میکرد
    دیروز هم s7 edge رو تو مغازه دیدم، یاد گوشی سامسونگ ۵ سال پیش خودم galaxy ace افتادم
    باور کنید خیلی قیافه ساده و بیخودی داشت

  14. فقط ی گوشی سونی میتونه ۳ سال و عندی رو دست من گیر کنه فقط ی گوشی سونی میتونه منو خسته نکنه از کار کردن باهاش فقط ی گوشی میانرده سونی میتونه بعد از چهار سال از معرفیش هنوز بازیها و اپ های روز دنیا رو براحتی اجرا کنه king xperia sp
    سونی یک برند نیست یک عشق پر از خاطره هست

  15. نویسندعزیز شما که میگی رابط کاربری ضعبف اخه یکی نیست بگه اول تاچ ویز سنگین ux سنگین lg و این رابط چینی شلوغ پلوغ هواوی ببین بعد بیا به سونی گیر بده،اخه عزیز جان تا حالا رابط شکیل xperia x دیدی؟سونی اپ شو برای همه مدل ها عرضه کرد و دیگه مشکلی تو طراحی رابط کاربریش نیست،میگه طراحی قدیمی اخه یکی نیست بگه اگه قدیمی هست چرا سامسونگ ازش کپی ورداشته و از گلس برای پشت گوشیاش استفاده کرده اگه به تغیر هم باشه باز من به شخصه از galaxy s تا s7 تغییر خاصی نمی بینم همشون شبیه هم هستن ،قضیه ایفون جداست چون طراحیش هویت گوشی هاش شده درست مثل سونی و این کارش عالیه،میگن دوربین بد اخه این جوک ها چیه میگین،دوربین xperia z5 بهترین دوربین سال گذشته شد و حالا xperia x تونست اونم خاک کنه چه برسه به سایر رقبا،پردازنده ضعیف؟باز جوک سال ،وقتی یه میانرده مثل m5 توانایی ضبط ۴k به مدت ۴۵ دقیقه دارع این میشه پردازنده ضعیف اتفاقا اون سامسونگ هست که با وجود امتیازات زیاد تو بنچ مارک ها تو رابط لگ می زنه و کرش می کنه،رام ۴ نوت بیشتر از ۵۰۰ مگ خالی نمیشه ،اما z با رم ۲ اونم نه DDR ۴مثل نوت همیشه ۱۲۰۰ خالیه تموم سونی دار ها میدونن چی میگم،نکته بعد رزولیشن بیشتراز ۱۰۸۰ برای گوشی ها نیازی نیست و مهم کیفیت ،اگه به رزولیشن و تراکم پیکسلی باشه z5p از همه سر تره ،اما میگین با وجود ۴k بودن تو تموم قسمت های گوشی fhd هست این فقط به دلیل بهینه کردن مصرف باطری هست ،و این یک عمل عالی از سونی هست،اینم بگم با این مقاله اصلا قابل قبول نیست

    1. امید بکتاش

      بنده در هیچ جای این متن نگفتم رابط کاربری ضعیفه، فقط در رابطه با ناهماهنگی اجرای مختلف گفتم.
      طراحی بدنه هم گفتم که تکراریه و بین مدل‌های مختلف تفاوت زیادی نیست نه از قدیمی بودن این طراحی صحبتی شده و نه از طراحی سامسونگ تعریف کردم. هرچند همون سامسونگ هم اخیرا باز همون مشکل قدیم رو داره و عملا در گلکسی S7 شاهد تغییر طراحی نبودیم.
      در رابطه با نمایشگر ۴k هم همونطور که گفتم سونی زیاد با بازی اعداد خصوصا در این بخش موافق نیست و وجود چنین رزولوشنی آن هم در صورتی که سایر مدل‌ها فول اچ‌دی بودند را کمی تعجب برانگیز خواندم.

  16. واقعاً واسه این سایت واین نویسنده بی تجربه متاسفم. دروغ گفتن و […] بدور از انسانیت آقای بکتاش….واقعا شرم آوره. هر چند که بیشتر از اینم از یه تازه کار انتظار نمیره
    من ۳۴ سالمه ازهمون اول با محصولات سونی زندگی کردم از واکمن کاست گرفته تا دیسکمن و MD player و واکمنهای دیجیتال این شرکت. اولین موبایلم zn5 سونی بودش که مربوط به ۱۶ سال پیش میشه (میتونی بری راجع بهش تحقیق کنی آقا پسر!صرفا جهت اطلاع) تا به امروز که z5perimum دارم از همه دیوایسهای این برند معتبر استفاده کردم به یکودم از این مواردی که […] کردین بر نخوردم
    به نظر من شما بهتر بری سبزیتو پاک کنی…

    دوستان اگه من یکم تند صحبت کردم بخاطر توهینی در این مطلب به شعور من و امثال من شد هستش و الا قصد تمسخر و توهین به شخصی رو نداشتم.
    SONY make.believe

    1. امید بکتاش

      بی‌سواد، تازه‌کار، سبزی پاک کن، دروغ‌گو و …
      حالا باز خوبه قصد توهین به شخصی رو نداشتید مگرنه چه چیزهایی بیان می‌کردید بهتره به جای این گونه صحبت‌ها مزیت‌هایی رو که فکر می‌کنید برند محبوبتون داره رو بیان کنید شاید من به راه راست هدایت شدم و دیگه چیزی رو بلغور نکردم! هرچند بعید می‌دونم کسی که منطقش توهین و تهمت هست بتونه از در منطق صحبت کنه. موفق باشید ای مرد ۳۴ ساله!

      1. مگه تو مقاله شما منطق و انصاف رعایت شده..؟ قبل از گفتن هر چیزی خوبه راجع بهش فکر کرد…ای مرد منطقی! خودتو گذاشتین جای همه کسانی که از دستگاهای ایکسپریا استفاده میکنن و واسه خودت بریدی و دوختی. آره از مزیتهای برندم میگم
        ۱ کیفیت ساخت بسیار بالا
        ۲صفحه نمایش بسیار با کیفیت (از زد ۱به بعد)
        ۳شارژدهی فوق‌العاده باتوجه به مشخصات سخت افزاری
        ۴دوربین بسیار باکیفیت وبیرون نزده
        ۵اسپیکر استریو و با کیفیت
        ۶پشتیبانی نرم‌افزاری عالی در حد نکسوس
        ۷قیمت خوب با توجه به امکانات
        ۸مقاوم در مقابل ضربه در مقایسه با برند هایی که شما تو مقاله گفتی و جانب داری کردین
        نه تنها من بلکه هر کسی که این مقاله رو خونده اولین چیزی که به ذهنش میرسه کوبوندن سونی وحمایت از برند سامسونگ هستش
        ویرگول،

        1. امید بکتاش

          شما یک کلمه از این مقالهرو مشخص کنید که در مورد سامسونگ باشه. نمیدونم چطور ابن صحبت رو می‌کنید محض اطلاع شما و سایر دوستان عزیز بنده هیچ علاقه‌ای به سامسونگ ندارم و گوشی فعلی بنده از هواوی هست که در مقاله قبلی بنده باز متهم شدم که از یک جایی پول گرفتم تا ضد هواوی مطلب بنویسم. گذشته از این شما بهتر بود به‌جای اون کامنت همین نظر فعلیتون رو بیان میکردید و من نیز با کمال میل می‌پذیرفتم.

        2. خب حالا لطفاً تو مقاله بعدی راجع به این که چرا گلکسی نگرفتید بنویسید.شما که کارتون تلنگر زدنه باید این حقو داشته باشید که یه تلنگر به سامسونگ بزنید چونکه به نظر من هیچ برندی دستگاه بی عیب ونقص بیرون نمیده واین جزو سیاست همه کمپانی هاست
          دلخوری منم به همین دلیله
          آیا s7 سامسونگ بدون نقص؟ یا محصول قبلی این شرکت s6 هیچ ایرادی نداره؟
          من منتظر ویرگول بعدی می مونم میخوام بدونم شما چرا گلکسی نگرفتید

  17. اینجا ایران است , یا حرف ها طبق میل ماست یا ضر مفت است.
    اینجا ایران است , هیچ وقت من اشتباه نمیکنم , هر کی مخالف منه ابلهه .
    اینجا ایران است , میتونم وقت جواب درستی ندارم , شروع به اتهام زنی کنم ( رشوه – جاسوسی و .. )

    1. امید بکتاش

      همیشه بیان حقایق و شنیدنش سخت بوده خصوصا برای ماها که علاوه بر انتقاد ناپذیری خیلی راحت به یکدیگر، تفکرات یکدیگر و سلیقه‌های یکدیگر توهین می‌کنیم. امیدوارم روزی بیاد تا همه بتونن نظراتشون رو بیان کنن! بدون این همه غوغا و آشوب!

    2. اینجا ایران است . با تکرار این جمله میخواین چیو ثابت کنید ؟!
      که این مسائل فقط در ایران وجود دارد؟ که همه ایرانی ها فلان اند؟!
      خود شما مگه ایرانی نیستید؟ حتما نیستین که به حالت تمسخر یک کشور رو متهم می کنید
      کاری به بحث ندارید. تمرکز روی اینجا ایران است هست!

  18. فکر کنم نویسنده با سونی پدر کشتگی داره! رابط کاربری کاملا سلیقه ای هست و من عاشق رابط کاربریشم. دوما نوشته تو مطلب سونی گفته ضد اب خیلی ابتداییه تو گوشیاش ولی اگه دقت میکرد بعدش بیانیه داد که کاملا مطمئن هست فقط به خاطر این که خیلیا نحوه استفادشو نمیدونن به همین خاطر گفت در مواقع اضطراری استفاده کنید. ما تو خونواده گوشی های acro s-Z-Z1-Z2-Z3 داریم و تا حالا هیچکدوم یه بارم هنگ نکردن

  19. اقا قبول کنید سونی چرته دیگه باشه؟؟؟اینقدر هم تعصبی کامنت نزارین جان من خب معلومه هرکی سونی داره ازش تعریف میکنه هرکی نداره هم عین من ازش بد میگه. این یچیز طبیعیه

  20. هه
    خنده دار بود مطلبتون
    به جای اینکه این همه تخریب کنید بیایید واقع بینانه نقد کنید
    سونی z5 premium که واسه سال ۲۰۱۵ هست محصول سامسونگ S7 که واسه سال ۲۰۱۶ هست رو قورتش میده.
    یک ضره انصاف داشته باشید

    1. دوست عزیز بنظرم آی تی رسان با اینجور پستها فقط خودشو تخریب میکنه و بس!
      شخصا با دیدن این پست اعتمادم به سایت آی تی رسان از بین رفت.
      قبلا میشد به پستهاش به دیده انتقاد نگاه کرد
      ولی متاسفانه این پست یعنی کوبیدن محض یه برند معتبر که خیلیها بهش اعتماد دارن.

      1. امید بکتاش

        عنوان این مطلب، نوع این مطلب و شیوه بیان مطلب همگی به گونه‌ای است که ثابت کنه این مطلب بیان نظرات شخصی نویسنده است. چطور در مطاب گذشته ویرگول که در رابطه با اپراتورها و موضوعات دیگه صحبت شد هیچ کس اعتراض نکرد و همه گفتن حرف دل ما رو زدی اما این مطلب این‌قدر باعث تشویش طرفداران سونی شد!؟ من پدر کشتگی با سونی ندارم و برای محصولات این کمپانی خصوصا محصولی هم‌ون PS4 کاملا احترام قائل هستم و معتقدم الفبای کنسول‌ها در دستان سونی و نینتندو که هر دو ژاپنی بودند شکل گرفته است. اما در بخش موبایل متاسفانه سونی نتوانسته آن‌طور که باید از پتانسیل خود استفاده کند بنابراین بهتر است کمی از دیده تلنگر به این مطلب نگاه کنید؛ تلنگری که شاید بتونه از سونی یک کمپانی نوآورو موفق بسازه چیزی که متاسفانه الان شاهدش نیستیم. موفق باشید

        1. عبدالله حمودزاده

          از همون موقعی که وبسایت آی تی رسان نظرات متعصبین و ترول های امثال شما رو در خودش جا داد، کل ابهت وبسایت از بین رفت
          تو این وبسایت میومدم فقط بخاطر مطالب شیرین و منطقی جناب پیمان گلکار که واقعا در مطالبشون منطق رو فراموش نمیکردن، نظرات شخصی خودشون رو هم که میگقتن کاملا منصفانه و منطقی بود
          اما امثال شما یا منطق درستی ندارید یا … الله اعلم

        2. امید بکتاش

          سلام خوشحالم که بازهم منو مقصر میدونید نه سایت رو. بله درسته من نظر شخصیم رو گفتم اما چیزی رو به کسی تحمیل نکردم! برای چندمین بار میگم ویرگول بیان حرف های من در مورد فناوری و کمپانی‌های گوناگونه. در قسمت های قبلی در مورد اپل،ایرانسل و همراه اول و … گفتم نمیدونم وطور فقط طرفداران عزیز سونی اینقدر ناراحت شدند. در ضمن اگه این متن باعث ناراحتی عده‌ای از عزیزان شده عذر می‌خوام.
          موفق باشید

  21. من یه دهه شصتی هستم
    وفقط یه دهه شصتی میفهمه SONY یعنی چی؟
    چون با رادیو ضبط سونی به نوارهای موسیقی گوش میداده
    چون کاستهای سونی بهترین انتخابش بوده
    چون همدم مسافرتهاش واکمن سونی بوده
    چون با کاستها و دستگاههای VHS سونی و تلویزیونهای باکیفیتش کلی خاطره داره
    چون با کنسول بازی پلی استیشن سونی کلی خاطره داره
    چون همین الانشم با دوربینهای باکیفیت سونی خاطره هاشو ثبت میکنه
    چون سونی شرکت پیشگام فن آوریهای روز دنیاست
    چون شرکتهایی مثل سامسونگ و آیفون دارن از نو آوریها و محصولات سونی استفاده میکنن!
    ایکاش آقای بکتاش بدون تعصب پست بذاره و نظر بده چون سنش کمتر از قدمت شرکتهایی مثل سونی هست و بااین پستها دیگران رو به اشتباه نندازه!

    1. امید بکتاش

      دوست عزیز من در ابتدای مطلب در رابطه با اصالت و نوآوری‌های سونی و هم چنین قدمتش صحبت کردم ایکاش به جای نقد از روی عنوان متن رو کامل خونده بودید!

      1. اتفاقا متن رو کامل خوندم…
        ولی رفتم تو جزییاتش تا بعضیا توجیه بشن!
        میدونی جالبیش کجاست؟
        اونجایی که آی تی رسان یه همچین هرزنامه ای رو بعنوان مطلب منتخب گذاشته و اصلا فکر نکرده ممکنه به شعور مخاطبینش که طرفدارای اکسپریا هم جزیی از اونان اهانت کرده باشید!
        زشته… واقعا زشته این حرکتا!

        1. امید بکتاش

          دوست عزیز اگه متن رو کامل خونده بودید متوجه می‌شدید که من نویسنده این مطلب هستم و ذکر اینکه این مطلب که از نظر شما هرزنامه یا همون جفنگ خودمون هست دیگه لازم نبود! 🙂

  22. سلام اقای بکتاش.خسته نباشید.مطلب خوبی بود.من سونی را به خاطر طراحی تکراری نمی پسندم.اقای بکتاش یک سوال داشتم.اقای محمد سعید بهمنی خیلی وقته نیست.یا من اشتباه می کنم؟!!!!

  23. ” سخت افزار روی کاغذ ”
    اقا تعجب من رو بگیر ??
    وقتی گوشی اکسپریا x که‌ میان رده هستش ولی عملکردی برابر پرچم دارن داره تونسته با htc 10 برابری کنه این چیزی جز بهینگی میرسونه .

  24. سونی جزو بهترین گوشیاس…هنیشه اپدیت میده….طراحی ظاهریشم تکراری نیست اگه به بقیه گوشیا دقت کنی لبه ها متفاوته…..اونای هم که نمیتون فرقشونو ببینن گوشی شناس نیستن…..دوربین و کیفیت ساخته سونی حرف اولو میزنه……گوشی های سونی رابط کاربریشونم مشکلی نداره و با خرید یا دانلود تم میتونی عوضش هم بکنی……..تو یه کلام فقط سونی

  25. سونی کلا همه چیزش رو از دست داده اما فقط یه چیز داره ، اونم چندتا طرفداره قلابی و متعصب که بهشون پول میده بیان الکی کامنت بذارن که مثلن سونی خوبه!!!!! اخه اگه خوب بود که این شکلی به گل نمیشست و انقدر ضرر نمیدادد!!!!! مشخصه این گوشیهاش به هیچ دردی نمیخورن و کسی نمیخره . حتی تو خود ژاپنم طرفش نمیرن حالا شما بیاین از این پاره اجرای شیشه ای الکی تعریف کنین تا حقوقتون بیشتر بشه !!!!!

    1. دقیقا برعکس سونی طرفدارای واقعی داره و طرفدارای قلابی ماله سامسونگه که به یه سری فن سوز پلاستیک پرست پول میده که اینطوری نا آگاهانه پست بزارن و از دمپایی های دامدونگ طرفداری کنن

      1. حداقل یه کم اطلاعاتت رو بیشتر کن اکسپریای بی تعصب!!!! دیگه کسی به سامسونگ پلاستیک پرست نمیگه و انقدر از لجت کورکورانه حرف نزنه!!!! امار فروش سامسونگ هم عیانه و نیازی نیست پراید ( سونی ) هی با پورشه و لامبورگینی مقایسه کنی :))))

        1. عزیز من منم بیام با مواد بازیافتی گوشی بسازم بدم بیرون تبلیغات سامسونگو بکنم فروشم خوب میشه حداقل پز فروش سامسونگو ندید که همه میدونن چه تبلیغات نجومی میکنن…نبض بازار تبلیغاتو گرفته دستش

        2. داداش اونموقع که سونی شیشه با فلز زد شما با پاره پلاستیک داشتین……. تازه به قافله رسیدین

    2. ما پول نمی گیریم معلومه تو پول می گیری مگه سونی دل درد داره اینجور تبلیغ کنه وقتی می تونه راحت توی ایران تبلیغ کنه.

  26. کیفیت و تجربه کاری که من داشتم با گوشی های سونی به هیچ عنوان با یک گوشی مثل S6 نداشتم!!

    مهمترین مزیت سونی نسبت به سامسونگ رو رابط کاربریش میدونم واقعا دلچسب بروز و قشنگه!

    اصلا مطلب جالبی نبود واقعا هیچ رابط کاربری مثل رابط سونی بروز و قشنگ نیست! آیکن ها هم که میگید مال سونی با طراحی متریاله! خود گوگل میگه طراحی متریال فلت نیست و… اونوقت شما میگید آیکن ها رو فلت و مسخره طراحی بکنه؟! آیکن های سونی طراحی متریال دارن!

    در ضمن سونی نتوسنته در بنچمارک ها خوش بدرخشه؟! پرچمداران ۲۰۱۵ سونی ضعیف بودن؟!
    بنچمارک بالای ۹۰ هزارتایی سری Z5 یعنی ضعیف؟! از s6 و بقیه بالاتر بوده و در حد Mate 8 هواویه بنچمارکش!

    بگذریم این اولین بار نیست که آی تی رسان مطالب بی معنی علیه سونی میزنه!
    فقط یک خواهش دارم قبل از نوشتن مطلب اینچنینی یکم در موردش تحقیق بکنید فقط همین!

  27. سلام
    خیلی بیخودی متعصب هستین وقتی طراحی متفاوت و زیبای هواوی-رابط ایسوس-نمایشگر سامسونگ-سخت افزار mi5 رو میبینی دیگه این گوشی های سونی خیلی افتضاحه

  28. کلا سونی نخرید چرا یک راست این رو نگفتید
    پ ن دلمون خوش بود یه سایت هست که تعصب نداره ولی متاسفانه همچین چیزی به هیچ وجه جود نداره
    رابط کاربری فلت نیست؟؟؟ بنظر من با زد۵ با اندروید ۶ حداقل ۵ دقیقه کار کنید
    قدرت ضعیف؟ گپشی های سونی که معروفن به گوشی هایی که لگ تو کارشون نیست
    طراحی تکراری که همه ی گوشی ها اینجورن الان اس۷ و اس۶ فرقی داره؟؟
    سونی ۶ ماه گوشی میده سامی هم ۶ ماه میده نوت و اس

    1. شما بگو اس ۶. و اس ۷ چه فرقی کردن ؟ خخخخ اهان یه فرقی کرده ضخامتش نسبت به اس ۶ کلفت تر شده بعد سامسونگ اومد تو تبلیغاتش گفت که دوربین یه مقدار داخل رفته نگفت که ضخامتو زیاد کرده

    1. حتی اسکرین شات هایی که تو پست هست رو هم از سایت های دیگه برداشتن، حداقل خودشون با رابط کاربری سونی کار نکردن و دارن اینطور نظر میدن

      1. امید بکتاش

        اگه دوست دارید همین الان ده تا عکس از محیط داخلی اکسپریا براون بگیرم که هم عنوان آی‌تی‌رسان توش باشه و هم اسم نویسنده اصلا می‌خواید همین مطلب رو براتون با یک گوشی اکسپریا باز کنم و اسکرین شات بگیرم!؟ دوست عزیز اگه من با محصولات سونی کار نکرده بودم هیچ وقت اجازه نگارش این مطلب رو به خودم نمی‌دادم بنابراین خیالتون راحت نویسنده این مطلب نه طرف‌دار برند خاصی هست و نه پدر کشتگس با سونی داره این مطلب تنها یک تلنگر بود برای سونی تا اصلی‌ترین مشکلات اسمارت‌فون‌هایش را از دید یک کاربر معمولی بداند چون همه مثل شما حرفه‌ای نیسند که نظراتشون حرفه‌ای باشه!

  29. دشمنی کردن سایتا با سونی فقط باعث میشه قوی تر بشه فک نکنید یا این چیزا مردم گول میخورن و میتونین برند رو زمین بزنین هه،
    راستی مثل سری قبل که از هواوی پول گرفتین که تبلیغ کنین که بهترینه سر این مطلب هم دست کسه دیگه ای تو کاره باز؟ خخخخ

  30. دیگه اوضاع و احوال سونی بر همه روشنه ، این شرکت اگه کارش درست بود که همش ضرر نمی داد ، طرفداراش هم الکی غر نزن چون طبیعیه که از بقیه حسابی عقبه !

    1. شما برو تو سایت همسایه مقایسه اکسپریا x میانرده با اچ تی سی ۱۰ پرچمدار رو ببین بعد بیا حرف بزن ببین سونی با اسنپدراگون ۶۵۰ چطور پوز اچ تی سی ۱۰ با اسنپدراگون ۸۲۰ به خاک میماله این ینی قدرت یه شرکت با اصالت این ینی جلو بودن از شرکتای دیگه الکی نظر نده داداش

        1. دوست دارم بری مقایسه رو ببینی بحث سرعت عمل جدا صفحه نمایش FHD سونی از صفحه نمایش QHD اچ تی سی ۱۰ واقعا بهتر و شارپ تره واقعا از این سایت انتظار همچین پست عجیبی رو نداشتم

        2. تو چه گیری دادی به اچ تی سی ۱۰ !!!! حالا خوبه چندوقت پیش بررسیش رو همینجا زدن و کلی هم بهش ایراد گرفتن که گوشی بیخودیه!!!!

        3. من به اچ تی سی ۱۰ گیر ندادم عقل کل ۱۰ از پردازنده قدرتمند اسنپ ۸۲۰ استفاده میکنه و اکسپریا x از پردازنده ضعیف تر ۶۵۰ اون وقت میانرده سونی تو سرعت عمل و مولتی تسکینگ و کیفیت صفحه نمایش پرچمدار قدرتمند اچ تی سی رو نابود میکنه متوجهی ؟ نه نیستی دیگه

    2. عزیزم سونی گوشی میان رده آشغال نمی زنه به مردم بندازه کلی تبلیغ کنه فروشش بیشتر بشه.شما برو همون پلاستیکو بگیر دستت.

  31. حاضرم با تمام این همه موج منفی تو بازار ب سمت سونی بازم سونی بگیرم

    چیزی ک خوبه دشمن زیاد داره

    تمام شد رفت

  32. داداش همین که دوربینش عین دوربین گوشیای سامسونگ عین دماغ بیرون نزده خودش کلی میارزه صفحه نمایش ۴K پریمیوم اگه اتلاف انرژیه پس چرا این گوشی راحت یه روز نیم باتری دوام میاره من خودم پریمیوم دارم دوربینشم که تو Dxo پارسال اول شد امسالم هنوز دومه رابط کاربریشم خیلی از تاچ ویز مسخره سامسونگ بهتره با اون شکل زشتش مدیریت رم که تو سونی عالیه از ۳ گیگ تو پریمیوم من ۱.۸ گیگ آزاد دارم نه مثل نت ۵ که از چهار گیک ۲۰۰ مگ خالی داره لطفا از روی تعصب پست نزارید

      1. اقای رضایی شما اول برو معنی متعصبو بلد شو بعد از این کلمه استفاده کن.متعصب ینی کسی ک بی دلیل از ی چیزی طرفداری و تعریف میکنه نه کسی ک با دلیل حرف میزنه

  33. مقاله خوب و قابل تاملی بود اگرچه سونی الان دیگه مثل سابق نیست و پرچمدار کمتر میده بیرون!! یعنی کلا گوشی هم کمتر میده بیرون!!

  34. دلیل شخصی :

    ۱. رابط کاربری بسیار خشک و خسته کننده (در حال حاظر رابط کاربری اچ تی سی در HTC 10 بسیار بهتر و دوست داشتی تر شد همون خشت خام 😉

    ۲. طراحی واقعا تکراری و بی هدف !!!!! مستطیل تکراری !!!!! و ضخامت زیاد گوشی ها !
    (طراحی های سونی اریکسون مثلا X10 و Xperia Arc و sony ericsson satio … چقدر زیبا و متفاوت)

    ۳. دوربین با رابط کاربری نه چندان دلچسب و دوربین با کیفیت پایین در مقایسه با گوشی های همرده

    ۴. نداشتن فرستند اینفرارد ریموت کنترل ، رادیو و (مخصوصا تراشه تلویزیون دیجیتال سونی SMT-EW100 که در گوشی های خودش استفاده نمیکنه )

    1. داداش ضخامت زیاد گوشیا شما یه سر به مسخصات z3+ بزن ببین که یه گوشی ضد آب ۶.۹ ضخامت داره بعد از ضخامت حرف بزن ، دوربین با کیفیت پایین ؟ بهت پیشنهاد میکنم یه سر به dxo بزنی طراحیم که تو اکثر برندا تغریبا تکراریه مثلا تو سامسونگ از گلکسی اس تا اس ۷ دوربین گوشیا عین چشم آفتاب پرست زده بیرون

    2. چه کامنتی واقعا! جنابعالی یک ذره کار نکردی با گوشی های سونی همینجوری یک چیزی میگی!
      پرچمدار های سونی نازک ترین ها بودن همیشه و برخلاف بقیه شرکت ها دوربینشون برجسته نیست و همسطحه!
      رادیو هم دارن چندین ساله! گیرنده دیجیتالش هم که میگید توی کدوم گوشی دیکه استفاده شده که یک ضعف حسابش میکنید؟!

      شما رابط کاربری اندروید ۵ به بعد سونی رو باهاش کار بکنی دلت نمیاد گوشی رو بزاری کنار!

      بگذریم

  35. ولی من اتفاقا رابط کاربری سونی رو دوست دارم و گویاست . ولی قیافه هاشون واقعا تکراری شده و دیگه وسه ادم سخته یه گوشی رو در عرض چند سال با یه شکل ببینه !

  36. دقیقا نه دوربین نه قدرت یه پرچم دار رو نداره مخصوصا دوربین اما صفحش بد نیس کیفیت صفحه خوبه واقعا خوشگله اما تکراری حتی یکی زی ۵ داشته باشی همه میگن زی۱

      1. والا سامسونگ با اینکه ازش خوشم نمیاد همه چیش به سونی شرف داره فعلا هم قصد خرید میت ۸ دارم نه سامسونگ

        1. واقعا واستون تاسف می خورم که همچین حرفی میزنید آدم با اصالت که از قدیم با سونی بزرگ شده میفهمه سونی یعنی چی نه سامسونگ کپی کار که تا دیروز در حسرت صنعت خودرویی ما داشتن و لیاقتتون جنسای بنجل چینی هست که خبر ندارید ارزشی برا سلامتی شما ندارن و فقط گول ارزونی میخورید

    1. {دقیقا نه دوربین نه قدرت یه پرچم دار رو نداره مخصوصا دوربین اما صفحش بد نیس کیفیت صفحه خوبه واقعا خوشگله اما تکراری حتی یکی زی ۵ داشته باشی همه میگن زی۱}
      جمله برگرفته شده از سخنان بزرگان وقتی خوک ها پرواز کنند.

    1. دوست عزیز بنده از سال ۹۱ تا به امروز این گوشی ها رو داشتم.
      سونی U
      سونی J
      سونی T
      سونی SP
      سونی Z1
      سونی T3
      سونی Z3
      سونی Z5P
      و در حال حاضر سونی C4

      باید بگم وجدانا فقط و فقط در این بین بمدت ۱ یا ۲ هفته سامسونگ s3 داشتم که بشدت پشیمون.شدم. ن طراحی داشت نه از نظر قدرت به گرد پای سونی T میرسید
      منی که تا به حال اینهمه سونی داشتم به هیچ وجه گوشیم بخاطر رابط کاربری هنگ نکرده و به جرات میگم که سبک ترین و روان ترین و دلنشین ترین رابط کاربری رو سونی داره
      سونی فقط مشکل تبلیغات داره، همین
      و متاسفانه سونی یه برند مظلوم هستش، همه جا ازش انتقاد میکنن، اما یه انتقاد کوچولو از اچ تی سی که وضعیتش به مراتب بدتره من ندیدم

      1. اصن از همین اسمت همه چیز مشخصه دیگه
        وقتی میگی حمید سونی باز پس معلومه فقط سونی جلو چشماته همین سایت چند وقت پیش بررسی اچ تی سی تن گذاشت و همه گفتن چقدر تند نوشتین بعد تو میای میگی یه انتقاد کوچیک هم ندیدی؟؟؟ خب معلومه دیگه وقتی اسمت حمید سونی بازه یعنی فقط سونی می بینی
        ادمین بچاپ

      2. سلیقه ها فرق میکنه.شما خوشت میاد من نه.نظرتون محترم.من نگفتم بده گفتم به شخصه خوشم نمیاد ازش.یاد بگیریم که سلیقه یه چیز کاملا شخصیه و نباید دخالت کرد توش!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH