ZTE اکسون ۷ به صورت رسمی معرفی شد

کمپانی چینی ZTE به‌تازگی جدیدترین پرچم‌دار خود را معرفی کرده است، هرچند گمان می‌رفت این اسمارت‌فون با نام اکسون ۲  معرفی شود اما ZTE تصمیم گرفت آن را با نام اکسون ۷ روانه بازار کند. این اسمارت‌فون اولین بار در ماه آوریل در وب‌سایت موسسه TENAA رویت شد و کاربران زیادی را با مشخصات فوق‌العاده‌اش چشم به راه معرفی نگه داشت. ظاهرا امروز ZTE از اکسون ۲ رونمایی کرده است، البته هنوز مشخص نیست چرا دومین نسخه از یک پرچم‌دار باید با شماره ۷ معرفی شود، شاید برای رقابت با گلکسی S7 و یا حتی آی‌فون ۷ باشد!

از نام‌گذاری عجیب غریب که بگذریم به مشخصات ظاهری اکسون ۷ می‌رسیم که ظاهرا ZTE تصمیم گرفته پرچم‌داری شایسته و قدرتمند را روانه بازار کند. این اسمارت‌فون نمایشگری ۵.۵ اینچی دارد که در دل بدنه‌ای فلزی و با ابعاد  ۱۵۱.۸ × ۷۵ × ۸.۷ میلی‌متر جا خوش کرده است. این تلفن همراه ۱۸۵ گرم وزن دارد که خب کمی سنگین به نظر می‌رسد، اکسون ۷ در دو رنگ خاکستری کوارتز و طلایی در دسترس است. طراحی کلی بدنه نیز به زیبایی صورت گرفته که می‌تواند دل کاربران را برباید.

از جمله مشخصات اکسون ۷ می‌توان به نمایشگر ۵.۵ اینچی امولد با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل اشاره کرد که چگالی ۵۳۸ پیکسل را برای این اسمارت‌فون به ارمغان آورده است. این نمایشگر شیشه‌ای ۲.۵D دارد و به محافظ گوریلا گلس ۴ مجهز شده است. تامین قدرت پردازشی اکسون ۷ توسط چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ انجام می‌پذیرد، این چیپست به وسیله پردازنده گرافیکی آدرنو ۵۳۰ همراهی می‌شود و می‌تواند از LTE Cat6 و فناوری شارژ سریع ۳ کوالکام پشتیبانی کند. از دیگر مشخصات این اسمارت‌فون می‌توان به ۴ گیگابایت رم در نسخه با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی و ۶ گیگابایت رم در نسخه ۱۲۸ گیگابایتی اشاره کرد؛ هر دو نسخه نیز توانایی پشتیبانی از کارت حافظه را دارا هستند.

در بخش دوربین ZTE از سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی در آخرین پرچم دارش بهره برده است که گشودگی دیافراگم F/1.8 و لنز ISOCELL ساخته سامسونگ را شامل می‌شود. برای بهتر کردن فوکوس خودکار در این سنسور، ZTE از فناوری‌های OIS، EIS و PDAF با VCM بهره گرفته است. این سنسور قادر به ضبط تصاویر ۴K با ۳۰ فریم بر ثانیه است و یک فلاش LED دوگانه آن را در تاریکی همراهی می‌کند. در بخش سلفی، ZTE یک سنسور ۸ مگاپیکسلی را انتخاب کرده است.

ZTE در بخش صوتی اکسون ۷ وسواس زیادی را به خرج داده است و با بهره گرفتن از چیپست صوتی AKM 4961 + 4490، بلندگوی دوگانه و پشتیبانی از Dolby Atmos اسمارت‌فونی قدرتمند را در بخش صوتی روانه بازار کرده است؛ اکسون ۷ توانایی خوبی در ضبط صدا دارد. گفتنی است اکسون ۷ مجهز به اسکنر اثر انگشت است و از USB نوع C نیز پشتیبانی می‌کند.

 

2 در مورد “ZTE اکسون ۷ به صورت رسمی معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH