cybercrime

بزرگترین سرقت سایبری روسیه شناسایی شد

مسئولان امنیتی روسیه ۵٠ هکری که نزدیک به ١.٧ بیلیون روبل معادل ٢۵ میلیون دلار را به سرقت برده بودند، دستگیر کردند و این یکی از بزرگترین دستگیری هکرها در تاریخ روسیه است.
مسئولان مربوطه روسیه، نیروهای خود را برای دستگیری این باند خلاف‌کار به بیش از ١۵ نقطه روسیه اعزام کردند تا موفق شدند که آن‌ها را دستگیر کنند و پس از تجسس، توانستند مقادیر زیادی کامپیوتر و تجهیزات ارتباطی از محل آنها پیدا کنند.
برپایه گزارش سرویس امنیتی روسیه، اف‌اس‌بی (FSB)، مقادیر زیادی کارت‌های بانکی تقلبی و پرونده های مالی و مقدار قابل توجهی مدارک که نشان از غیرقانونی بودن فعالیت‌شان بود، پیدا کردند.
بنا به این گزارش، نزدیک به ۵٠ هکر در این گروه همکاری و فعالیت می‌کردند که از فعالیت‌های آن‌ها می‌توان به ویروسی کردن وب سایت‌ها با بدافزار‌ها، اشاره کرد.
به وسیله بدافزارها می‌توانستند به کامپیوترهای افراد و اطلاعات حساب بانکی‌شان دسترسی یابند و از این طریق پول‌های حساب آن‌ها را به سرقت ببرند.
هکرها از روش‌های پیشرفته برای انجام مقاصد خود استفاده می‌کردند، در نتیجه کارشناسان در حوزه امنیت سایبری به سختی می‌توانستند آن‌ها را ردیابی کنند. این خلاف‌کاران با این روش‌های پیچیده توانستند مقادیر زیادی از سرمایه افراد را به سرقت ببرند.
آن‌ها از ویروس خطرناکی به‌نام لورک (Lurk)، یک نوع ویروس خطرناک از خانواده تروجان (Trojan)، استفاده می‌کردند تا به وسیله آن سایت‌های مهم روسیه را آلوده کنند.
برای مثال، اگر کاربری وارد سایتی می‌شد که به ویروس لورک آلوده شده بود، بلافاصله با بارگذاری یک بدافزار روی کامپیوترش آن را آلوده می‌کرد و این سبب می‌شد تا خلاف‌کاران سایبری به آسانی به اطلاعات آن فرد دسترسی پیدا کنند و شناسه کاربری و رمز فرد را برای خارج کردن وجه از حساب‌های بانکی بدست آورند. گفتنی است بیشتر این حساب‌ها در بزرگ‌ترین بانک روسیه به‌نام اِسبر (Sberbank) قرار داشت.
بنا به این گزارش، روسلان استیانو (Ruslan Stoyanov)، سرپرست تجسس جرایم کامپیوتری آزمایشگاه کاسپِرسکی (Kaspersky)، این هکرها از حدود یک‌سال و نیم پیش تاکنون، با استفاده از بدافزار یاد شده به حساب‌های بانکی کاربران حمله می‌کردند، اما پلیس توانست با کمک گروه تجسس جرایم کامپیوتری و روسلان استیانو، محل آن‌ها را شناسایی کند.
این گروه فعالیت خود را از سال ٢٠١١ در اروپای شرقی آغاز کردند و هدف اصلی آن‌ها حمله به حساب‌های بانکی بود و در سال ٢٠١۶ با تکیه بر روش اِی‌پی‌تی (APT)، روش پیشرفته هک کردن کامپیوتر که در بدافزار بیوترپ (Buhtrap) پیاده‌سازی شد، توانستند به بسیاری از حساب‌های بانکی دسترسی پیدا کنند.

1 در مورد “بزرگترین سرقت سایبری روسیه شناسایی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH