سرفیس پرو ۵ با نمایشگر ۴K و پردازنده Kaby Lake اینتل در راه است

از مدت‌ها پیش اخبار حاکی از آن بود که مایکروسافت قصد دارد که سرفیس پرو ۵ را با پردازنده اینتل Kaby Lake عرضه کند. از آنجایی که Kaby Lake قرار است اواخر امسال معرفی شود و سرفیس پرو ۵ نیز احتمالا در شهریور امسال معرفی می‌شود، این احتمال قوت پیدا می‌کند.

مایکروسافت برنامه دقیقی برای عرضه سرفیس پرو ارایه نکرده است و سپتامبر یک تاریخ احتمالی است. Kaby Lake مانند Skylake با استفاده از فناوری ۱۴ نانومتری ساخته می‌شود اما قدرت بیشتری دارد. تولید این پردازنده از اواخر سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ آغاز می‌شود.

از دیگر مشخصات سرفیس پرو ۵ می‌توان به نمایشگر ۴K، باتری با ظرفیت بیشتر، Surface Pen بهبودیافته و پورت USB Type-C اشاره کرد. همانند سرفیس پرو ۴ نباید انتظار قیمت‌های ارزان داشته باشید. انتظار می‌رود که قیمت‌های این تبلت از ۷۹۹ تا ۱۷۹۹ دلار باشد.

از آنجایی که حال و هوای بازار تبلت چندان خوش نیست و فروش تمام برندها در حال کاهش است، سازندگان امیدوارند که تبلت‌های هیبریدی جانی تازه به این بازار بدمند. لیدرهای این بخش سرفیس پرو و آیپد پرو هستند که بیشتر برای افراد تجاری مناسب هستند که از یک طرف سبک و قابل حمل بودن تبلت‌ها و از طرف دیگر به کیبورد لپ‌تاپ‌ها احتیاج دارند.

البته سرفیس پرو در بیشتر بازارها کماکان لیدر این بخش است. مشتریان تجاری در انگلستان در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ به نسبت ۲ به یک، سرفیس پرو را ترجیح داده‌اند. فروش سرفیس پرو از ۸۳۰۰۰ به ۲۷۵۰۰۰ واحد رسیده در حالی‌که فروش آیپد پرو بسیار کمتر و ۱۰۷ هزار واحد بوده است.

4 در مورد “سرفیس پرو ۵ با نمایشگر ۴K و پردازنده Kaby Lake اینتل در راه است”

  1. سرفیس پرو ۴ که عالی بود. مطمئنا این محصول هم کولاک خواهد کرد…

    کاش یه کم ایرانی هارو بیشتر تحویل بگیرن و کیبورد فارسی هم واسه سرفیس پرو ۵ بزنن

    1. بله. این دستگاه انواع مختلف سی‌پی‌یو و رم و SSD رو داره.. دقیقا شبیه لپ‌تاپ‌ها..
      اختلاف قیمتش یکمقدار مربوط به غیر قابل ارتقا بودن محصول است
      در حال حاضر قیمت سرفیس پرو ۴ در بازار ایران با رم ۸ سی‌پی‌یو Core i5 و SSD 256 بدون کیبورد حدود ۴ ملیون و کیبورد هم حدود ۳۰۰..
      البته قیمت دقیق نیست و مربوط به هفته گذشته هست..
      با این حال مدل پایین تر با SSD 128 در حدود ۱ ملیون ارزون تر میشه..
      با این حال قبل خرید این محصول بهتره حتما تحقیق کنید و از قیمت دقیق انواعش مطمئن شید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH