IDC: کاهش کلی فروش تبلت‌ها و پایداری فروش تبلت‌های هیبریدی

بازار تبلت‌ها حال و روز خوشی ندارد و این موضوع بر کسی پوشیده نیست. تبلت‌های کوچک که از طرف فبلت‌ها تحت فشار قرار گرفته‌اند و تبلت‌های بزرگ نیز کم‌کم دارند با لپ‌تاپ‌ها ادغام می‌شوند. به همین دلیل، کاربران چندان علاقه‌ای به خرید تبلت‌های معمولی ندارند و به تبلت‌های هیبریدی روی آورده‌اند.

آخرین گزارش موسسه تحقیقاتی IDC نشان می‌دهد که در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶، فروش تبلت‌ها به ۴۶.۷ میلیون واحد رسیده است که ۱۰ درصد کاهش نسبت به سال قبل و ۳۳ درصد کاهش نسبت به سه ماهه قبل از آن دارد. نکته جالب این است که علی‌رغم این کاهش، قیمت متوسط تبلت‌ها، همان ۲۴۱ دلار باقی مانده است که نشان از آن دارد که در این بازه زمانی، تبلت‌های گرانتری به فروش رفته است. البته این قیمت، شاید مرتبط با تبلت‌های هیبریدی نیز باشد، که ممکن است هیچگاه به عنوان تبلت استفاده نشوند.

در این آمار، تفاوت بین میزان فروش و ارزش فروش نیز دیده می‌شود. به عنوان مثال، تبلت‌های ویندوزی، ۱۴ درصد فروش را به خود اختصاص داده‌اند، ولی از نظر ارزش، ۲۹ درصد فروش را در اختیار دارند و این نشان می‌دهد که تبلت‌های ویندوزی گران‌تر هستند. اپل ۲۲ درصد از بازار فروش تبلت‌ها و ۳۹ درصد ارزش فروش را در اختیار دارد. پر واضح است که قیمت‌های اپل بسیار بالاست! از طرف دیگر، تبلت‌های اندرویدی، ۶۴ درصد فروش را دارند، ولی تنها ۴۱ درصد از درآمد را کسب کرده‌اند. علت این امر، فروش بیشتر تبلت‌های ارزان‌تر است.

tablet-market

1 در مورد “IDC: کاهش کلی فروش تبلت‌ها و پایداری فروش تبلت‌های هیبریدی”

  1. به نظر من تا وقتی یه چیزهای جدید به تبلت اضافه نشه کسی خواهان خرید نیست
    چون بیشتر یا بهتر بگم همه ی گوشی ها میتونن کار تبلت رو بکنن
    مخصوصا که الان دیگه فبلت های ۵.۵ اینچ اومده کسی مثل ۳ یا ۴ سال پیش دنبال تبلت نمیره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH