Tomahawk F1 برادر دوقلو و چینی ایکس باکس مایکروسافت!

درحالی که مایکروسافت و کنسول بازی محبوبش ایکس باکس هنوز درحال پیدا کردن بازار خود در چین است یک شرکت چینی به نام Fuze Entertainment از کنسول جدید خود که بسیار هم شبیه به ایکس باکس است، رونمایی کرد. حضور این کنسول در بازار چین می‌تواند برای مایکروسافت دردسرهای زیادی را ایجاد کند.

نام کنسول مورد بحث Tomahawk F1 است که طراحی‌اش بسیار شبیه به ایکس باکس مایکروسافت است. کنترلر این کنسول کاملا مشابه با ایکس باکس اما با ابعادی کوچک‌تر است. بدنه اصلی نیز بسیار شبیه به کنسول مایکروسافت است اما اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر به آن نگاه کنیم می‌توانیم نشانه‌هایی از پلی استیشن ۴ سونی را هم مشاهده کنیم. هم‌چنین سیستم عامل این دستگاه نیز کاملا شبیه به سیستم عامل پلی‌استیشن ۴ است.

fuze-os

ایکس باکس وان مایکروسافت هم‌اکنون قیمتی ۶۵۰ دلاری دارد و برای کارگران چینی که حقوقی ماهیانه ۷۸۰ دلاری دارند کمی گران به نظر می‌رسد، بنابراین Tomahawk F1 با قیمتی مناسب‌تر که در مدل پایه ¥۸۹۹ است قشر ضعیف جامعه را هدف قرار داده است. قدرتمندترین مدل این کنسول با حافظه بیش‌تر و کنترلر بی‌سیم قیمتی معادل ¥ ۱،۴۹۹ خواهد داشت، بنابراین قیمت کنسول Tomahawk F1 چیزی میان ۱۳۶ و ۲۲۸ دلار خواهد بود.

fuze-controllers

این کنسول ارزان قیمت در حال مبدل شدن به یکی از رقیبان قدرتمند دو کنسول گران قیمت یعنی ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ است؛ تاکنون چند عنوان بازی از جمله Saints Row IV ,Dynasty Warriors 8 ,Mighty No 9 و Assassin’s Creed Chronicles برای Tomahawk F1 منتشر شده است و امید می‌رود در آینده‌ای نزدیک دو بازی ژاپنی دیگر که ساخته Keiji Inafune هستند به این لیست افزوده شوند. این کمپانی چینی برنامه‌هایی برای هدست واقعیت مجازی و سرویس استریمینگ ویدیو دارد.

تاچندی پیش قوانین سخت‌گیرانه‌ای بر بازی‌های ویدیویی و کنسول‌ها در کشور چین وجود داشت و بنابراین مایکروسافت و سونی به تازگی اقدام به بازاریابی کنسول‌ها در این کشور کرده‌اند. هرچند پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان هر دو حرفه‌ای ترین کنسول‌های بازی به شمار می‌روند اما یک کنسول ارزان قیمت هم‌چون Tomahawk F1 می‌خواهد با ترکیب قدرت و قیمت مناسب بازار را در دست بگیرد و نظر مشتریان بیش‌تری را به خود جلب کند.

3 در مورد “Tomahawk F1 برادر دوقلو و چینی ایکس باکس مایکروسافت!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH