Tata Consultancy Services

آمارهایی جالب از نحوه استفاده اینترنت در کشور هندوستان!

کامپیوترهای رومیزی (Desktop) و لپ‌‌تاپ‌ها از ابزارهای محبوب نوجوانان هندی برای دسترسی به اینترنت به شمار می‌رود. این درحالی است که فروش گوشی‌های هوشمند با رشدی دو رقمی در این کشور روبرو بوده است.

برپایه نظر‌سنجی خدمات مشاوره‌ای تاتا (Tata Consultancy Services: یکی از  چهار برند جهانی فناوری اطلاعات) درباره استفاده از اینترنت در میان نسل جوان هند، کامپیوترهای رومیزی، کامپیوترهای خانگی و لپ‌تاپ‌ها با ۴۴ درصد استفاده به عنوان محبو‌ب‌ترین ابزار برای دسترسی به اینترنت شناخته شدند و با رقمی نزدیک به آن در رتبه بعدی گوشی‌های هوشمند با ۴٣ درصد قرار گرفته است.
با این‌حال، گوشی های هوشمند با ۸۳ درصد استفاده همچنان به عنوان پرطرفدارترین ابزار الکترونیکی در میان نوجوانان هند به شمار می‌رود.
براساس این نظرسنجی که در بین دانش‌آموزان ٨ تا ١٢ ساله انجام شد، گجت‌ها که پیش از این ابزاری تجملی به شمار می‌رفتند، به سرعت توانستند جایگاه ویژه‌ای در زندگی دانش‌آموزان و افراد عادی به عنوان یک ابزار ضروری به‌دست آورند.
همچنین در این نظرسنجی، حدود ٢۶ درصد پاسخ دهندگان، بیان کردند حداقل یک ساعت در روز آنلاین هستند و این در حالی‌ است که ٢٧ درصد گفتند زمان پاسخ از سوی آن‌ها به پیامی که دریافت می‌کنند، نزدیک به ۵ دقیقه است.
فیس‌بوک با ٨۶ درصد، در رتبه نخست و  گوگل‌پلاس با ۶۵ درصد در رتبه بعدی استفاده از شبکه‌های اجتماعی قرار دارند. همچنین این نظرسنجی نشان داد که پسرها در مقایسه با دخترها بیشتر از شبکه‌های اجتماعی اسفاده می‌کنند.
۴٩ درصد نوجوانان گفتند که فعالبت آنلاین آن‌ها از سوی والدینشان پیگیری می‌شود و ۴٨ درصد پاسخ دهندگان گفتند پدر و مادرشان به حساب‌های کاربری‌شان دسترسی دارند.
این نظرسنجی یادآور شد، استفاده نوجوانان از فضاهای آموزشی آنلاین، سبب دور شدن آن‌ها از مکان‌های آموزشی شده است. گفتنی است در شیوه آموزشی آنلاین، فرد اطلاعات را با دیگران از طریق فضای مجازی به اشتراک می‌گدارد.
در ادامه این نظرسنجی، ٢١ درصد دانش‌آموزان از ویدئو چت برای سرگرمی،  ٢٠.۵ درصد برای انجام تکالیف و ١۵ درصد برای آموزش درس استفاده می‌کنند.
واتس‌آپ به عنوان محبوب‌ترین پیام‌رسان با رقم ٧١ درصد شناخته شد  و در حالی که آمار سرویس پیامکی (SMS) تنها ١٢ درصد را نشان می‌دهد.
با این حال، تماس چهره به چهره با رقم ۴٠ درصد نسبت به تماس‌های تلفنی و شبکه‌های اجتماعی، افراد بیشتری را به سوی خود کشانده است.
نزدیک به ۸۷ درصد از نوجوانان گفتند خریدهایشان را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند و ۵۷ درصد به شیوه سنتی خرید می‌کنند و گفتنی است که ۵٠ درصد خریدها‌ی آنلاین شامل خرید کتاب و ٣٧درصد دیگر خرید پوشاک است. براساس این نظرسنجی، استفاده از تلویزیون و روزنامه‌ها ۷۹ درصد، استفاده از لینک‌های مربوط به دوستان و خانواده در فیس بوک ۳۸ درصد و منابع آنلاین ۳۴ درصد گزارش شده است.

4 در مورد “آمارهایی جالب از نحوه استفاده اینترنت در کشور هندوستان!”

  1. والا وقتی با گوشی راحت تر وصل میشن به اینترنت چرا از کامپیوتر و… استفاده کنن
    من خودم گوشی رو مثل اونا ترجیح میدم

  2. کلا هند جامعه ی عجیب غریبیه از نظر هر چیزی که به کامپیوتر ربط داشته باشه. از یه طرف عده ای تا حالا چشمشون به گوشی هوشمند نیوفتاده و از طری یکیشون مدیرعامله گوگله. ولی درکل آمار جالبی بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH