موتور ویبره تلفن همراه، جاسوسی خاموش در کنار شما

آیا تا به‌حال به این فکر کرده‌اید که چه کار هایی می‌توان با ویبره موبایل انجام داد؟ اگر جواب شما منفی است، خوب بعد از این خبر شاید بیشتر به آن فکر کنید!

در تازه‌ترین پژوهشی که در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه ایالت ایلینویس آمریکا توسط دو پروفسور به نام‌های “رومیت روی کودهوری (Romit Roy Choudhury)” و دستیارش “نیروپام روی (Nirupam Roy)” انجام شد، به این نتیجه رسیدند که می‌توان از موتور ویبره گوشی‌های همراه به عنوان ابزار جاسوسی استفاده کرد. بدین‌گونه که ویبره تلفن‌های همراه عملکردی مانند بلندگو دارد و با تغییراتی بسیار جزیی و ساده در ولتاژ اعمال شده به دستگاه، بلندگو قابل تبدیل به میکروفون است.

البته خبر خوب اینجاست که این عمل را نمی‌شود از راه دور انجام داد و نیاز به دسترسی مستقیم به تلفن همراه وجود دارد. کار تغییر موتور ویبره به میکروفون تنها در کمتر از ۲ دقیقه و با لحیم کردن ۴ قطعه کوچک قابل انجام است.

Your-phones-vibration-motor-can-turn-into-a-microphone-and-give-away-your-secrets

البته صدایی که توسط ویبره ضبط می‌شود، به مراتب کیفیت خیلی پایین‌تری نسبت به صدای اصلی دارد که با استفاده از نرم‌افزارهای تشخیص صدا و جایگزینی فرکانس های گم شده صدا با فرکانس درست و ثابت که توسط الگوریتم‌های پیچیده اندازه‌گیری می‌شوند، می‌توان کیفیت صدا را به مراتب افزایش داد و این کار در ۸۰درصد مواقع جواب می‌دهد.

این دو دانشمند مقاله مربوط به این پژوهش را در اواخر این ماه در کشور سنگاپور و در نمایشگاه MobiSys به طور کامل شرح خواهند داد.

7 در مورد “موتور ویبره تلفن همراه، جاسوسی خاموش در کنار شما”

  1. پس اینط.با اجازه گوشی منو ب شکلی در دسترس گرفتندد.و گوشی در کارجزیی چند ساعتی در موبایل فروشی مونده..همیشهاحساس میکردم که گوشی ام هک است.و.و.و.و.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH