مایکروسافت با پرداخت ۲۶.۲ میلیارد دلار مالک لینکداین شد!

مایکروسافت امروز با خبر جدید خود بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای فناوری را شگفت‌زده کرد. این شرکت امروز اعلام کرد که شبکه اجتماعی پرطرفدار و محبوب ویژه کسب‌وکار یعنی لینکداین را با قیمت ۲۶.۲ میلیارد دلار خریداری و تصاحب کرده است. مایکروسافت با اعلام این خبر غیرمنتظره ثابت کرد که نبض بازار فناوری را کاملا در دست دارد چراکه لینکداین این روز ها پول‌ساز بوده و هر سهم آن ۱۹۶ دلار ارزش دارد.

درحالی‌که بسیاری در شوک این خبر  بودند؛ ساتیا نادلا، مدیرعامل جسور حال حاضر مایکروسافت اعلام کرد که لینکداین هم‌چنان به‌صورت مستقل به کار خود ادامه داده و هیچ تغییرات مدیریتی را شاهد نخواهد بود و مایکروسافت همانند سایر پروژه‌های خود همچون Office 365 و Microsoft Dynamics سعی خواهد کرد تا لینکداین را برای بهبود زندگی تمام کاربران، پشتیبانی و توسعه دهد. ساتیا نادلا در ادامه صحبت‌های خود افزود:

تیم حرفه‌ای و پرتلاش لینکداین کسب‌وکاری فوق‌العاده جذاب را توسعه داده‌اند تا افراد حرفه‌ای در تمام مشاغل و کشورها بتوانند از طریق آن با یکدیگر به تبادل اطلاعات پرداخته و به یکدیگر متصل شوند. مایکروسافت پس از قراردادی که امروز میان دو هیئت‌مدیره امضاشده تا پایان سال رسما لینکداین را به مجموعه خود اضافه می‌کند.

این اولین خرید مهم و بزرگ مدیرعامل وقت مایکروسافت است که علاوه بر ارزش سهم، وجه بسیار خوبی نیز برای این کمپانی خواهد داشت.

بیش از ۴۳۳ میلیون کاربر در سراسر جهان از لینکداین برای اهداف تجاری و شغلی خود استفاده می‌کنند و بسیاری نیز این سرویس را به نسخه پولی ارتقا داده‌اند و تصاحب این شبکه کسب‌وکار توسط مایکروسافت را می‌توان ورود مقتدرانه این شرکت به عرصه شبکه‌های اجتماعی دانست.

هرچند خرید لینکداین توسط مایکروسافت در صدر اخبار قرارگرفته است اما این تنها خرید این شرکت متمول نیست، مایکروسافت پیش‌ازاین با صرف هزینه ۱.۲ میلیارد دلار کسب‌وکاری بانام Yammer را خریداری و در آن سرمایه‌گذاری کرده، اما به نتیجه مطلوب نرسیده بود. حال باید دید مایکروسافت با خرید لینکداین به اهداف خود دست می‌یابد یا خیر؟

linkedin-logo

2 در مورد “مایکروسافت با پرداخت ۲۶.۲ میلیارد دلار مالک لینکداین شد!”

  1. حالادیگه ماکروسافت خوب میتونه تو شبکه های اجتماعی تبلیغ کنه
    ولی من بازم جای پیشرفت براش نمی بینم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH