ساخت پروتز ترسیم تاتو توسط یک تاتوکار معلول

جی‌سی تنت، ۲۲ سال پیش، دست راست خود را طی حادثه‌ای دل‌خراش از دست داد. این واقعه برای او که از شغل تاتوکاری ارتزاق می‌کرد، بسیار گران تمام شد. وی در ادامه موفق شد با همکاری یک هنرمند و مهندس فرانسوی به نام گنزال نه یک پروتز دست مصنوعی و در واقع یک ماشین تاتو بسازد.

آن‌ها این ماشین تاتوی دست‌ساز را در فستیوال Tatto Motor Show 8 که رویدادی برای گردهمایی تاتوکاران از سراسر جهان است، در منطقه‌ای در جنوب فرانسه در معرض دید عموم قرار دادند. این ایده را شاید بتوان به عنوان یک هنرناب و یک نقاشی پویا تلقی کرد. سبکی و سادگی، دو عنصر کلیدی در ساخت این دستگاه هستند، چرا که هیچ چیز، طاقت‌فرساتر از تحمل وزن سنگین آن در حال ترسیم نقش و نگار بر روی پوست افراد نیست.

آنچه می‌تواند در آینده ارتقا یابد، دقت این دستگاه است. جی‌سی باید این دستگاه را به کمک کتف خود هدایت کند، هر چند سازندگان امیدوارند که در آینده، حرکات انگشتان و مچ دست را تا جایی که امکان‌پذیر باشد به آن اضافه کنند.

جی‌سی به مجله اینترنتی مادربرد گفت:

چیزی که اکنون در دستان من قرار دارد، فراتر از آن چیزی است که تصورش را می‌کردم. من و گنزال به دنبال ساخت یک دست مصنوعی برای جایگزینی دست قطع شده نبودیم، ما می‌خواستیم چیزی بسازیم که از یک دست واقعی هم بهتر باشد.

1 در مورد “ساخت پروتز ترسیم تاتو توسط یک تاتوکار معلول”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH