اپل توضیح می‌دهد: چرا iMessage برای اندروید قابل‌دسترس نیست؟

اپل توضیح می‌دهد: چرا iMessage برای اندروید قابل‌ دسترس نیست؟!

هفته گذشته، شایعاتی در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شد مبنی بر اینکه نسخه اندرویدی پیام‌رسان اپل یعنی iMessage در کنفرانس WWDC 2016 معرفی خواهد شد. اما همه می‌دانیم که اپل بیش از هر چیز به بستن درهای سیستم عامل خود به روی سایر پلتفرم‌ها شهره است. در حالی که برخی از کمپانی‌ها نظیر مایکروسافت و گوگل برای دستگاه‌های اپل دست به توسعه اپلیکیشن‌هایی زده‌اند اما اپل به جز سرویس اپل موزیک، سرویس دیگری را برای سایر پلتفرم‌ها عرضه نکرده است.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، با به صدا درآمدن زنگ آغاز کنفرانس WWDC 2016 در اوایل هفته جاری، اپل خط بطلانی بر شایعات اخیر کشید و از بسته بودن درهای iMessage به روی اندروید خبر داد. حال، سوال این است که چرا؟! مطابق گفته‌های والت ماسبرگ، یکی از خبرنگاران حوزه فناوری، یکی از دلایل این است که اپل اعتقاد دارد داشتن اپلیکیشن‌های اختصاصی از قبیل iMessage می‌تواند موجب فروش بیشتر محصولاتش شود.

ماسبرگ می‌گوید:

هنگامی که از یکی از مدیران ارشد اپل در مورد امتناع این کمپانی از گسترش iMessage به سایر پلتفرم‌ها سوال پرسیدم، وی به دو دلیل اشاره کرد. اول اینکه گفت: اپل با در نظر گرفتن پایه کاربری خود با بیش از یک میلیارد دستگاه فعال در سراسر جهان قادر است مجموعه‌ای عظیم از داده‌ها را برای یادگیری هر ماشین هوش مصنوعی دلخواه به خدمت بگیرد. دوم هم اینکه بهره‌مندی از یک پلتفرم پیام‌رسانی برتر که تنها بر روی دستگاه‌های اپل کار می‌کند، قادر است منجر به افزایش فروش آن دستگاه‌ها شود (دلیل کلاسیک اپل برای حضور موفقیت‌آمیز در بازار برای سالیان متمادی).

در گذشته نیز بلک‌بری، پیام‌رسان اختصاصی خود با نام BBM را عرضه کرده بود، اما به تدریج آن را به سایر پلتفرم‌ها گسترش داد. آیا به نظر شما داشتن iMessage دلیل قانع کننده کافی برای خرید یکی از محصولات اپل هست یا خیر؟

4 در مورد “اپل توضیح می‌دهد: چرا iMessage برای اندروید قابل‌ دسترس نیست؟!”

  1. جالبه که چنین تکفری داره اپل!!!
    مثلا ای مسیج چی داره که بقیه ندارن؟
    الان پر کاربردترین مسنجر دنیا واتزاپ هست و در ایران هم که ماشالا همه تلگرامی هستن
    تازه همون تلگرام هم در نسخه اپلی خودش قابلیت ارسال فایل نداره و فقط عکس میتونه بفرسته

  2. در اینکه کیفیت ساخت و زیبایی محصولات اپل بالا است بحثی نیست اما با اینکه خودم در یک بازه زمانی ایپد ۲ داشتم (سال ۹۰) اصلا نمیتونم با محدودیتهای اپل کنار بیام.
    بالاخره هر کسی دلش میخواد از دیوایس خریداری شده خودش استفاده کنه. با اپل واقعا سخته
    هزار و یک محدودیت داره که برخی راه حل ساده هم ندارن
    اندروید هر چی باشه همین که راحتی و میتونی با دیوایسی که داری خوش باشی یک دنیا ارزش داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH