اندروید N در مقابل iOS 10؛ کدامیک پیشتاز این نبرد خواهد بود؟!

کمپانی اپل به تازگی دهمین نسخه از سیستم عامل تلفن همراه خودش را در مراسم WWDC  معرفی کرد. این سیستم عامل که مهم‌ترین رقیب برای اندروید شرکت گوگل تلقی می‌گردد به زودی در دسترس کاربران محصولات اپل قرار می‌گیرد. جدیدترین نسخه اندروید نیز پایان تابستان عرضه می‌گردد. با ما با بررسی تغییرات نسخه جدید iOS همراه باشید.

 

قفل و اعلان‌های غنی

صفحه اصلی،صفحه قفل و برنامه‌های پیش‌فرض در نسخه جدید iOS همه تحت تاثیر تغییرات قرار گرفته‌اند.

در ابتدا در صفحه قفل با ویژگی جدیدی به نام “Rise to Wake” روبه‌رو می‌شویم. این ویژگی باعث روشن شدن صفحه نمایش دستگاه هنگام بلند کردن آن می‌شود و این به این معناست که به سرعت به اعلان‌ها دسترسی خواهید داشت. علاوه‌ بر این برای دسترسی به اعلان‌ها می‌توان از ویژگی‌های لمس ۳ بعدی اپل نیز بهره برد.

کشیدن انگشت بر روی صفحه نمایش به سمت بالا همچنان شما را به Control Centre هدایت می‌کند اما اکنون می‌توان با کشیدن به سمت چپ به موزیک پلیر و به سمت راست به دوربین دسترسی داشته باشید.

androidpit-wwdc-2016-screenshot-14-w782 (1)

 

Siri با توسعه دهندگان همگام می‌شود

به نظر ما یکی از تاثیرگذار‌ترین تغییرات موجود در نسخه جدید iOS دسترسی توسعه دهندگان به Siri است. این ویژگی به این معناست که دستیار صوتی اپل فرصت کار کردن با سرویس‌های زیادی را پیدا کرده است.

این ویژگی می‌تواند بعنوان یک حرکت بزرگ برای اپل تلقی شود به این دلیل که گوگل، رقیب سرسخت و پر‌مدعا, چنین ویژگی مفیدی برای دستیار صوتی خود یعنی Google Now ارایه نداده است در صورتی که حتی مایکروسافت نیز دسترسی توسعه دهندگان را به دستیار صوتی خود یعنی Cortana آزاد کرده‌ است.

Siri اکنون می‌تواند به راحتی با برنامه‌هایی مانند WeChat ,Slack ,WhatsApp ,Ridebooking ,Uber ,lyft و Didi همگام شود و به مرور آلبوم‌های عکس و کنترل پرداخت‌ها بپردازد. از دیگر تغییرات در این زمینه همگام شدن Siri با برنامه‌ Messages است.

همچنین اگر از Siri این جلمه را بپرسید: “Siri where are you ” موقعیت کنونی شما در آن زمان به شما نمایش داده می‌شود (انتظار مشاهده چنین چیزی را در نسخه جدید اندروید نیز داریم).

androidpit-wwdc-2016-screenshot-11-w782

 

بروزرسانی برنامه‌های کاربردی در IOS

 

  • Photos

گالری iOS، مانند آنچه پیش‌تر در گالری گوگل دیدیم از ویژگی جست‌وجو پیشرفته و ویژگی‌های تشخیصی برخوردار شده است. برنامه‌ Photo اکنون قادر به شناسایی چهره‌ها، اجزا و صحنه‌های مختلف در عکس‌های موجود در گالری شده است و به صورت خودکار بر همین اساس عکس‌ها را دسته‌بندی می‌کند.

در رابط کاربری جدید برنامه Photo سربرگی جدید به نام “Memories” اضافه شده است. در این قسمت شما می‌توانید به راحتی به رخدادها در گذشته دسترسی پیدا کنید. البته این ویژگی را پیش‌تر در Google Photo دیده بودیم.

androidpit-wwdc-2016-screenshot-07-w782

 

  • Maps

نسخه جدید Apple Maps فعال‌تر و هوشمند‌تر از قبل در دسترس است. در قسمت نمایش لایه‌ها و اطلاعات ترافیکی پیشرفت قابل توجهی به‌وجود آمده است. در قسمت جست‌وجو شاهد اضافه شدن ویژگی‌هایی جدید مثل پیدا کردن نوع خاصی از رستوران‌ها و… هستیم.

 

  • Music

برنامه Apple Music با یک طراحی جدید پا به iOS 10 گذاشته است. رابط کاربری برنامه واضح‌تر، نوشته‌ها بزرگ و توپرتر شده‌اند. درقسمت “For you” شاهد پیشرفت هستیم و نمایش متن موزیک‌ها فعال‌تر شده‌اند که هنوز نسخه گوگل برنامه Spotify و Google Play به این ویژگی دست نیافته‌اند.

 

  • Home

این برنامه شما را در کنترل وسایل خانگی توسط اتصال به Cloud کمک می‌کند. از لامپ‌های پذیرایی تا درب گاراژ با کمک این برنامه شما قادر به در دست گرفتن کنترل آنها خواهید بود. این ویژگی مارا به یاد ایده‌ گوگل از اینترنت اشیا می‌اندازد.

 

  • iMessage

برنامه iMessage در این نسخه از iOS پیشرفتی در زمینه‌ تماشای فیلم و وب گردی بدون نشان دادن پنجره گفت‌وگو داشته‌ است. علاوه بر این اپل قسمتی به نام “Predictive emojies” را افزوده که کار آن پیش‌بینی کردن شکلک‌ها در متن است.

نظرشما راجع به نسخه جدید ios چیست؟ آیا چیزی برای نگرانی کمپانی گوگل برای عرضه اندروید N وجود دارد؟!

4 در مورد “اندروید N در مقابل iOS 10؛ کدامیک پیشتاز این نبرد خواهد بود؟!”

  1. به نظر من ios از نظر رابط کاربرى و روان بودن سیستم واقعا جلو تر از اندرویده و مدیریت RAM رو خیلى بهتر انجام میده. و مهم تر از همه امنیت این سیستم عامل نسبت به اندرویده. بى صبرانه منتظر انتشار ارائه نسخه ۱۰ هستم.
    مطلب خیلى مفیدى بود متشکر

  2. اندروید…
    از کسانی که پر ادعا هستن و تعصب خاصی دارن خوشم نمیاد، مثل اپل،مثل بلاگفا.
    همشون خودشون برتر میدونن اما حاظر نیسن که کارایی بکنن که بهتر بشن!

  3. بدون شک اندروید!
    منظورم تعصبی نیست بلکه با توجه به نوع مدل فروش اپل میگم
    اپل سود مییکنه و از بقیه بیشتر پول در میاره و حاشیه سودش دور و بر ۱۵۰ درصده
    اما اندروید همون راهی رو رفت که ویندوز روی پی سی رفت.
    الان چند درصد دنیا مک دارن؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH