چگونه می‌توان ابزارآلات قدیمی را بازسازی کرد؟!

ابزارهایی که در منزل استفاده می‌شوند، معمولا پس از مدتی کارایی و عمر خود را به دلایل مختلفی مثل زنگ‌ زدگی از دست می‌دهند، اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توان این ابزارها را بازسازی کرد و حتی بهتر از روز اولشان با آن‌ها کار کرد.

ابزارهای بدردنخور و زنگ‌زده را اغلب می‌توان در انبارهای قدیمی پیدا کرد یا از دست‌ دوم فروشی‌ها خرید. بنابراین با صرف اندکی وقت و حوصله می‌توان این ابزارها را تعمیر کرد و در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی نمود.

در ابتدای کار ابزارها را درون وان حمام ریخته و به آن سفیدکننده اضافه کنید. این یک راه‌حل غیرسمی و شیمیایی رایگان است که بعد از پاکسازی اثرات زنگ‌‌زدگی شما را شگفت‌زده خواهد کرد. پس از اینکه ابزارها چند ساعت خیس خوردند، با استفاده از یک برس زبر اثرات باقی‌مانده را پاک کنید.

در مرحله بعد، ترکیبی از سوهان و برس زبر را روی سطوح ابزارها بکشید تا به طور کامل تمیز شوند. تا جایی که امکان دارد گرد و خاک رنگ‌ها و زنگ‌‌زدگی را با برس تمیز کنید، اما مراقب باشید که به ابزار آسیبی نرسد. درنهایت می‌توانید در صورت امکان با استفاده از سنباده ابزارهای فلزی خود را تیز و درخشان کنید.

دفعه بعد که به دست دوم فروشی‌ها سر می‌زنید بهتر است نگاهی به ابزارها بیندازید و اگر که وقت و حوصله کافی دارید، با خرید آن‌ها جان تازه‌ای به ابزارها بدهید.

1 در مورد “چگونه می‌توان ابزارآلات قدیمی را بازسازی کرد؟!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH