تبلت ۹.۷ اینچی ایسوس ZenPad Z500M تاییدیه FCC را دریافت کرد

با وجود کاهش استقبال از تبلت‌ها، هنوز هم تبلت‌های با صفحه نمایش بزرگ طرفداران خاص خود را دارند. در این میان نبض بازار تبلت‌های ۱۰ اینچی که محبوب‌ترین‌ها هم هستند، در دست اپل و سامسونگ است. در بازار چین که بزرگ‌ترین بازار جهان است، تبلت‌هایی که از دو سیستم عامل اندروید یا ویندوز و یا هر دو آن‌ها استفاده می‌کنند پرطرفدارترین‌ها هستند. اما امروز خبری از یک تبلت ۹.۷ اینچی جدید منتشر شده که منتسب به ایسوس است و ZenPad 9.7 Z500M نام دارد.

این دستگاه هنوز به طور رسمی معرفی نشده اما با توجه به مشخصاتی که در سازمان FCC برای این تبلت به ثبت رسیده می‌توان گفت که ایسوس بار دیگر طرفداران خود را با مشخصات قابل قبول شگفت‌زده خواهد کرد.

زن‌پد ۹.۷ اینچی به صفحه نمایشی با رزولوشن ۱۵۳۶ * ۲۰۴۸ پیکسل و پنل Tianma TM097QDSP مجهز است که از قلم استایلوس ایسوس Z هم پشتیبانی می‌کند. این قلم از مدارهای الکتریکی و نوک ۱.۲ میلی‌متری بهره می‌برد که عملکرد دقیقی را ارایه می‌دهد. این قلم از فاصله کمی از بالای صفحه نمایش هم قابل تشخیص خواهد بود و در آن دو کلید قرار گرفته که هنوز کاربرد آن‌ها مشخص نیست. همچنین صفحه نمایش این تبلت مجهز به فناوری Palm Rejection است که از لمس اتفاقی صفحه جلوگیری می‌کند. مغز پردازشی این دستگاه چیپ ۶ هسته‌‌ای مدیاتک MT8176V است که در اسناد FCC فرکانس هسته‌های آن ۲.۱ گیگاهرتز بوده است. این چیپست به طور اختصاصی برای تبلت‌ها توسعه داده شده و از معماری big.LITTLE در ساخت آن استفاده شده، به این معنی که دو هسته از نوع Cortex-A72 و چهار هسته از نوع Cortex-A53 وظیفه پردازش دستگاه را برعهده دارند. مدیاتک این چیپ را طوری طراحی کرده که قادر به اجرای ۶ اپلیکیشن همزمان با به کارگیری نهایت سرعت هسته‌ها و ارایه بهترین عملکرد است. در کنار این چیپ‌ قدرتمند، رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت قرار دارد که بی‌شک عملکرد قابل قبولی برای این تبلت به ارمغان می‌آورد. در قسمت پشتی دستگاه یک دوربین ۸ مگاپیکسلی و در جلوی آن دوربینی ۵ مگاپیکسلی قرار داده شده که مجموعه این سخت افزار به همراه اندروید ۶ و باتری ۵۹۰۰ میلی آمپری این تبلت را به گزینه وسوسه کننده‌ای تبدیل می‌کند.

Asus-ZenPad-9.7-Z500M Asus-ZenPad-9.7-Z500M-1

در طول چند سال گذشته ایسوس با هدف گرفتن بازارها و نیازهای مختلف، تبلت‌های متنوعی را تولید کرده که در نوع خود موفق بوده‌اند. این بار هم تایوانی‌ها قصد دارند تا با Z500M رده تبلت‌های ۹.۷ اینچی با نرخ تصویر ۴:۳ را هدف بگیرند که در حال حاضر به پرطرفدارترین‌‌های بازار تبدیل شده‌اند. متاسفانه هنوز جزئیاتی از زمان عرضه و یا قیمت این تبلت مشخص نشده است و باید تا زمان معرفی رسمی آن صبر کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH