ای‌دیتا (ADATA) دو هارد اکسترنال جدید وارد بازار می‌کند

شرکت ای‌دیتا که در حوزه تولید حافظه‌های ذخیره‌سازی فعال است، به تازگی دو محصول جدید به رده‌ هاردهای اکسترنال خود افزوده است. این هاردهای جدید با عنوان‌های HD700 و HV620S شناخته می‌شوند. در ادامه بیشتر با این دو محصول آشنا می‌شویم.

HD700 پیشنهادی تازه برای امن نگه داشتن اطلاعات

productImage8052 (1)

همان‌طور که اشاره کردیم، هارد اکسترنال HD700 ای‌دیتا در رده محصولات ضد آب و ضد ضربه‌ این شرکت قرار می‌گیرد. این هارد اکسترنال از استاندارد IP56 برخوردار است که به معنای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است. به همین دلیل این هارد اکسترنال برای کاربرانی مناسب است که سبک زندگی پر جنب و جوشی دارند و یا این‌که می‌خواهند اطلاعات و فایل‌هاشان امنیت فیزیکی بالایی داشته باشد. به عبارت دیگر می‌توانید این هارد اکسترنال را همه جا همراه خودتان داشته باشید و هر وقت لازم شد، عکس‌ها، فیلم‌ها و فایل‌های دیگرتان را روی آن ذخیره کنید، بدون آن‌که نگران افتادن، خیس شدن و یا اتفاق‌هایی از این دست برای آن باشید. HD700 می‌تواند در برابر نفوذ ذرات ریز گرد و غبار و جت آب پرفشار مقاومت کند و شرایط استاندارد نظامی مقاومت در برابر ضربه (MIL-STD-810G 516.6) را دارد. به زبان ساده‌تر، این هارد در برابر سقوط از ارتفاع ۱۲۰ سانتیمتری کاملا مقاوم است. HD700 برای رسیدن به این درجه از مقاومت از چند لایه‌ی محافظتی بهره می‌گیرد. بالشتک‌های داخلی، بدنه‌ای از جنس پلاستیک سخت و پوشش سیلیکونیِ ضربه‌گیر لایه‌های مختلف این هارد اکسترنال را تشکیل می‌دهند. از دیگر امکانات این هارد اکسترنال که آن‌را یک سر و گردن از دیگر رقبای خود بالاتر نگه می‌دارد، سنسور G Shock تعبیه شده در این هارددیسک است. با وجود این سنسور اگر این هارد دچار ضربه یا حرکتی شدید شود، حسگر جی‌شاک فعال می‌شود و عملیات خواندن و نوشتن فایل را متوقف می‌کند. در این حالت چراغ ال‌ای‌دی هارد، قرمز چشمک‌زن می‌شود. بعد از رفع شدن اثر ضربه یا شوک، هارد فعالیت عادی خود را از سر می‌گیرد و چراغ LED آن هم به رنگ آبی در می‌آید.

HD700 در ظرفیت‌های یک و دو ترابایت عرضه شده است و از اینترفیس USB 3.0 استفاده می‌کند. پوشش سیلیکونی آن هم تعویض‌شدنی است و رنگ‌های متنوع و جذابی دارد.

هارد اکسترنال فوق نازک HV620S

productImage7911

هارد اکسترنال HV620 ای‌دیتا یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین هاردهای اکسترنال بوده است. اکنون نسخه‌ی جدیدتری از این هارد با عنوان HV620S وارد بازار شده است. ویرایش جدید این هارد اکسترنال حتی نازک‌تر و سبک‌تر از نسخه‌ی قبلی است و ویژگی‌های فنی آن هم بهینه شده است. این هارد اکسترنال فقط ۱۱ و نیم میلیمتر ضخامت دارد و وزن آن تنها ۱۵۲ گرم است. به همین دلیل می‌توانید آن را در جیب یا یک کیف دستی کوچک حمل کنید، بدون آن‌که نگران وزن یا دست‌وپاگیر بودنش باشید.

افزون بر نازکی و وزن کم، HV620S طراحی بسیار زیبایی هم دارد. بدنه‌ی این هارد اکسترنال حسی شبیه به شیشه ایجاد می‌کند و در دست از استحکام کافی برخوردار است. سطح صاف و صیقلی آن هم جذابیتش را دو چندان می‌کند. یک چراغ ال‌ای‌دی کوچک هم برای نشان دادن وضعیت‌های مختلف هارد در نظر گرفته شده است. نکته‌ی جالب دیگر در طراحی این هارد اکسترنال، برجستگی کوچکی روی لبه‌های آن است که هنگام قرار گرفتن هارد روی سطوح مختلف، از تماس مستقیم بدنه‌ی آن با سطح جلوگیری می‌کند. به این ترتیب بدنه تمیز می‌ماند و خط و خشی روی آن نمی‌افتد.

HV620S هم مانند همه‌ی هاردهای اکسترنال مدرن از رابط USB 3.0 بهره می‌برد تا بالاترین سرعت انتقال ممکن را در اختیار کاربر بگذارد. این هارد اکسترنال در ظرفیت یک ترابایتی موجود است.

نکته آخر این‌که هر دوی این هاردها با استاندارد رمزنگاری ۲۵۶ بیتی AES سازگارند. رمزنگاری AES برای اطمینان از امنیت هرچه بیشتر داده‌ها در نظر گرفته شده است. هاردهای ای‌دیتا در ایران با گارانتی آونگ عرضه می‌شود.

3 در مورد “ای‌دیتا (ADATA) دو هارد اکسترنال جدید وارد بازار می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH