پرچمدار قدیمی خود را به پرچمداری امروزی تبدیل کنید! (قسمت اول)

حتما شما هم حس خرید یک پرچمدار موبایل اندرویدی را داشته‌اید. تلفن هوشمندی که برای خود غولی است و همه از آن بعنوان بهترین دستگاه معرفی شده یاد می‌کنند. اما نکته غم‌انگیز زمانی است که هندست شما دیگر یک پرچمدار نیست و حالا فقط یک تلفن هوشمند معمولی در بازار نامیده می‌شود. حتی گاهی میان رده‌هایی معرفی شده‌اند که در برابر دستگاه کنونی شما مثل یک پرچمدار عمل می‌کنند و بدون شک این حس که این پیر قدرتمند (پرچمدار قدیمی شما) دیگر توانایی رقابت با پرچمداران تازه عرضه شده را ندارد، شما را خوشحال نمی‌کند!

Best_Android_smartphones_2014_UK_thumb800

اگر شما در این حس و حال قرار گرفته‌اید‌‌‌ و یک جنگجوی قدیمی، که حال بازنشست شده است را همراه خود دارید، پس به پا خیزید! حالا وقت تغییر و تحول است!

روند کار آسان است و تنها نیاز به دو چیز دارد:

  1. روت کردن تلفن اندرویدی
  2. نصب ریکاوری

اولین نکته‌ای که باید متذکر بشوم این است که انجام این عملیات باعث باطل شدن گارانتی شما می‌شود. دومین نکته این است که تمام مسؤلیت فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید به عهده خودتان است.

در قسمت اول این آموزش به دو موضوع مهم می‌‌‌‌پردازیم.

  1. روت چیست؟  

خیلی ساده و جامع بخواهم توضیح بدهم، روت کردن دستگاه اندرویدی باعث دسترسی شما به تمامی فایل‌های سیستمی و سیستم عامل می‌شود. با روت کردن نه تنها شما توانایی خواندن اطلاعات غیرقابل دسترسی سیستمی را خواهید داشت بلکه توانایی نوشتن اطلاعات یعنی حذف و یا ویرایش کردن آن‌ها را نیز دارید.

بدون شک دنیای سیستم عامل اندروید آنقدر بزرگ است که در هر گوشه‌ آن یک چیز جدید ‌پیدا کنید. اما خیلی راحت بگویم هیچوقت کاری به چیزی در این زمینه نداشته باشید! حداقل تا زمانی که اطلاع کافی از آن‌ پیدا نکرده‌اید.

همیشه نرم افزارهایی وجود دارند که بعد از روت کردن دستگاه، کار خودشان را به راحتی و اتوماتیک انجام می‌دهند، پس بهتر است همه کارها را به آن‌ها بسپارید.

با روت کردن دستگاه، شما قادر خواهید بود نرم افزار‌هایی که نیاز به دسترسی روت دارند را نصب کنید. نرم افزار‌هایی همچون افزایش میزان بلندی و کیفیت صدا به صورت حرفه‌ای، تغییر دادن نسبت تصویر و رزولوشن و حتی افزایش قدرت فرکانس پردازنده!

روت کردن دستگاه روش‌های مختلفی دارد و هر سری از گوشی‌های اندرویدی با روش‌های خاصی روت پذیر هستند. اما یکی از سازگار‌ترین روش‌ها برای روت کردن دستگاه اندرویدی استفاده از برنامه‌ رایگان KingRoot است.

شما می‌توانید این برنامه را برای سیستم عامل اندروید از اینجا دانلود کنید.

روش کار با این برنامه بسیار آسان بوده و تنها در یک مرحله انجام می‌گیرد. بعد از نصب برنامه برای دستگاه اندرویدی خود، فقط کافی‌ است بر روی try it بزنید تا گوشی شما روت شود. بعد از پایان فرآیند دستگاه ری‌استارت می‌شود.

دقت کنید اگر این روش از روت کردن بر روی دستگاه شما عمل نکرد با جست‌و‌جو مدل گوشی خود در گوگل به راحتی نحوه روت کردن را متوجه خواهید شد.

adfsdgf

روت کردن دستگاه هیچ مشکلی در سرعت و عملکرد تلفن هوشمند شما ایجاد نمی‌کند اما باز این موضوع را تاکید می‌کنم که این فرآیند باعث ابطال گارانتی شما می‌گردد و عواقب ناشی از استفاده نادرست پای خودتان است!

خب! حالا گوشی شما آماده‌ تغییرات است. می‌توانید نرم‌افزار‌هایی که به دسترسی روت نیاز دارند را به راحتی نصب کنید.

  1. نصب ریکاوری TWRP

نصب ریکاوری twrp نیز بسیار ساده بوده و تنها نیاز به دقت دارد. معمولا نصب twrp به دو صورت فلش کردن فایل Img یا نصب از طریق apk انجام می‌گیرد که نصب از طریق فایل apk آسان‌تر بوده و زودتر به نتیجه می‌رسد.

هر مدل از موبایل‌ها فایل twrp مخصوص خود را دارند و باید دقت کنید که فایل مخصوص مدل گوشی خود را دانلود کنید. دانلود و نحوه‌ انجام، آسان بوده و به راحتی با یک جست‌وجو در گوگل به آن دست پیدا می‌کنید.

بعد از نصب twrp بر روی تلفن خود تنها فاصله‌ شما با تغییر یک گام خواهد بود و آن‌هم کاستوم رام است و تلفن هوشمند شما اکنون برای نصب کاستوم رام آماده است. 

کاستوم رام‌ها، رام‌هایی دستکاری شده با امکاناتی فراوان هستند که برای کاربران اندروید ساخته می‌شوند و در قسمت‌های بعدی مفصل درباره‌ آن‌‌ها حرف می‌زنیم.

اگر تا اینجا سوال و مشکلی داشتید، آن را در نظرات قرار دهید و منتظر قسمت دوم باشید چرا که قرار است تغییری شگفت انگیز را در اندروید خود احساس کنید!

در قسمت دوم این آموزش به نحوه کار با twrp و معرفی بهترین کاستوم رام‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

5 در مورد “پرچمدار قدیمی خود را به پرچمداری امروزی تبدیل کنید! (قسمت اول)”

  1. با سلام
    اگر گوشی رو روت کنیم برنامه های نصب شده در موبایل بهداز روت حذف میشوند یا سر جای خود باقی میمانند؟
    با تشکر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH