استفاده از صفحه نمایش micro LED برای اپل واچ در سال ۲۰۱۷

تولیدکنندگان تایوانی به تازگی اطلاعات و اخبار جدیدی را در مورد اپل واچ سال آینده به رسانه‌ها گزارش داده‌اند. بر اساس این صحبت‌ها و حرف و حدیث‌ها، ظاهرا اپل در حال کار بر روی صفحه نمایش micro LED است تا از آنها برای تولید اپل واچ در سال ۲۰۱۷ خود بهره گیرد. پیش‌بینی می‌شود که این ساعت هوشمند در نیمه دوم سال آینده معرفی و عرضه گردد. حدود دو سال پیش بود که اپل، شرکت LuxVe Technology که یک کمپانی فعال در زمینه پنل‌های micro LED است را خریداری کرد.

در ماه آوریل سال گذشته نیز کمپانی اپل در کشور تایوان، محلی را برای این شرکت تأسیس نمود. صفحه نمایش‌های micro OLED قابلیت اجرا بین ۱ تا ۱۰۰ میکرون را دارا هستند، اما هزینه تولید صفحه نمایش اپل واچ با استفاده از این مواد برای شرکت اپل بسیار گران‌تر از پنل‌های OLED حال حاضر خواهد بود. پنل‌های micro OLED بسیار کم مصرف‌تر از صفحه نمایش OLED بوده، اما روند تولید آن نیز به همان نسبت پیچیده‌تر و سخت‌تر است.

اگر به بحث نرم‌افزار وارد شویم، حتما مطلع هستید که اپل به تازگی از سیستم عامل جدید با نام watchOS 3.0 رونمایی کرد. از جمله ویژگی‌های این سیستم عامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باز شدن سریع‌تر اپلیکیشن‌ها به وسیله فعال نگه داشتن آنها در پس زمینه حافظه
  • آپدیت شدن خودکار اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه
  • داک اپلیکیشن جدید با بهره‌گیری از دو اپلیکیشن پرمصرف
  • پاسخ به پیغام‌ها به وسیله نوشتن سریع حروف روی صفحه نمایش توسط کاربر
  • تماس سریع با مراکز خدماتی مانند پلیس
  • قابلیت ثبت و ضبط فعالیت‌های افراد سوار بر ویلچر

کاربران اپل واچ بی‌صبرانه منتظر این تغییرات هستند تا بتوانند اپل واچ را به صورت مستقل از آیفون استفاده کنند و به آنها اجازه دهد تا بتوانند به صورت مستقیم از روی اپل واچ با دیگران تماس بگیرند. در برخی گزارش‌های اخیر داشتیم که نسل دوم اپل واچ تا آخر امسال عرضه خواهد شد. اپل گزارش داده است که درخواست تولید حدود دو میلیون اپل واچ در هر ماه را صادر کرده است. با این تفاسیر، ما انتظار بهره‌گیری اپل واچ نسل دو از صفحه نمایش micro LED را نداریم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH