چگونه فایل‌های بزرگ را از طریق اینترنت به اشتراک بگذاریم؟!

به اشتراک گذاشتن فایل‌ها با فرمت‌ها و حجم‌های مختلف به راحتی از طریق برنامه‌های پیام رسان امروزی ممکن است اما اگر فایل مورد نظر حجم زیادی داشته باشد، باید از روش‌های خاصی استفاده کنیم. برای این که با روش‌های به اشتراک گذاشتن فایل‌های بزرگ آشنا شوید، ادامه مطلب را بخوانید؛ در ضمن با کلیک بر روی هر عنوان، می‌توانید به سرویس مربوط به آن دسترسی داسته باشید.

فایل‌ها را قبل از ارسال فشرده کنید:

فایل شما حجم زیادی دارد؟! آن را فشرده کنید؛ فشرده‌سازی یک فایل نه تنها موجب ارسال سریع‌تر آن به عنوان ضمیمه ایمیل می‌شود بلکه برای ذخیره در فضای ذخیره سازی ابری و ارسال از طریق FTP هم راهکار مناسبی است. بیشتر کامپیوترها ابزارهای لازم برای فشرده سازی دارند و برای این که یک فایل را فشرده کنید نیاز به چند کلیک ساده دارید:

ویندوز:

– روی فایل یا فایل‌های مورد نظر راست کلیک نموده، send to و سپس compressed (zipped) folder را انتخاب کنید.

مک:

– روی فایل یا فایل‌های مورد نظر کلیک دو انگشتی کنید یا دکمه کنترل را نگهدارید و کلیک کنید؛ سپس ” (نام فایل) compress ” را انتخاب کنید.

اگر فایل‌های شما ویدیو و موزیک هستند، بهتر است به جای فرمت zip از فرمت rar اسفاده کنید که الگوریتم فشرده‌سازی بهتری دارد و احتمال خراب شدن فایل‌ها و از دست دادن داده‌ها کاهش می‌یابد. همچنین استفاده از ۷ zip را توصیه می‌کنیم که یکی از بهترین نرم‌افزارهای رایگان موجود برای فشرده کردن فایل است.

فایل‌ها را به یک سرویس ذخیره سازی ابری (cloud) آپلود کنید:

Google Drive

 این سرویس ۱۵ گیگایایت فضای رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد که فقط با چند کلیک می‌توانید از آن برای ذخیره کردن و به اشتراک گذاشتن فایل‌های بزرگ مانند ویدیو استفاده کنید. اگر یک اکانت جی‌میل داشته باشید، گوگل‌درایو هم در دسترس است و نیاز به هیچ کار دیگری ندارید؛ البته برای ارتقا به نسخه پولی و استفاده از حجم‌های ۱۰۰ گیگابایت و ۱ ترابایت باید ماهیانه به ترتیب، ۲ و ۱۰ دلار پرداخت کنید.

Dropbox

یک سرویس بسیار خوب دیگر که ۲ گیگابایت فضا برای ذخیره فایل و به اشتراک گذاشتن آن از راه‌های مختلف، در اختیار قرار می‌دهد. امکانات پایه‌ای و فضای این سرویس در مقایسه با گوگل‌درایو محدود است؛ اما دراپ باکس برای دستگاه‌های غیر اندروید و اپل، مانند بلک‌بری و کیندل فایر هم اپلیکیشن دارد.

MediaFire

این سرویس ۲۰ گیگابایت فضای رایگان، به همراه ابزارهای اشتراک ساده و کاربردی را ارایه می‌کند. در سال ۲۰۱۴ محدودیت ۲۰۰ مگابایتی برای اندازه هر فایل، به ۱۰ گیگابایت رسید که حجم بسیار زیادی است و فایل‌های بسیار بزرگ می‌توانند بدون هیچ مشکلی آپلود شوند. برای برخورداری از میزان حافظه ۱ ترابایت لازم است ماهیانه ۳.۷۵ دلار بپردازید.

WeTransfer

سرویس‌های قبلی عملکرد مشابهی داشتند، اما این یکی کمی متفاوت است؛ WeTransfer به صورت رایگان ۲ گیگابایت فضا برای ارسال فایل در اختیار قرار می‌دهد و برای استفاده از آن نیاز به هیچ کاری، حتی ثبت نام و وارد کردن آدرس ایمیل هم نیست!

از پروتکل انتقال فایل (FTP) استفاده کنید!

با محبوبیت یافتن سرویس‌های ذخیره ابری، استفاده از” پروتکل انتقال فایل ” (FTP) به میزان زیادی کاهش یافته، اما اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید فایل‌هایتان را قبل از ارسال فشرده کنید، استفاده از این روش بهترین کار ممکن است. این پروتکل با هدف ارسال فایل‌های بزرگ طراحی شده و برای شروع استفاده از آن باید یک سرویس دهنده خوب FTP را انتخاب کنید:

Cyberduck

Cyberduck یک سرویس متن باز FTP برای سیستم‌عامل مک و ویندوزهای ویستا، ۷، ۸ و ۱۰ است که رابط کاربری و ویژگی‌های پیشرفته‌ای دارد و از پروتکل‌هایی مانند FTP، SFTP، WebDAV، Amazon S3 و… پشتیبانی می‌کند.

Filezilla

Filezilla در سیستم‌های مک، لینوکس و ویندوزهای ۷ تا ۱۰ قابل استفاده بوده و مانند اغلب نرم‌افزارهای سازگار با لینوکس، کاملا رایگان و متن باز است و از پروتکل‌های متنوعی پشتیبانی می‌کند.

sFTP برای گوگل کروم

این روزها گوگل کروم طرفداران و کاربران زیادی دارد؛ بنابراین توصیه به استفاده از افزونه sFTP منطقی به نظر می‌رسد؛ با استفاده از این افزونه نیاز به دانلود و نصب کلاینت جداگانه برای نقل و انتقال فایل ندارید و همه کارها در خود مرورگر انجام می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH