۴ راه‌کار برای این که در کار خود بازدهی بیشتری داشته باشید

معمولا همه افراد دوست دارند که در کار خود بازدهی بیشتری داشته باشند و این موضوع فقط خواسته مدیران نیست، اما به دلایل گوناگون، گاهی پیش می‌آید که احساس می‌کنید کارایی مطلوب را ندارید؛ خوشبختانه تکنیک‌هایی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید کارایی خود را بیشتر کنید. حالا اگر دوست دارید که با چهار مورد از آنها آشنا شوید، ادامه مطلب را بخوانید:

به صورت روزانه برنامه‌ریزی کنید و اولویت‌های خود را مشخص نمایید

یکی از مهمترین کارها برای بالابردن بازدهی این است که برای هر روز برنامه‌ها و اولویت‌های مشخصی داشته باشید. به جای آن که منتظر بمانید و ببینید که چه چیزی پیش می‌آید، خودتان زمام امور را دردست گرفته و ضرورت هر کدام از کارها را خودتان تعیین کنید. برای این که درک بهتری از زمان داشته باشید، کارهای روزانه را اولویت‌بندی کنید و بنویسید. این کار در دراز مدت برای شما مفید خواهد بود و از این طریق می‌توانید کارهایی را که موفق به انجامشان نشدید، پیگیری کنید.

یک لیست از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کرده و هنگامی که آنها را به پایان رساندید به خودتان پاداش بدهید

ساختن لیست، یکی از بهترین روش‌ها برای مدیریت زمان و اولویت‌های کاری است؛ با ساختن یک لیست و اختصاص دادن زمان مشخصی به هر کدام از موارد آن، احساس خواهید کرد که توانایی‌های زیادی دارید. پس از انجام هر کدام از کارهای لیست شده، به خودتان با یک میان‌وعده ساده یا یک استراحت کوچک پاداش بدهید تا در ذهن‌تان یک بازخورد مثبت نسبت به انجام کارهای سخت صورت گیرد؛ با این روش انگیزه شما بیشتر خواهد شد!

تمام چیزهایی که حواس‌تان را پرت می‌کند از دور و بر خودتان حذف کنید

تمام چیزهای مزاحم را کنار بگذارید! این کار انگیزه و بازدهی شما را افزایش می‌دهد؛ مثلا اگر در حین انجام کارهای‌تان پیام‌های زیادی از طریق گوشی هوشمند خود دریافت می‌کنید، آن را خاموش کنید؛ با این کار حواس شما پرت نمی‌شود و توجه خودتان را به انجام کار معطوف خواهید کرد و نه تنها بازدهی شما افزایش می‌یابد، بلکه کارهای مورد نظر را با دقت و کیفیت بالاتری به انجام خواهید رساند.

ساعتی از روز را که در آن بازدهی بیشتری دارید، پیدا کنید

کار کردن در ساعتی از روز که در آن بهتر می‌توانید به کار مورد نظرتان بپردازید، روش خوبی برای داشتن بازدهی بیشتر است. قاعده ۲۰-۸۰ می‌گوید که شما تلاش می‌کنید ۸۰ درصد از اولویت کارهای‌تان را در ۲۰ درصد اول روز انجام دهید. به طور کلی اکثر مردم از صبح تا ظهر انرژی بیشتری دارند و به همین دلیل در این زمان، بیشتر کارهای خود را انجام می‌دهند؛ البته بازدهی افراد متفاوت است و کسانی هم هستند که از انجام کار در فاصله زمانی ظهر تا شب لذت می‌برند؛ مهم این است که ساعت‌هایی از شبانه‌روز را که در طول آنها بهتر می‌توانید کار کنید، پیدا کنید.

حال که با روش‌های بالابردن کارایی خود آشنا شدید باید بدانید که مهمترین اصل، داشتن انگیزه و هدف برای بالابردن کارایی و استفاده بهتر از روزهای زندگی است. به نظر شما چه راه‌های دیگری وجود دارد؟!

how-to-be-more-productive-at-work

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH