سنای آمریکا بالاخره به استفاده از بلک‌بری پایان داد

با وجود اوضاع نامناسب بلک‌بری در چند سال اخیر، سنای آمریکا به دلیل امنیت گوشی‌ها و پلتفرم اختصاصی بلک‌بری، همچنان به این کمپانی وفادار بود. اما با توجه به اطلاعات جدید منتشر شده، این نهاد آمریکایی به رابطه طولانی خود با بلک‌بری پایان می‌دهد.

در یادداشتی از Jim Swift، یکی از خبرنگاران، اعلام شد که مجلس سنای آمریکا دیگر از گوشی‌های بلک‌بری که شامل مدل‌ها کلاسیک، پاسپورت، Q10، Z10 و Z30 است، استفاده نخواهد کرد. اما اپراتور ورایزون این مجوز را دریافت کرده که گلکسی S6 (بنا به دلایلی این مجوز برای S7 صادر نشده) و آیفون SE را جایگزین کند.

مسائل امنیتی در دستگاه‌‌های اجرایی و قانون گذاری آمریکا باعث شده بود که برای مدت‌ها سیاست‌ مداران این کشور تنها از گوشی‌های بلک‌بری استفاده کنند. البته برخی از سیاست مداران از این موضوع راضی نبودند، مانند باراک اوباما که همیشه در حسرت آیفون بود و مدتی قبل بالاخره توانست گوشی بلک‌بری خود را کنار بگذارد و از نسخه امن گلکسی S4 استفاده نماید که تاییدیه پنتاگون را دارد و یا هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که خود از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ به عنوان سناتور هم مشغول به کار بوده و در مصاحبه‌ای که سال گذشته داشت عناون کرد که از طرفداران آیفون و آیپد است.

سیستم عامل اختصاصی بلک‌بری مدت‌هاست که پس از فراگیر شدن اندروید و iOS دیگر محبوبیت سابق را ندارد و خود بلک‌بری هم به این نتیجه رسیده و به دنیای اندروید مهاجرت نموده است. برخی شرکت‌های بزرگ مانند فیس‌بوک هم اعلام کرده‌اند که دیگر از پلتفرم BB OS پشتیبانی نمی‌کنند.

از ماه آینده سیاست‌ مداران ساکن واشنگتن و زیر دستان اوباما (به استثنا خود او) می‌توانند از آیفون استفاده کنند.

BlackBerry-Classic-Review-001

1 در مورد “سنای آمریکا بالاخره به استفاده از بلک‌بری پایان داد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH