بررسی اپلیکیشن جاروبرقی تلگرام: دیگر نگران پر شدن حافظه دستگاه خود نباشید!

یکی از مشکلاتی که در طول مدتی استفاده از برنامه‌های پیام رسان و شبکه‌های اجتماعی برای گوشی‌ها پیش می‌آید، کمبود حافظه است. مطالب و فایل‌هایی که به اشتراک گذاشته می‌شوند، با ذخیره بر روی دستگاه شما، پس از مدتی حافظه دستگاه را اشغال می‌کنند و سرعت گوشی شما را به صورت چشمگیری کاهش می‌دهند. در این میان به دلیل پرطرفدار بودن تلگرام در بین ایرانیان، خیلی از افراد ممکن است با این مشکل مواجه شده باشند. گروه فناوری “پارت سیلیکون پاژ” برای کمک به حل این مشکل، نرم‌افزاری با نام “جارو برقی تلگرام” طراحی کرده که تا حد زیادی این مشکل را برطرف می‌کند. در بررسی امروز آی‌تی‌رسان به بررسی این برنامه می‌پردازیم.

با نصب و اجرا نرم‌افزار، صفحه اصلی آن برای شما نمایش داده می‌شود. تب‌هایی که در صفحه اول نمایش داده می‌شوند، به بخش‌های فایل‌های موقت، تصویر، صوتی، ویدیو و فایل‌های گوناگون تقسیم شده‌اند که هر کدام از این بخش‌ها، حاوی فایل‌هایی هستند که در فولدر مربوط به تلگرام در دستگاه شما ذخیره شده است. در پایین هم نموداری دایره‌ای شکل نمایش داده شده که در هر بخش، آن درصدی از حافظه که توسط فایل‌های مختلف اشغال شده نمایش داده می‌شود. پس از حذف فایل‌ها، شما سریع‌تر شدن تلگرام را حس خواهید کرد.

با انتخاب پنجره فایل‌های موقت، لیستی نمایش داده می‌شود که شامل عکس‌ها یا فایل‌های گیفی است که در تلگرام دانلود شده ولی در حافظه اصلی ذخیره نشده است. نکته منفی در این بخش، عدم توانایی در انتخاب فایل‌ها است و شما فقط می‌توانید کل فایل‌ها را به صورت یکجا حذف کنید. اگر می‌خواهید که برخی از تصاویری که در تلگرام دارید حذف نشوند، باید محل آن‌ها را از فولدر تلگرام جا‌به‌جا کنید.

با انتخاب سایر پنجره‌ها یا لمس علامتی که شبیه جارو طراحی شده است، پیامی به شما نمایش داده می‌شود که با تایید آن، فایل‌های ذخیره شده در آن بخش حذف خواهند شد.

بهدشم

از دیگر مشکلاتی که به آن برخورد می‌کنید، این است که فقط محتویات پنجره فایل‌های موقت نمایش داده می‌شود و شما دسترسی به محتویات دیگر پنجره‌ها ندارید.

عمده‌ترین مشکل این نرم افزار، محیط بسیار ساده و امکانات بسیار کم آن است. شما به هیچ عنوان قادر به انتخاب مواردی که می‌خواهید حذف کنید، نیستید و حتی این امکان هم وجود ندارد که محتویات بخش‌های مختلف این نرم‌افزار را مشاهده کرد. همچنین می‌شود به تبلیغات زیاد در این برنامه هم اشاره کرد. با وجود اینکه نرم‌افزار کلا یک صفحه دارد داشتن بخش تبلیغات از نکات منفی کاربری برنامه محسوب می‌شود.

بعد از پاکسازی قسمت عکس‌ها، در ابتدا تصاویر مخاطبان نمایش داده نخواهد شد ولی پس از چندین بار ورود و خروج به تلگرام، این مشکل رفع می‌شود.

به هر حال این نرم‌افزار امکانات به خصوصی برای کاربر خود فراهم نکرده و می‌توان با یک نرم‌افزار مدیریت کننده فایل، همه این کارها را به راحتی و با امکانات بهتر و بیشتر انجام داد. امیدواریم در نسخه‌های بعدی این نرم افزار، امکانات خیلی بیشتری به آن اضافه شود تا کاربران رغبت بیشتری برای نصب برنامه و استفاده از آن را داشته باشند. می‌توانید این اپلیکیشن را از طریق لینک زیر دانلود کنید.

bazar-logo

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH