IFA 2016: از بزرگ‌ترین رویداد فناوری اروپا چه انتظاری داریم؟!

نمایشگاه IFA یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌ها برا معرفی عمومی محصولات الکترونیکی مصرفی است که هر ساله نزدیک به ماه سپتامبر در شهر برلین برگزار می‌شود. این رویداد برای اولین بار در سال ۱۹۲۴ و به عنوان نمایشگاه رادیو آغاز به کار کرد.

در کنار کنگره جهانی موبایل که هر ساله در ماه‌های فوریه-مارس برگزار می‌شود، IFA یکی از بزرگ‌ترین محل‌ها برای معرفی دستگاه‌های جدید است، البته در چند سال اخیر شرکت‌هایی که به معرفی محصولات خود چند روز قبل از آغاز نمایشگاه و در مراسمی مستقل در حاشیه آن تمایل دارند، بیشتر و بیشتر می‌شود.

زمان برگزاری IFA در چه تاریخی است؟

اگر به رفتن به این مراسم علاقه دارید و دوست دارید معرفی جدیدترین گجت‌ها را از نزدیک به تماشا بنشینید و جز اولین کسانی باشید که آن‌ها را تست می‌کنند، باید بگوییم که IFA 2016 بین روزهای ۲ تا ۷ سپتامبر، با چند نشست خبری پیش از آغاز به کار رسمی برگزار خواهد شد. بنابراین برای دیدن دستگاه‌های جدیدی که رونمایی می‌شوند باید چشم به روزهای ۳۱ آگوست و ۱ سپتامبر داشته باشیم.

این رویداد هرساله در مجموعه Messe برلین که محل برگزاری نمایشگاه‌هاست و در انتهای غرب شهر قرار دارد،‌ در جریان است، اما امسال IFA Global Markets در محل دیگری در ایستگاه برلین در Gleisdreieck بین روزهای چهارم تا هفتم سپتامبر هم برگزار می‌شود.

ورود برای عموم مردم آزاد است و اگر بلیت‌ها از قبل رزرو شود قیمت بلیت یک روزه ۳۹ و بلیت دو روزه ۵۶ یورو خواهد بود، اما اگر حضوری و در جریان نمایشگاه خریداری شوند قیمت به ۴۹ یورو برای یک روز و ۷۲ یورو برای دو روز تغییر می‌کند. پیش خرید بلیت‌ها تا ۱۵ جولای امکان پذیر است.

سامسونگ در IFA 2016

gear-s2

اگر گمان می‌کنید که سامسونگ طبق معمول گذشته گلکسی نوت جدیدش را در این نمایشگاه معرفی خواهد کرد، باید بگوییم که سخت در اشتباهید! گلکسی نوت ۷ پیش از برگزاری IFA رونمایی می‌شود، اما این به معنی دست خالی بودن سامسونگ در نمایشگاه امسال نخواهد بود.

انتظار داریم که در غرفه سامسونگ شاهد حضور جانشین ساعت هوشمند مجبوب Gear S2 باشیم که احتمالا بر اساس آن چه تا به حال افشا شده، Gear S3 نام دارد. همچنین امید داریم چند ابزار پوشیدنی دیگر که مبتنی بر سیستم عامل تایزن این شرکت هستند را هم در IFA 2016 ببینیم.

ممکن است چند تبلت و گوشی هوشمند میان‌رده از سامسونگ هم معرفی شوند که البته تا به حال اطلاعاتی از گوشی جدید منتشر نشده است، عضو دیگر خانواده Gear سامسونگ احتمالا نسخه به روز شده هدست Gear VR است که به پورت USB نوع C مجهز است که اگر در ماه آگوست و به همراه نوت ۷ معرفی نشود، در این نمایشگاه در دید عموم قرار می‌گیرد.

ال‌جی در IFA 2016

lg-v10-1

این شرکت کره‌ای سال گذشته مدل لوکسی از ساعت G Watch Urbane خود را که با طلا تزیین شده بود به آلمان آورد. امسال ممکن است یک گجت پوشیدنی جدید از کره‌ای‌ها در IFA معرفی شود اما هنوز هیچ اطلاعی از آن در خبرها منتشر نشده. ماژول‌ها یا همان دوستان جدید برای پرچم‌دار این شرکت، ال‌جی G5 هم از محصولات دیگری است که امیدواریم شاهد آن باشیم، به ویژه یک اسپیکر و کنترلر بازی!

سال گذشته ال‌جی در این نمایشگاه هیچ برنامه خاصی برای بخش گوشی‌های هوشمندش تدارک ندیده بود، چون مشغول آماده کردن خود برای معرفی گوشی V10 در ماه اکتبر بود. با این وجود، امیدواریم بتوانیم نسل جدید این گوشی را که احتمالا V11 نام دارد، در IFA 2016 ببینیم.

هوآوی در IFA 2016

huawei-ascend-mate-7-dual-sim-8-e1438676973191

در IFA 2015 هوآوی ساعت هوشمند خود با نام Huawei Watch را معرفی کرد که با بدنه باریک و طراحی و ظاهر زیبا همه را مجذوب خود کرد. طراح این ساعت هوشمند اعلام کرده که مشغول کار هستند و ممکن است هوآوی واچ ۲ را در نمایشگاه امسال معرفی کنند.

به نظر می‌رسد نسل جدید خانواده میت، یا همان میت ۹ در کنفرانس هوآوی در روز اول سپتامبر معرفی شود. سال قبل گوشی میت S هم در نمایشگاه IFA معرفی شد که از سنسور تشخیص اثر انگشت آن برای حرکت در بین منوها هم استفاده می‌شد و صفحه نمایش آن در نسخه ۱۲۸ گیگابایتی مجهز به فورس تاچ بود و شاید امسال هوآوی میت S2 را در برلین رونمایی کند.

شیائومی در IFA 2016

Redmi-Note-2-04

شیائومی در حال تست نسل دوم Mi Note است که احتمالا در همین نمایشگاه معرفی می‌شود. علاوه بر این یکی از بنیان گذاران این شرکت، چند روز قبل اعلام کرد که امسال شیائومی یک اسمارت فون ۶۰۰ دلاری را معرفی خواهد کرد و در حال حاضر همه نگاه‌ها به سمت نسخه‌ای از Mi Note 2 با مشخصات یک پرچم‌دار است. به غیر از این هیچ احتمال دیگری از معرفی محصول جدید از این شرکت به ذهن نمی‌رسد!

سونی در IFA 2016

Xperia-X-Performance

در دسامبر ۲۰۱۶ سونی یک رویداد موسوم به Playstation Experience را برگزار می‌کند، بنابراین گامن نمی‌کنیم شانس دیدن هدست واقعیت مجازی Playstation VR را در IFA داشته باشیم. سونی در نمایشگاه پارسال خانواده اکسپریا Z5 را به نمایش گذاشت، اما از آن‌جا که به طور ناگهانی و در حالی که هیچ کس انتظارش را نداشت، در کنگره جهانی موبایل سری اکسپریا X را معرفی و آن‌ها را جایگزین خانواده اکسپریا Z کرد، برنامه امسال سونی برای معرفی گوشی‌های جدید در برلین هنوز قابل پیش‌بینی نیست.

اچ‌تی‌سی در IFA 2016

Vive-Shadow_turntable

با وجود سریال مشکلات مالی این شرکت تایوانی و تمرکز آن بر بخش جدید واقعیت مجازی، احتمالا چیز خاصی از اچ‌تی‌سی در IFA نخواهیم دید، تنها شاید چند مدل از سری دیزایر و یا باترفلای جدید یا نسخه جدید دوربین Re و شاید یک ابزار سلامتی. اما با وجود HTC 10 مطمئن هستیم که قرار نیست پرچم‌دار جدیدی معرفی شود.

تاریخ معرفی ساعت هوشمند این شرکت هم برای چندین بار متوالی به تعویق افتاد و با توجه به این که این پروسه تا این حد طولانی شده و این شرکت هم وضع مالی نابه‌سامانی دارد، شاید بهتر باشد قید ساعت هوشمند را بزند.

موتورولا/لنوو در IFA 2016

New-Motorola-Moto-360-2015-(1)

با در نظر گرفتن این که موتورولا سال گذشته گوشی‌های خود را پس از نمایشگاه IFA معرفی نمود، اطمینان نداریم که امسال هم شاهد معرفی رسمی گوشی‌های این شرکت زیر مجموعه لنوو باشیم. به علاوه این شرکت به تازگی گوشی‌های سری موتو Z و موتو G را معرفی کرده است.

اما با توجه به این که این شرکت با بخش موبایل لنوو ادغام شده، شاید امسال لنوو برنامه را تغییر دهد و نسل جدید ساعت هوشمند موتو ۳۶۰ و یا موتو اسپورت و همچنین ماژول‌های Moto Mods را به IFA 2016 بیاورد.

لنوو هم به تازگی در کنفرانس خود موسوم به TechWorld گوشی‌های جدیدی از جمله میان‌رده‌های سری Vibe و اولین گوشی مبتنی بر پروژه تانگو گوگل را معرفی کرد که PHAB2 Pro نام دارد. در کنار اسمارت فون‌ها، این شرکت چینی از تبلت‌ها و محصولات جالب دیگری هم رونمایی کرد، مانند رده جدید تبلت‌های یوگا، یک تبلت با صفحه نمایش تا شونده و گوشی هوشمندی که دور مچ دست بسته می‌شود و البته به این زودی به بازار نمی‌‌آید. با همه این تفاسیر اما، لنوو برای روز ۳۱ آگوست دعوت‌نامه‌هایی را برای مراسم خبری‌اش فرستاده است.

ایسوس در IFA 2016

 

nexus2cee_ASUS-ZenWatch-2_Gunmetal_Metalic-329x329

ایسوس سال گذشته دست پر به آلمان آمده بود و در غرفه این شرکت شاهد حضور ZenWatch 2، زن‌فون زوم و زن‌فون مکس بودیم. سال قبل ایسوس نسخه‌های اصلی زن‌فون را در نمایشگاه CES لاس وگاس و امسال کامپیوتکس تایوان معرفی می‌کرد. بنابراین امسال تنها شاهد نسخه‌های جدیدی از زن‌فون ۳ و یا ساعت زن‌واچ ۳ هستیم.

2 در مورد “IFA 2016: از بزرگ‌ترین رویداد فناوری اروپا چه انتظاری داریم؟!”

    1. در متن اشاره کردیم احتمالا کمپانی‌ها در حاشیه نمایشگاه و از ۳۱ آگوست کنفرانس دارن، بنابراین از ۱۰ شهریور باید منتظر حواشی IFA باشیم و خود نمایشگاه هم به طور رسمی از ۱۲ شهریور شروع میشه و تا هفدهم ادامه داره.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH