انویدیا کارت گرافیک ۲۴۹ دلاری GTX 1060 را برای رقابت با AMD RX480 معرفی کرد

ماه پیش AMD کارت گرافیک RX480 را معرفی و به بازار عرضه کرد که بر اساس بررسی‌ها، در لیست بهترین کارت گرافیک‌ها در محدوده قیمتی ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار قرار گرفت. انوبدیا برای جبران این کار، زودتر از برنامه‌ریزی خود، GTX 1060 را معرفی کرد که نمونه ضعیف‌شده دو کارت گرافیک قدرتمند GTX 1080 و GTX 1070 است و هزینه کمتری را از شما طلب می‌کند.

علاوه بر قیمت مناسب، در این مدل از معماری پاسکال همانند ۱۰۸۰ و ۱۰۷۰ استفاده شده که از معماری مورد استفاده در GTX980 جدیدتر، کم‌مصرف‌تر و ارزان‌تر است. این تکنولوژی علاوه بر خالی نکردن جیب شما، امکان استفاده از واقعیت مجازی را نیز تضمین می‌کند، این دو ویژگی آن را به کارتی مورد علاقه همه تبدیل می‌کند. GTX 1060 با فناوری ۱۶ نانومتری و FinFET ساخته شده و ۱۲۸۰ هسته CUDA (نصف هسته‌های GTX 1080) دارد. از دیگر مشخصات فنی آن می‌توان به فرکانس ۱.۷ گیگاهرتزی در حالت افزایشی (Boost)، وجود ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR5، رابطه حافظه ۱۹۲ بیتی، توان حرارتی ۱۲۰ وات، پورت DVI ،HDMI و ۳ عدد دیسپلی پورت اشاره کرد.

GeForce_GTX_1060 1

یکی از مواردی که در نگاه اول کاملا محسوس است، برد کوچکتر آن در مقایسه با دیگر کارت‌های سری ۱۰۰۰ است. طول خنک‌کننده مرجع آن به ۱۰ اینچ می‌رسد که این امکان را به شرکا انویدیا می‌دهد تا از سیستم خنک‌کننده مخصوص خود استفاده کنند، مانند سیستم خنک‌کننده همراه با مایع و … .
GeForce_GTX_1060_Back

قضاوت در مورد GTX 1060 سخت است، چون باید بعد از عرضه مورد بررسی قرار گیرد و جواب خود را پس دهد. ما می‌توانیم بر اساس اطلاعات و اعداد مشخص شده کارایی آن را در بازی‌ها حدس بزنیم، اما برای دیدن رقابت میان آن و RX480 باید مقادیری صبر کنیم. انویدیا این کارت گرافیک را در ۱۹ جولای با قیمت ۲۴۹ دلار در سراسر جهان عرضه می‌کند. قیمت مدل‌های سفارشی آن ۲۹۹ خواهد بود.

GeForce_GTX_1060

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH