نگاهی به لپ‌تاپ HP Spectre 13: زیبا و پرقدرت!

امروزه شرکت‌های مختلف تولیدکننده لپ‌تاپ سعی می‌کنند تا در ساخت آن‌ها باریکی و ظرافت را بیش از همه موارد در نظر بگیرند و توجه مشتریان خود را جلب نمایند. HP Spectre 13 جدیدترین لپ‌تاپی است که می‌توان آن را در دسته فوق باریک‌ها قرار داد. کاربران نیز بر حسب امتیازاتی که به عملکرد آن داده‌اند، این لپ‌تاپ را یک سر و گردن از حریفان خود بالاتر دانسته‌اند.

بخش پایینی بدنه این لپ‌تاپ از جنس فیبر کربن بوده و در قسمت بالا از آلومینیوم استفاده شده‌ است. باریکی Spectre 13 به اندازه ۱۰.۴mm است که با توجه به پورت‌ها، سیستم خنک‌کننده و صفحه لمسی آن بسیار نازک است.

۱در بخش پورت‌ها، ۳ درگاه USB-C برای پشتیبانی از نرخ داده‌ای ۴۰gbs، یو‌اس‌بی نسل۳ و یک جک هدفون در نظر گرفته‌ شده‌است، اما هیچ‌گونه پورت یو‌اس‌بی معمولی، درگاه اترنت و خروجی ویدیویی مانند میکرو HDMI روی آن دیده‌ نمی‌شود.

اچ‌پی برای این لپ‌تاپ از پردازنده Core i7-6500U استفاده نموده‌ است و سعی نکرده تا با توجه به طراحی آن از چیپ‌های سری Core m مانند آنچه که در مک‌بوک می‌بینیم بهره‌مند شود. از آنجایی که هیچ فضایی برای به کارگیری فن‌های معمولی وجود نداشته‌، شرکت از سیستم خنک‌کننده پرفشار که باعث ایجاد خلا در اطراف اجزای دا‌‌غ‌تر می‌شود، استفاده نموده‌ است.

۲تنها چیزی که اچ‌پی نتوانسته آن را مهندسی کند پنل لمسی نازک Spectre 13 است که نسبتا غیر معمول به نظر می‌آید، چرا که برای یک لپ‌تاپ حرفه‌ای مجهز به ویندوز ۱۰، صفحه غیر لمسی عادی نیست. طبق گفته سازندگان، آنها نمی‌توانستند در کنار طراحی باریک آن سیستم لمسی را هم تعبیه کنند، بنابراین شما با نمایشگر Full HD IPS رو به رو می‌شوید که هیچ پاسخی به لمس انگشتان‌تان نخواهد داد.

۵سیستم صوتی آن مانند قبل توسط Bang & Olufsen طراحی شده‌ و می‌توان بلندگوها را تا حد زیادی تنظیم و پیکربندی نمود، اما صدای متوسط این لپ‌تاپ کمی پایین‌تر از حد معمول است و نباید انتظار زیادی از بیس آن داشت.

با وجود اینکه کل ضخامت این لپ‌تاپ تنها به ۱۰.۴mm می‌رسد، با این حال برای صفحه‌کلید آن فضای زیادی در نظر گرفته شده‌ است و تایپیست‌ها می‌توانند با همان حالت و عادت همیشگی خود از آن استفاده کنند.

عدم وجود صفحه‌لمسی باعث شده تا ترک پد Spectre 13 اهمیت بالایی پیدا کند. هنگام کار با این قسمت هیچ پرش، افت سرعت یا مشکل دیگری با مکان‌نما نخواهید داشت و این در حالی است که بسیاری از لپ‌تاپ‌های ویندوزی این مسایل را با خود دارند.

۶اچ‌پی به همراه این دستگاه یک پایه ارایه می‌کند که می‌توان به وسیله آن دو نمایشگر ۴K را با یک لپ‌تاپ در اختیار داشت. این قابلیت مفید و موثر خواهد بود، زیرا پنل ۱۳.۳ اینچی آن هرچند که درخشان بوده و کنتراست و رنگ مناسبی دارد، اما فاقد پیکسل‌هایی است که مک‌بوک برای نمایش متن و گرافیک‌ روان از آن استفاده می‌کند. Spectre 13 را می‌توان با هر دستگاهی که از پورت USB-C استفاده می‌کند شارژ کرد.

با توجه به تاکید بر استفاده از چیپ‌های قدرتمند اینتل، به نظر می‌رسد که Spectre 13 در بخش کارایی و اجرا شما را نگران نمی‌کند. مدل بررسی شده از تراشه Core i7 به همراه ۸GB حافظه اصلی و ۲۵۶GB حافظه ذخیره‌سازی SSD بهره می‌برد و برای خرید آن باید ۱۲۵۰ دلار هزینه کنید و در صورتی که به دو برابر حافظه SSD ذکر شده احتیاج داشته باشید قیمت آن به ۱۵۰۰ دلار نیز می‌رسد.

۷۷بر حسب نیازهای معمول یک کاربر، مشکل خاصی برای کاربردهایی مانند تب‌های زیاد مرورگر، پردازش متن و مواردی از این دست نخواهید داشت. همچنین وظایف سنگینی مثل رندرینگ و پردازش ویدیویی با این لپ‌تاپ به راحتی صورت می‌گیرد.

موضوع مهم دیگری که برای یک لپ‌تاپ همیشه مطرح می‌شود عمر باتری آن است. اچ‌پی ادعا می‌کند که این لپ‌تاپ می‌تواند تا ۹ ساعت و ۴۵ دقیقه دوام بیاود. در این تست از روش‌‌های سنتی (که معمولا شامل غیرفعال‌سازی قابلیت‌های صرفه‌جویی در نیرو می‌شود) استفاده نشده تا روی نتیجه تاثیر نادرست نگذارد. با این حال، تصور ما بر این است که Spectre 13 نمی‌تواند هنگام پخش ویدیوی آنلاین از طریق وای‌فای، بیش از دو ساعت کار کند، اما برای استفاده‌های معمول و روزمره این مقدار تا ۵ الی ۶ ساعت و حتی کمی بیشتر نیز متغیر است.

Spectre 13 لپ‌تاپی است که بدون تاثیرپذیری در افزایش اندازه می‌توان آن را تا مدت طولانی حمل نمود. بهتر بود که برای این لپ‌تاپ قابلیت نمایشگر لمسی هم اضافه می‌شد اما با توجه به ظرافت طراحی آن قطعا امکان‌پذیر نبوده‌ است. اگر به لپ‌تاپی نیاز دارید که از قابلیت‌ حمل بالایی برخوردار باشد، Spectre 13 مدل ایده‌آلی برای شما خواهد بود.

4 در مورد “نگاهی به لپ‌تاپ HP Spectre 13: زیبا و پرقدرت!”

  1. با سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم این لپ تاپ برای کارای مهندسی و کار با نرم افزار اتوکد مناسبه؟؟یعنی بعد مدتی تیک نمیندازه و هنگ نمیکنه؟
    ممنون اگه جواب بدید

  2. سلام ممنونم از سایت خوبتون
    به نظر شما لپ تاپ جدید ایسوس زنبوک ۳ خوبه یا اچ پی اسپکتر ؟؟؟ کدام برند برتره ؟؟

  3. سلام آقای مروتی
    خسته نباشید
    یه راهنمایی ازتون میخواستم
    لپ تاپ با قیمت ۲.۵۰۰۰۰۰تا۳۲۰۰۰۰۰
    چه چیزی رو پیشنهاد میکنید؟
    ممنون میشم اگه جواب بدین
    با تشکر از شما و سایت آی تی رسان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH