بررسی بازی هی تاکسی: تجربه رانندگی در تهران این بار با تاکسی!

موتوری، نام بازی مفرحی است که استدیو گلیم‌گیمز آنرا طراحی و عرضه کرده بود که در میان کاربران، به دلیل دیالوگ‌های جالبی که در آن استفاده می‌شد، محبوبیت پیدا کرده بود. حال این استدیو، با حفظ همان سبک و سیاق گذشته و با چاشنی خلاقیت و نوآوری، بازی “هی‌تاکسی” را ساخته است. استفاده از شخصیت‌هایی با چهره‌های بامزه و آهنگ‌های قدیمی، هی‌تاکسی را به بازی تبدیل کرده است که می‌تواند با طراحی جالبش شما را سرگرم کند. امروز در آی‌تی‌رسان، قصد بررسی این بازی را داریم تا با ویژگی‌های آن به طور کامل آشنا شویم و ببینیم که گلیم‌گیمز چه چیزی را برای طرفدارانش آماده کرده است.

۱

پس از نصب و اجرا بازی، اولین چیزی که توجه شما را به خودش جلب خواهد کرد، موسیقی شادی است که پخش می‌شود. حال و هوای تهران قدیم با این موسیقی کاملا برای گیمر تداعی می‌شود. اما برخلاف موتوری، کل فضای بازی در تهران قدیم به سر نمی‌برد. این موضوع را می‌توان از پوشش و طرز صحبت مردمی که در شهر حضور دارند و طراحی گرافیکی بازی به سادگی متوجه شد. در ابتدای بازی، پس از اینکه نامی برای خود انتخاب کردید، با راننده‌ای که شما مسئولیت کنترل او را بر عهده دارید، آشنا خواهید شد. از تیپ و ظاهر راننده، می‌توان دریافت که با شخصیتی لوتی مرام و با ادبیاتی کوچه بازاری مواجه هستید. این کار به طور قطع تجربه گلیم‌گیمز از بازی موتوری بوده تا گیمرهایی که این ویژگی را در موتوری دوست داشتند، آن را در هی‌تاکسی هم تجربه کنند. برای اینکه با نحوه بازی و فضای آن آشنایی اولیه پیدا کنید، پس از اولین ورود، وارد بخش آموزش بازی خواهید شد.

۲

فضای گرافیکی بازی، شامل یک خیابان ۴ لاینه است که شما باید تاکسی خود را در آن مسیرها کنترل کنید. مسافرها ممکن است در هر ۴ مسیر قرار داشته یاشند و شما باید در محلی که برای هر مسافر مشخص شده است، توقف کنید و آن‌ها را سوار کنید و تا مسیری که می‌خواهند، برسانید. برای پیاده کردن مسافران هم محدوده‌ای طراحی شده که اگر مسافر را در قسمت سبز پیاده کنید، بیشترین پول را دریافت خواهید کرد. در حین طی کردن مسیر، چالش‌هایی برای راننده طراحی شده است که باید به آن‌ها توجه کنید. به عنوان مثال، محدوده‌هایی هستند که بوق زدن و یا توقف کردن در آن‌ها ممنوع است که اگر این موارد را رعایت نکنید، جریمه خواهید شد. همچنین باید به رنگ چراغ‌های راهنمایی و رانندگی هم دقت داشته باشید چرا که عبور از هر چراغ قرمز، ۵۰ سکه از شما کسر خواهد کرد. علاوه بر موسیقی، دیالوگ‌های افرادی که در خیابان هستند هم جالب است. در این بازی، شخصیت‌هایی مانند پیرزن، آقای کارمند و… ساخته شده‌اند که به تناسب شخصیت و ظاهرشان، ادبیات خاص خود را دارند.

از دیگر ویژگی‌هایی که در این بازی گنجانده شده، این است که هر چقدر شما رانندگی بهتری داشته باشید، به مراتب در مخارج خود صرفه جویی خواهید کرد. بدین ترتیب که شما نیازمند این هستید که ماشین خود را تعمیر کرده و بخش‌هایی مانند موتور، لنت، شمع و ترمز را مدام بررسی کنید تا مشکلی برای رانندگی شما پیش نیاید. استارت‌های طولانی یا ترمزهای ضعیف، می‌تواند برای شما در طول بازی مشکل‌ساز باشد که با تعمیر آن‌ها، لذت بیشتری از رانندگی خواهید برد. همچنین باید سعی کنید در زمانی که ماشین امداد به شما هشدار می‌دهد، راه را برای او باز کرده و حتی‌الامکان از روی دست اندازها با سرعت کمی عبور کنید تا آسیبی به ماشین شما وارد نشود.

۴

از دیگر بخش‌هایی که در بازی قرار دارد، فروشگاه است. در این قسمت، شما می‌توانید برای خود ماشین تازه‌ای بخرید و از بین شخصیت‌هایی که به عنوان راننده طراحی شده‌اند، بسته به مهارت رانندگی‌ آن‌ها، یکی را انتخاب کنید. همچنین اگر علاقه به اسپورت کردن ماشین دارید، می‌توانید با خریدن سپر و بال عقب و لاستیک، هم تاکسی زیباتری داشته باشید و هم به این وسیله، پول بیشتری از مسافران‌تان دریافت کنید. بوق، نوار کاست و تعمیرگاه، از دیگر بخش‌های فروشگاه است که قادر هستید از امکانات موجود در هر بخش استفاده کنید.

۳

هر چه پیشرفت بیشتری در بازی داشته باشید، لقب‌هایی که به شما خطاب می‌شود، تغییر خواهد کرد و می‌توانید با اتصال به اینترنت، رتبه خود را در میان سایر افرادی که لقب مشابه شما را دارند، مشاهده کنید. اگر می‌خواهید که امکانات بازی را سریع‌تر کسب کنید، می‌توانید با پرداخت درون برنامه‌ای و خرید سکه، این کار را انجام دهید.

هدف از این بازی صرفا سرگرمی است و در کل، داستان خاصی ندارد و پس از مدتی، طراحی خیابان‌های آن برای شما تکراری و خسته کننده خواهد بود. از طرفی برخی موارد مانند بوق، کاربرد خاصی ندارند و فقط باعث می‌شوند که ماشین جلویی سریع‌تر حرکت کند. برخی مشکلات گرافیکی و سرعت پایین جابه‌جایی بین مسیرها، از دیگر مشکلات بازی است که امیدواریم در آپدیت‌های آینده، توسط استدیو گلیم گیمز برطرف گردد و شاهد این باشیم که علاقه‌مندان به این سبک بازی‌ها، بیش از پیش جذب آن شوند.

می‌توانید هی‌تاکسی را از کافه بازار دانلود کرده و از بازی کردن با آن لذت ببرید.

bazar-logo-1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH