کت چرمی و بد بوی آلبرت انیشتین به مبلغ ۱۵۰ هزار دلار فروخته شد!

بی‌شک آلبرت انیشتین بزر‌گ‌ترین فیزیک‌دان نظری در طول تاریخ است. کارهای او درباره نظریه نسبیت عام، حتی تا امروز هم توسط سایر دانشمندان ادامه داده می‌شود، با وجود این که بیش از ۶۰ سال از مرگ او (۱۹۵۵) می‌گذرد. خیلی از ما نتوانستیم این دانشمند بزرگ را در طول حیاتش ملاقات کنیم، اما هستند کسانی که به این کار بسیار علاقه دارند و حتی لباس‌های او را می‌خرند.

حراجی کریستی یک کت چرمی Levi Strauss متعلق به آلبرت انیشتین را حراج کرده است که البته گفته می‌شود به دلیل این که انیشتین اغلب این کت را می‌پوشیده، بوی بسیار بدی می‌دهد.

به نظر می‌رسد انیشتین این کت را در اواسط دهه ۱۹۳۰، هنگامی که از آلمان به آمریکا مهاجرت کرده بود، خریده است و بیشتر اوقات آن را به تن داشته.

لئوپولد اینفد، یکی از دانشمندانی که در پرینستون با انیشتین همکاری می‌کرد، در خاطراتش به این موضوع اشاره نموده که انیتشتین به داشتن مواد به صورت خام و طبیعی آن علاقه داشت و حتی موهای خود را هم بلند می‌کرد تا مدام به آرایشگاه نرود و این که ” برای سال‌ها از یک کت چرمی استفاده می‌کرد”. کتی که حالا در مزایده کریستی به فروش رسیده است.

این کت در این مزایده به مبلغ ۱۴۴.۴۲۴ هزار دلار به فروش رسید اما مشخص نیست که آیا قرار است به موزه برود یا در یک کلکسیون خصوصی قرار داده شود.

einstein-jacket-sold

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH