راه حل اپل برای رفع بزرگترین مشکلات Apple Music

اپل در حال بررسی یکی از بزرگترین مشکلات کاربران سرویس موسیقی خود است، کاربران در رابطه با نحوه انطباق مجموعه موسیقی خود با مجموعه آنلاین موجود در iCloud به اپل شکایت کرده‌اند. این شرکت در حال جایگزینی روش قبلی خود با تکنولوژی انگشت‌نگاری صوتی است که انجام این کار، باعث انطباق دقیق‌تر و عدم استفاده اپل از DRM برای تطبیق مجموعه موسیقی شخصی با نمونه آنلاین می‌شود.

اگر شما در گذشته به طور اتفاقی یک آهنگ یا آلبوم را از سیستم مک خود پاک می‌کردید، امکان دانلود دوباره آن را از iCloud داشتید ولی این دانلود دوباره شامل قانون کپی رایت می‌شد، اما با استفاده از تکنولوژی جدید دیگر آهنگ‌های دوباره دانلود شده شامل قانون کپی رایت نخواهند شد که به نفع کاربران خواهد بود. علاوه بر این، تکنولوژی تطبیق موسیقی اپل نیز بهبود یافته است و یکی از قابلیت‌های تبلیغی آن، اجازه دادن به کاربران برای گوش دادن به آهنگ‌های موجود در گوشی خود و نمونه اشتراکی آن‌ها در iCloud است که البته همیشه درست عمل نمی‌کند.

در گذشته سرویس موسیقی اپل از فراداده (metadata) استفاده می‌کرد که نتیجه آن، عدم انطباق درست موسیقی‌ها بود. جیم دارلیمپل در بلاگ خود می‌گوید که برخی از کاربران، انطباق نسخه زنده یک موسیقی با نسخه ضبط شده آن در استودیو را مشاهده کرده بودند که علت استفاده اپل از فراداده بود. نکته عجیب این ماجرا، استفاده اپل از تکنولوژی بهتر و جدیدتر در سرویس تطبیق iTunes خود است. این سرویس برای هر سال ۲۵ دلار هزینه از کاربران به‌عنوان جایگزینی برای سرویس موسیقی درخواست می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا موسیقی شخصی خود را (بدون درنظر گرفتن نحوه ذخیره‌سازی) با Cloud همگام کنند. این سرویس جایگزین، برخلاف استفاده Apple Music از فراداده، از تکنولوزی انگشت‌نگاری صوتی برای فرایند تطبیق خود استفاده می‌کند که دقیقتر است.

نحوه عملکرد آن بدین شکل است که این تکنولوژی فایل‌های ذخیره شده در دستگاه شما را با ۴۳ میلیون آهنگ موجود در iTunes مقایسه می‌کند و اگر فایل‌های شما نمونه یکسانی در iTunes نداشته باشد، آن‌ها را به cloud اضافه می‌کند، با انجام این‌ کار صرفه‌جویی زیادی در زمان صورت می‌گیرد. در هر روز، اپل ۱ تا ۲ درصد کاربران خود را به این تکنولوژی منتقل می‌کند و به گفته دارلیمپل، این فرایند هنوز تمام نشده است. کاربرانی که به این تکنولوژی جدید منتقل شوند در ستون وضعیت iCloud خود کلمه “تطبیق یافته” را خواهند دید. افرادی که قبلا هم در سرویس تطبیق iTunes و هم در سرویس موسیقی اپل عضو شده‌ بودند، قادر به لغو عضویت خود از تطبیق iTunes بدون نگرانی برای از دست دادن تکنولوژی جدید انگشت‌نگاری صوتی هستند.

Apple Music Service

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH