پتنت جدید سامسونگ از گوشی‌های هوشمند انعطاف‌پذیر با بازوی مصنوعی خبر می‌دهد

در چند سال اخیر شرکت سامسونگ به طور جدی بر فناوری گجت‌های انعطاف پذیر تمرکز داشته تا جایی که حتی تعدادی از خطوط تولید LCD خود را با خط تولید صفحات OLED منعطف جایگزین کرده است. به نظر می‌رسد تمامی این تلاش‌ها برای تولید یک گوشی‌ هوشمند منعطف و خم شونده در آینده نزدیک است.

تعدادی از پتنت‌های سامسونگ که به تازگی منتشر شده‌اند، به یک اسمارت فون تاشونده اشاره دارند که نه تنها خم می‌شود، بلکه به وسیله یک لولا مانند لولاهایی که در لپ‌تاپ‌ها شاهد هستیم می‌تواند هنگام خم شدن به طور ثابت روی سطوح قرار بگیرد. البته این ویژگی به لطف مجموعه‌ای از صفحات و الکترودها که یک نظام عضلانی مصنوعی را شکل می‌دهند، امکان پذیر شده است.

یکی از این پتنت‌ها که “panel support member” نامیده می‌شود، یک صفحه منعطف را نشان می‌دهد که از مجموعه‌ای از پنل‌های الکترو مغناطیس و سیم‌های ریز و محکم بین آن‌ها تشکیل شده است. این ساختار به نوعی عضله مصنوعی تولید کرده و این مجموعه را قادر می‌سازد تا به هر شکلی درآید. با پشتیبانی این مجموعه از صفحات منعطف OLED به عنوان نمایشگر اصلی، می‌توان ابزارهایی مانند تلفن‌های تاشو که به تلفن‌های بزرگتر یا تبلت‌ها تبدیل می‌شوند، یا تبلت‌های تاشو که به گوشی تبدیل می‌شوند را تولید کرد. حتی می‌توان این تبلت‌ها را به گونه‌ای تا کرد که لپ‌تاپی در ابعاد یک پاکت نامه ایجاد شود.

پتنت مورد بحث یک صفحه نمایش انعطاف پذیر را توصیف می‌کند که در وسط آن بخش محکمی قرار گرفته و امکان تا کردن و شکل دادن به ابزار مورد نظر و تبدیل آن به گوشی، تبلت و یا لپ‌تاپ را آسان‌تر می‌کند. اجزای این مجموعه هم مانند پنل‌های OLED منعطف سامسونگ بسیار باریک هستند و دست طراح را در تولید و استفاده از این مجموعه باز می‌گذارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH