راهنمای بازی پوکمون گو: هر چیزی که در بازی به آن احتیاج خواهید داشت!

بازی پوکمون گو، امروزه شهرت زیادی پیدا کرده است و بسیاری از افراد در کوچه و خیابان و یا حتی محل کار خود، مشغول یافتن کاراکترهای بازی هستند که در سطح شهر و سایر مکان‌ها پراکنده شده‌اند. در این مقاله سعی داریم شما را بیشتر با این موضوع آشنا کنیم و نحوه بازی کردن را به شما آموزش دهیم.

پوکمون گو چیست؟

پوکمون گو، یک بازی ویدیویی است که در دنیای واقعی اتفاق می‌افتد و شما باید در مکان‌های مختلف به دنبال کاراکترهای جذاب این بازی بگردید و آن‌ها را پیدا کنید.

این بازی به شکل بسیار عجیبی طرفدار پیدا کرده و تنها در ۴ روز پس از عرضه آن بر روی iTunes اپل توانست به رتبه یک بازی‌ها رایگان در این مارکت برسد. اگر شما تازه به جمع کسانی که این بازی را انجام می‌دهند پیوسته‌اید، می‌توانید با این مقاله بیشتر با آن آشنا شوید.

چرا مردم به این بازی این‌قدر علاقه نشان دادند؟!

۲۰-years-aus-pokemon

اگر به یاد داشته باشید، در دهه ۹۰ میلادی کودکان در دستگاه‌هایی با نام Game Boy بازی پوکمان را انجام می‌دادند. همچنین در آن زمان، انیمیشن‌های پوکمان هم بسیار طرفدار داشتند و حتی خیلی از بچه‌ها، کارت‌های بازی شخصیت‌های پوکمان را به همراه خود به مدرسه می‌بردند و در ساعت‌های بیکاری به بازی با آن‌ها مشغول می‌شدند. حال نسخه جدید این بازی، توانسته خاطرات افرادی که زمانی از دوستداران پوکمان بودند را زنده کند و این، یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت این بازی در میان مردم است.

کلمه Pokemon در اصل کوتاه شده عبارت pocket monster به معنای هیولای جیبی است. البته در واقعیت، شخصیت‌های کارتونی این بازی، شباهت زیادی به هیولا ندارند و بسیار بامزه و جالب ساخته شده‌اند. بهتر است نگاهی بیندازیم به سوالات متداول کاربران در مورد این بازی! شاید شما هم سوالی مشابه با این سوالات را در ذهن خود داشته باشید و بتوانید پاسخ خود را از این طریق دریافت کنید. پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

پوکمون گو در چه کشورهایی قابل دسترس است؟

طبق اعلام شرکت سازنده، کاربران در ۳۵ کشور دنیا می‌توانند از این بازی استفاده کنند.

چرا در برخی مواقع، بازی اجرا نمی‌شود؟

متاسفانه باید گفت که سرورهای این بازی سرعت بالایی ندارند و شاید بتوان دلیل آن را این‌گونه بیان کرد که شرکت سازنده بازی، انتظار چنین تقاضای بالایی را برای این بازی نداشته است. حتی نینتندو پس از مواجه با محبوبیت پوکمون‌ها در میان مردم، راه اندازی این بازی در برخی کشورها را به تعویق انداخت تا با این روش، بتواند زمانی فراهم کند تا سرورهایش را تقویت کند.

چرا من نمی‌توانم نام خودم را به عنوان نام شخصیتی که می‌سازم، قرار دهم؟

بخشی که به عنوان نام وارد می‌کنید، می‌تواند به صورت دلخواه انتخاب شود ولی از طرفی چون این بازی طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است، خب طبیعی است که نامی که شما به آن علاقه دارید، ممکن است قبلا استفاده شده باشد و شما مجبور باشید نام شخصیت خود را تغییر دهید.

پوکمون‌ها بیشتر در چه جاهایی مخفی می‌شوند؟

داستان اصلی بازی در این است که شما باید سعی داشته باشید که پوکمون‌ها را در دنیای واقعی بیابید و آن‌ها را به دست بیاورید. حال ممکن است که پوکمون‌ها، هر جایی از مسیرتان قرار داشته باشند. وقتی پوکمون‌ها به شما نزدیک می‌شوند، می‌توانید آن‌ها را بر روی راداری که در کنار صفحه نمایش قرار دارد، مشاهده کنید.

چگونه به همراه شخصیت‌ها حرکت کنیم؟

شما لحظه به لحظه به ماهواره‌های GPS متصل خواهید بود و هر جا بتوانید مکان خود را از طریق این ماهواره‌ها به دست بیاورید، می‌توانید شروع به یافتن پوکمون کنید.

چگونه باید توپ‌ها را پرتاب کنیم و پوکمون‌ها را بدست بیاوریم؟

هنگامی که یک پوکمان را مشاهده کردید، باید توپی که می‌خواهید با آن پوکمون‌ها را شکار کنید را برداشته و شروع به پرتاب آن‌ها به سمت هدف کنید. با نگه داشتن انگشتتان بر روی توپ، دایره‌ای سفید رنگ در اطراف سوژه پدیدار می‌شود که مشخص کننده هدف شماست. در داخل دایره سفید نیز دایره‌ای سبز رنگ هم وجود دارد که به شما کمک می‌کند بهترین زمان ممکن را برای پرتاب توپ بدست بیاورید.

چرا باید از این هیولاهای بامزه به عنوان برده استفاده کنیم تا برای ما بجنگند؟

خب مثل اینکه این کاربر بسیار احساسات لطیفی داشته‌اند! به هر حال شما در این بازی وظیفه دارید پوکمون‌ها را پیدا کنید و با افزایش سکه‌های خود، قدرت بیشتری به آن‌ها بدهید و بتوانید پوکمان خود را قوی‌تر سازید تا در جنگ‌ با هیولاهای دیگر برنده شوید.

آیا این قابلیت وجود دارد که پوکمون‌ها را بعد از مدتی آزاد کرد؟

بر خلاف نسخه قبلی بازی، شما نمی‌توانید پوکمون‌ها را به دنیا برگردانید. ولی این امکان وجود دارد که آن‌ها را بفروشید و در ازای‌شان، سکه و آبنبات تحویل بگیرید.

کدام پوکمون در ابتدای بازی به من تعلق می‌گیرد؟

می‌توانید یکی از شخصیت‌ها با نام‌های اسکورتل (Squirtle)، بالباسور (Bulbasaur) یا چاریزارد (Bulbasaur) را در ابتدا انتخاب کنید. در طول بازی می‌توانید به تعداد پوکمون‌های خود بیفزایید.

مکعب‌های آبی در حال پرواز چه کاربردی دارند؟

این مکعب‌ها، به عنوان یک جایزه در فضای برنامه قرار داده شده‌اند که هر کدام ممکن است شامل یک سری امکانات یا سکه باشند که به شما در یافتن پوکمون‌های بیشتر کمک می‌کند.

AR چیست و به چه دلیل در بازی قرار داده شده است؟

این کلمه مخفف عبارت augmented reality به معنای واقعیت تکمیل شده است که این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید پوکمون‌ها را به دنیای واقعی خود بیاورید و به جستجو آن‌ها بپردازید. این تکنولوزی در بازی به گونه‌ای است که فضای اطراف شما را با استفاده از دوربین موبایل‌تان ضبط و آن را به ماهواره‌های GPS ارسال می‌کند و با دریافت اطلاعات، پوکمون‌ها را در مکان‌هایی نزدیک به شما قرار می‌دهد.

چرا در مواردی که یک پوکمون را به دست می‌آوریم، بازی متوقف می‌شود و باید از محیط آن خارج شویم؟!

به احتمال بسیار زیاد، این مشکل هم مربوط به سرورهای ضعیف این بازی است و قطعا در آپدیت‌های آینده، موضوع برطرف خواهد شد.

آیا پوکمون‌ها در جاهای مختلف دنیا، با هم فرق دارند؟

در جواب این سوال باید بگوییم که در نقاط مختلف دنیا، پوکمون‌های مختلفی ساخته شده‌اند. مثلا در سانفرانسیسکو تعداد زیادی پوکمون زوبات (Zubat) قرار داده شده است یا اگر از این شهر به سمت جنوب حرکت کنید، خواهید دید که بیشتر پوکمون‌ها، پیدگی(Pidgey) هستند که بر روی نقشه ظاهر می‌شوند و باید آن‌ها را دریافت کنید.

pokemon-go-ar

چگونه می‌توانم عضو یک تیم شوم؟

بعد از اینکه با به دست آوردن پوکمون‌ها، پیشرفت خود در بازی را آغاز کردید و به سطح ۵ رسیدید، می‌توانید شروع به جستجو نقشه‌های مختلف برای یافتن یک تیم بکنید و درخواست عضویتی را ارسال کرده و عضو آن گروه شوید.

آیا مهم است که عضو کدام تیم باشیم؟

پاسخ این سوال منفی است. در اصل شما می‌توانید طبق سلیقه خودتان یک زمین را انتخاب کنید و عضو همان گروه شوید.

چرا باید عضو گروه‌های مختلف شد و به زمین‌های دیگر رفت؟

همان‌طور که توضیح دادیم، می‌توانید در زمینی که به گروه شما اختصاص می‌یابد شروع به فعالیت کرده و پوکمون‌های خود را قدرتمند سازید. شما با عضویت در گروه‌ها، خواهید توانست با پوکمون‌های سایر گروه‌ها بجنگید و امتیاز کسب کنید. اگر گروه شما بتواند پوکمون‌های تیم حریف را شکست دهد، آن پوکمون به تیم شما تعلق خواهد گرفت و شما می‌توانید در نبردهای بعدی خود از آن‌ استفاده کنید. همچنین با افزایش تعداد پیروزی‌ها، سطح گروه شما نیز بالاتر می‌رود و می‌توانید رتبه خود را میان سایر گروه‌های پوکمونی بهبود بخشید و قلمرو خود را مستحکم‌تر کنید.

pokemon-go-2

این بازی چه خطراتی می‌تواند در پی داشته باشد؟

با همه گیر شدن این بازی، افراد زیادی را در خیابان می‌بینید که گوشی به دست به دنبال پوکمون می‌گردند. خب معلوم است که اگر خیلی زیاد در جو بازی قرار بگیرید، ممکن است از اطراف خود غافل شوید و اتفاقی ناگوار برایتان بیفتد. وب سایت Pokemon Go در اطلاعیه‌ای بیان کرد:

برای امنیت بیشتر، هیچ‌گاه این بازی را در زمان دوچرخه سواری و رانندگی انجام ندهید. این بازی ممکن است تمرکز شما را به هم بریزد و به خصوص در هنگام رانندگی، باعث به وجود آمدن تصادفات ناشی از بی احتیاطی شود.

پلیس استرالیا هم قبلا در خصوص حوادثی از قبیل تصادف چندین دستگاه ماشین در یکی از شهرها به علت حواس پرتی یکی از راننده‌ها، اخباری منتشر کرد و از مردم درخواست کرده بود که به توصیه‌های ایمنی در خصوص این بازی توجه کنند.

از وقتی که این بازی را انجام می‌دهم، شارژ باتری‌ام خیلی زود خالی می‌شود. دلیل این امر چیست؟

خب این بازی از دوربین، GPS و پردازنده گرافیکی تلفن‌تان به طور همزمان استفاده می‌کند و این کار، فشار زیادی به باتری دستگاه شما می‌آورد و سریع انرژی ذخیره شده در آن را مصرف می‌کند. به همین دلیل است که اگر می‌خواهید وقت زیادی را صرف این بازی بکنید، به یک پاور بانک نیاز خواهید داشت.

اخباری منتشر شده است که می‌گوید این بازی اطلاعات اکانت گوگل کاربران را سرقت می‌کند. آیا این مسئله صحت دارد؟

در مورد دزدی اطلاعات باید این نکته را اشاره کرد که این بازی، بعضا به اطلاعاتی دسترسی پیدا می‌کند که نیازی به آن‌ها را ندارد و این مشکل بیشتر برای تلفن‌های همراه آیفون اتفاق افتاده است. البته شرکت سازنده قول داده که این موضوع را در آپدیت‌های آینده حل کند و بیش از پیش، موارد مربوط به امنیت اطلاعات کاربران را رعایت کند.

آیا این امکان وجود دارد که با پوکمون‌های دوستان‌مان مبارزه کنیم؟ (همانند کاری که در Clash Royal انجام می‌شود)

این امکان قرار است در آپدیت‌های آینده به این بازی اضافه شود تا بتوانید با پوکمون‌های دوستان‌تان هم در زمین‌های مختلف مبارزه کنید.

برای چه کارهایی مجبور به سکه خریدن خواهم بود؟

شما در هیچ جای بازی، مجبور به پرداخت درون برنامه‌ای نخواهید بود. سکه‌ها به شما کمک می‌کنند که پوکمون خود را قوی‌تر سازید و بتوانید در جنگ‌ها با اعتماد به نفس بیشتری بازی کنید و به پیروزی برسید. با پیروز شدن در هر نبرد خواهید توانست سکه‌های بیشتری کسب کنید.

pokecoins

تخم مرغ‌ها چه کاربردی دارند؟

شما باید آن‌ها را در دستگاه‌های جوجه کشی خود قرار داده (یک دستگاه جوجه کشی در اول بازی به شما داده می‌شود) و شروع به راه رفتن در دنیای واقعی بکنید. هر چه بیشتر راه بروید، این تخم مرغ‌ها سریع‌تر رشد کرده و در نهایت به یک پوکمون تبدیل می‌شوند.

از خواندن اخبار مربوط به پوکمون خسته شده‌ام، کی اخبار این بازی تمام می‌شود؟

اینکه زمان پایان این بازی چه موقع خواهد بود، جواب خاصی ندارد، چرا که پوکمون‌ها تازه شروع به تسخیر دنیا کرده‌اند و کاربران زیادی جذب این شخصیت‌های با نمک شده‌اند. ولی می‌توانید با دانلود یک افزونه با نام “PokeGone” و اضافه کردن آن به مرورگر خود، اخبار مربوط به بازی Pokeman Go را فیلتر کنید.

28 در مورد “راهنمای بازی پوکمون گو: هر چیزی که در بازی به آن احتیاج خواهید داشت!”

  1. مطالب بسیار مفیدی بود. خیلی ممنون. ولی یک سوال چجوری باید با دوربین گوشی پوکمون پیدا کنم؟
    بعد هم تو شهرهای ایران میشود عضو تیم شد؟

  2. سلام خسته نباشید چرا من هرچه دنبال پوکیمون میگردم نمیاد بالادمن هیچ مشکلی ندارم بجز اینکه پوکیمون برام نمیاد بالا برم شکارشون کنم خیلی راحت راه میره بدون اینکه گیر کنه ولی گوکیمون نمیاد بالا لطفا کمکم کنین

  3. سلام میشه بگید چجوری تو بازی حرکت کنم اخه هر کاری ک می کنم نمیتونم راه برم مکانمم روشن می کنم اما راه نمیره

    1
    2
  4. درود چطور سکه در بیاریم اینجا هیچی نیس فقط پوکمون اونم ب زور پیدا میکنم ؟
    دوستان ک بازی میکنم تلگرامم پیام بدن
    @silvermagicwolf

  5. سلام من گوشیم ایفون تازه بازى رو ریختم با فیلتر شکن میزنه جى پى اس نات فوند بعد از انجام همه کارا باید چى کار کنم چیزى باید دانلود کنم؟

  6. من اسم و رمز مو فراموش کردم هرچی کردم نمیتونم پیداش کنم باید چیکار کنم؟ ؟؟؟؟ با گوگل هم نمیزاره وارد بشم؟ ؟؟؟؟؟؟

    1
    1
  7. سلام من بعد از اینکه‌ اولین پوکمون رو شکار کردم دیگه پوکمونی ندیدم لطفا راهنمایی کنید چجوری پوکمون پیدا کنم. بعدشم خیلی از شارژ اینترنت میبره

  8. سلام.
    من تمام نوستها وتظهار نظرهای کاربران را در مورد پوکیمون خوندم.چیز قابلی دریافت نکردم.چون من خودم برنامه را نصب کردم ولی موقع بازی یک صفحه که به زبان انگلیسی است ظاهر میشود با یک تصویر از پوکیمون .
    حال خواهش دارم برای بازی کردن مرا راهنمایی فرمایید

  9. به نظرم بازی با سیاستی خفن و ترسناکه که با دوربین گوشیت از تمام محل زندگی و کشورت فیلم و تصویر تهیه کنی با موقعیت ماکنی دقیق و به سرورهای سازنده بازی بفرستی…….
    البته این نظر شخصی من هستش ممکنه اشتباه باشه 🙂

    8
    1
  10. خواهش میکنم جواب بدید من این بازی رو نصب کردم میخوام برم تو بازی بازی اجرا میشه ثبت نام هم کردم ولی اونجایی که بین ۳ پوکمون باید یکی رو انتخاب کنم نمیدونم چجوری اگه باید روش لمس کنم این کار رو خیلی کردم نشد باید چیکار کنم لصفا یا این جا جواب بدید یا اگه بهم ایمیل کنین خیلی ممنون میشم ali.mahmodi671@gmail.com

  11. سلام ببخشید یه سوال داشتم
    بازی پوکیمون رو باز میکنم مچقعی که لباسش رو عوض میکنم و اون رو تایید میکنم بسته میشه ومیزنه بازی متوقف شده است
    من باید تبلتم رو چیکار کنم که بیاد بالا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟?????????

  12. یک سوال داشتم اگر به این سوال من جواب بدید ممنون میشم . بازی پوکیمون کی در کشور ایران عرضه می شود؟؟؟ ممنون میشم به این سوال پاسخ دهید .

  13. سلام مرسی از مطالب مفیدتون
    فقط ی سوال داشتم ممنون میشم جوابمو بدین
    برای ورود ب یک گروه چجوری باید درخواست بدم اون بالا نوشتن ولی چجوری درخواست دادنشو نگفتین میشه لطف کنید بهم بگین

  14. تو شهر ما که حتی یه دونه پوکیمون ام نیست.نمیدونم ولی احساس میکنم به صورت مستقیم نباید به سرور وصل بشیم و از چیز شکن باید استفاده کنیم

  15. کاش تو آپدیت بعدی پوکمون خودش بیاد تو بغلت. آخه کی تو شیراز تو ای ظهر گرما حاااال داره بره دنبال پوکمون! مِی خُلَم !!! 🙂

  16. پارک شهر در تهران پوکمون استادیوم وجود داره برای جنگیدن و هم چکپوینت هایی هم هستش برای پوکبال گرفتن اگه جا های دیگه هم راه بندازن عالی میشه

  17. خیلی از بازی ها بودن که یه زمانی مثل بمب صدا کردن و الان خبری ازشون نیست… مثل Angry Birds …… احتمالا پوکمون گو هم در آینده به همین وضعیت دچار خواهد شد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH