ال‌جی سال آینده گوشی تاشو خود را معرفی می‌کند

مطمئنا اتفاق بزرگ بعدی که در دنیای گوشی‌های هوشمند خواهیم دید، گوشی‌ها یا صفحه نمایش‌های تاشو خواهند بود و اگر همه چیز درست پیش برود، سال ۲۰۱۷ اولین نسل این محصولات راهی بازار خواهند شد. بیش از یک سال است که سامسونگ دستگاه‌‌های تاشو خود را در ویدیوها به نمایش گذاشته و گاهی پتنت‌هایی در این حوزه منتشر می‌کند. اما ال‌جی، رقیب هم‌وطن سامسونگ هم در این مدت دست روی دست نگذاشته و مدتی است شروع به توسعه صفحه نمایش‌های منعطف کرده است. اوایل ماه جاری میلادی، ال‌جی تجهیزات خود را به شهر Gumi انتقال می‌دهد و به تولید نسل ششم از صفحات OLED پلاستیک مشغول می‌شود. وجود پلاستیک در صفحات OLED امکان انعطاف، خم شدن، تا شدن و حتی رول شدن را به این نوع صفحات می‌دهد. این نوع صفحات در نیمه اول سال ۲۰۱۷ و در شهر Gumi تولید خواهند شد.

فروش گوشی‌های هوشمند به دلیل وجود طراحی پایه‌ مشابه، به آرامی رو به رکود می‌رود. سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی مدتی است در حال کار بر روی صفحات OLED پلاستیک و تبدیل آن به محصول عظیم بعدی خود هستند. نمایشگرهای منعطف یا تاشو بسیاری از مشکلات کاربران را حل می‌کند، مثلا می‌توانیم دستگاه را به ابعاد کوچک‌تر تبدیل کرده و حمل کنیم ولی هنگام مطالعه، وبگردی، تماشای ویدیو و بازی صفحه نمایش را بزرگ‌تر کنیم. حتی دنیای فناوری اطلاعات هم به استفاده از نمایشگرهای تاشو در بسیاری از ابزارها، تلویزیون‌ها و ابزارهای سلامتی و حتی نظامی علاقه‌مند است و نیازی به ذکر نیست که تمامی این پیشرفت‌ها بدون حضور سامسونگ و ال‌جی امکان پذیر نیست.

ال‌جی در ابتدا برنامه‌ای تعیین کرد تا بر اساس آن صفحه نمایش‌های انعطاف پذیر مورد بررسی قرار بگیرند و سپس در بخش تحقیق و توسعه خود بر روی پروژه صفحه نمایش‌های تاشو تمرکز کرد. در بخش توسعه ال‌جی در حال تلاش برای تجاری سازی این نوع صفحه نمایش‌هاست. یکی از افراد مشغول در ال‌جی به این موضوع اشاره کرده که این شرکت در حال توسعه نمایشگرهای تاشویی است که می‌توان آنها را از درون یا بیرون تا کرد. همچنین ال‌جی در حال کار بر روی گوشی‌ هوشمندی است که می‌توان اندازه آن را تا حدی تغییر داد که به یک تبلت تبدیل شود. ال‌جی دیسپلی با شرکت کانادایی IGNIS قرار دادی منعقد کرده که طبق آن شرکت IGNIS مدارهای انعطاف پذیر برای صفحات OLED پلاستیکی و تاشو ال‌جی تولید خواهد کرد.

AH-LG-Logo-V10-2016-Chris-6-710x473

5 در مورد “ال‌جی سال آینده گوشی تاشو خود را معرفی می‌کند”

  1. مهدی سلطانی

    امتحان کردن فناوری های جدید توی گوشی ها خوبه مثل ماژولار بودن توی جی ۵. اما در مقام عمل ، همنطور که در ج ۵ دیدیم ، نمیتونه بازار رو رقابتی کنه. پروژه جی ۵ شکست خورد اما امیداوارم این یکی بتونه ال جی رو سربلند کنه.

  2. نمیدونم چرا دوستان گفتن فابده ای نداره این تکنولوژی وقتی شما میتونید صفحه نمایشتون رو بزرگ کنی در یه لحظه!!!!
    واقعا دگرگون میشه دنیای اسمارت فون ها با این تکنولوژی

  3. منظور از تاشو این هستش که صفحه نمایش گوشی تا بشه یا خم بشه. نه اون گوشیهای تاشو قدیمی یا مدلهای تاشو جدیدی که به سبک گوشیهای قدیمی و در دو سال گذشته از سامسونگ والجی معرفی شد

  4. به نظر بنده گوشی تاشو چیز کاربردی ای نیس مگه اینکه تبدیل به اسمارت واچ بشه وگرنه آنچنان هم کاربردی نیس

  5. کلا گوشی تاشو با سیستم عامل اندروید انگار جاش خالیه
    چون همش شده لمسی بنظرم اگه یه شرکت یه گوشی تاشو بزنه اونم با سیستم عامل اندروید و مثه ساسمونگ که یه گوشی زد تاشو زد ولی فک کنم روش زیادی تبلیغاتی نداشت و عرضه ی جهانی شد اما خیلیا باهاش اشنا نشدن…..
    ال جی باید این گوشی رو بزنه و اگه خوب همه ی پارامترهای رو رعایت کنه فروش خوبی رو تجربه خواهد کرد بی شک….

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH